Voorlopig ben ik er even klaar mee!

Met dit projectje dan…

Het was de bedoeling om deze te modden naar een eigen creatie:

Deze klok

met deze wijzers

en deze bezel insert

en tevens de loup verwijderen.

Nu was de loup verwijderen niet zo’n probleem:

en de bezelinsert ook niet.

bij het plaatsen van de plongeurwijzers sprong er een brok verf van de limekleurige wijzer(minutenwijzer) af , dus balen: die kon ik niet meer gebruiken.
Te hard gedrukt misschien ik weet het niet,maar wat nu!
Toch maar weer de oude wijzers erop maar heb wel de sec.wijzer van het plongeur-setje gebruikt want die had n.l een rode punt, vond dit wel een mooier contrast geven
Al met al in combi met de metalen bezel insert toch wel smaakvol moet ik zeggen.

Dit is dus het resultaat tot nu toe:

en de lumeshot

bedankt voor het kijken en ben benieuwd naar de bevindingen.

gr Ron

Deze bezel & zonder loupe staat hem goed, maar jammer van de lime wijzer.
Die heb ik eigenlijk nog nooit eerder op een horloge gezien, lijkt me leuk, ook allebei lime.

De originele wijzers in lime zou ook goed staan.

Ik vind dit eindresultaat, zonder de Lime wijzer, meer 1 geheel vormen dan met de lime wijzer, dus lekker laten zo.

Ik sluit me aan bij wjbrink. Zonder lime is het een mooi net horloge.
Dat lime is denk ik maar tijdelijk leuk.

Misschien nog een optie om de originele secondenwijzer van een rode tip te voorzien. Het vierkantje dat schuin geplaatst is, past natuurlijk erg goed bij de originele uurwijzer.

Lime lijkt me niet passen bij de bezelinsert. Lekker zo laten.

Leuke mod. Ik ben fan van deze stijl wijzerplaat. Lekkere frisse bezel erbij. Het lijkt me leuk om een keer wat foto’s te zien van hoe je het hebt gedaan. ( kast openen etc. )

Lekker zo laten. Mooie klok zo.(tu)

Hij is leuk zo! Je zou ook de hele boel in de koffie kunnen gooien voor zo’n vintage look?

Ziet er goed uit.

Jammer van de lime wijzer want dat zou het nog meer een eigen smoel geven.

Wellicht dat je nog een ander leuk setje wijzers tegen komt
maar zo is ie ook al mooi geworden.

Mocht ik een keer een leuk setje wijzers tegenkomen of misschien een andere wijzerplaat,gaat de kast wel weer eens open denk ik.
Voor nu laat ik hem even zo.

gr Ron

wat een gaaf project zeg

@ TimothyH:

kast heb ik geopend met een bal,die je ook op de rikketik kunt kopen.
Loup heb ik verwijdert door het te verwarmen met een mini brandertje (wel met een lege kast uiteraard.)
Door een paar maal gedoseerd op het loupje te richten wordt de lijm zacht en kun je het loupje met een scheermesje verwijderen,eventuele lijmresten krab je ook zo weg.
Let wel op als je geen saffierglas hebt kun je het glas beschadigen!
En oppassen voor je bezel, had de insert ook verwijdert voor het geval dat.

gr Ron

Eerlijk gezegd vind ik het orgineel leuker. Wel goed dat je niet die 24uurs ring hebt gedaan.

Hoi marnix,

het origineel was misschien wel leuker, maar door wat inbreng van mezelf vind ik dit toch wat origineler;)

gr Ron