Voorlopen Alpha

Beste,

Ik heb enkele maanden geleden een ALPHA GMT aangekocht.

Deze loopt de laatste tijd ongeveer 4 minuten per week voor.

Wat kan ik eraan doen?

Met dank

Lipke

Of langs een horlogemaker om hem te laten afregelen, of een paar keer in de week weer goedzetten.

je kunt hem naar een horloge maker brengen … afregelen zal wel niet zo duur zijn.

Af laten regelen of een nieuwe kopen, de prijs zal niet veel verschillen denk ik :wink:

Als er niks speciaals mee gebeurd is (gevallen of zware klap) zou ik het horloge eerst eens proberen de demagnetiseren.

MVG,

Morse.

ik vind 4 minuten per week niet zo veel

Ik zou doorsparen voor een “echt” horloge.:smiley:

met een hamer op slaan. werkt altijd!

@ majary (Ik zou doorsparen voor een “echt” horloge.)
@ hcptdg (met een hamer op slaan. werkt altijd!)

Jammer hoor mensen!

Lipke is net nieuw hier en stelt een serieuze vraag.
En wordt dan verblijd met dergelijke antwoorden.
Jammer (en ja: ik heb die grinning smiley zien staan)
Zoooo flauw is dit.

Ik begin mij hieraan ook te ergeren, elke keer als het over een horloge gaat dat geen enkele duizenden euro’s heeft gekost, krijg je van die kinderachtige opmerkingen.
Zeer goed om nieuwe leden af te schrikken, hebben ze straks het forum gezellig voor zich zelf.
Gr .Sjef(td)

Wat is er mis met een Alpha?
Ik zou bij een horlogemaker informeren wat de kosten hiervoor is.

@Krentebol: De creatviteit!

Maar voor de prijs prima kwaliteit! Jammer dat ze alleen nauwelijks eigen ontwerpen hebben!

Gr. Mark

Hoi Lipke,

4 minuten per week, zo’n 35 sec/dag is slechts iets buiten spec. Normaal gaat men van max 30s/dag uit. Is dit opeens veel slechter geworden?

In principe zal elke horlogemaker dit kunnen bijregelen, hoewel sommige dit niet zullen willen (Chinees, vooroordelen, hebben sommige forum leden ook nogal last van.)

Groeten,

Martin

@ lipke: DEMAGNETISEREN is een zéér goed idee hoor.

Heb het zelf eens voorgehad met een kwalitatief vrij goede Seiko. Kon het haast niet geloven…
Na de demagnetisatie liep ie bijna op de seconde correct.

Baat het niet dan schaadt het niet. Maar neem wel een “horloge-demagnetiseur”.

Ik heb het ooit eens gedaan met een oude TANDY BULK-ERASER.

Ben wel uiterst voozichtig geweest, maar Chris vertelde mij dat dit echt niet goed voor het klokje was. ( véél te sterk )

Zeemeester Schreef:

ik vind 4 minuten per week niet zo veel

Ik vind dat ook wel meevallen. Doet mijn Alpha ook…

ik vind 4 minuten wel irritant veel.

demagnetiseren

evt laten bijregelen. horlogemakers kunnen dit uiteraard, maar sommige juweliers ook, voor afregelen heb je immers niet het topnivo horlogemaker nodig.

Dank voor jullie reactie.

Lipke