Voorloper Swatch Sistem51 ?

Ik kwam dit artikel tegen, een geheel van kunststof gemaakt uurwerk, door Tissot in de jaren 70.

Iemand bekend met dit horloge/uurwerk ?

Ja. Ook hier al vaak langs geweest in de loop der jaren. Laatstelijk in de discussie over de Sistem51. Het uurwerk lijkt daar niet op overigens.

P.S. Laatste maal hier:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2591862,2642332#msg-2642332

Als ik de gegevens van de Timegrapher vergelijk… dan is de Tissot wel de betere van de twee… dat zijn gewoon nette waarden. en de Tissot 2250 heeft 1 onderdeeltje meer dan de Swatch…

Thanks, had gezocht, blijkbaar niet goed genoeg :wink:

De critici waren destijds behoorlijk sceptisch over dit uurwerk (net als bij de Sistem51 nu), terwijl er circa 40 jaar later, nog prima lopende exemplaren zijn.

In de jaren '70 had Timex ook een soort voorloper van het Sistem51 uurwerk.
Het uurwerk van Timex was een hanopwinder, maar de overeenkomst bestaat er in dat het uurwerk niet gedemonteerd kan worden. Zit de Sistem51 “gelast” , de Timex platines zitten geklonken.
Ik heb zelf 2 van die Timex horloges, die overigens meer dan uitstekend lopen ondanks dat ze niet eens lagersteentjes hebben en een zogenaamd inferieur penanker uurwerkje.

Ze waren er met en zonder datum aanduiding. De Timex horloges van mij stammen uit 1974 & 1975.