Voorlopig geen nieuwe?

Hebben jullie dat ook wel eens ? Gedurende het jaar breid je je collectie uit en opeens het je het…

Je komt aan het ultieme horloge, zomaar, toevallig. Tenminste, dat vind je zelf. En of het nu een klok is van 3000 of 30 Euro doet ineens niet meer ter zake.

Hoezo ultiem ? Wel, laat me het proberen uit te leggen.

Ik heb best wel een ruime collectie (ongeveer 70 exemplaren). En ieder exemplaar heeft wel iets bijzonders waardoor ik het zowieso heb aangeschaft. Het zijn geen Rolex of Omega’s maar daarom niet minder leuk. Wel hebben ze allemaal een al dan niet zichtbare complicatie.

Enkele voorbeelden :

Seiko Spring Drive : Omdat het een Spring Drive is
Bulova Precisionist : Omdat het bijna een Spring Drive lijkt
Citizen Signature : Ultiem uurwerk met minute repeater en perpetual calendar
Casio type onbekend : Zag er wel leuk uit toen ik in Lissabon was, solar
Glaswerk Flieger : Beloofde ultra sterke lumen, was echter niets van waar en is nog een plakmerk ook
Maurice Lacroix Pontos : Goud, en day-date complicatie. Ziet er gewoon sjiek uit

Enzovoort, enzovoort…

En nu draag ik al ruim een maand hetzelfde horloge. Een Pro Aqua van Deep Blue. Die heeft alles wat ik van een horloge verwacht. En de ontbrekende complicaties ? Mwoaahh…

Ik denk dat ik die voorlopig gewoon als daily beater blijf dragen. Dus geen verrassingen meer in het vrijdag topic, omdat steeds hetzelfde plaatje maar enkel met een andere dag/datum zal gaan vervelen (voor de kijkers).

Wat ik nu zo bijzonder vind aan die PA ? Eigenlijk niet iets speciaals. Tuurlijk, day/date is altijd mooi. En lumen die het dubbel en dwars door de nacht volhouden ook.

Maar het is het geheel waar het om draait. Het horloge oogt goed, voelt goed, loopt goed…what more do you want ?

Dus voor mij even niets nieuws. En al die andere horloges liggen nu in de vitrine en kluis. Misschien draag ik die morgen wel…of niet…

Dus om af te sluiten met de openingszin : Hebben jullie dat ook wel eens ?

Hoi,

Klinkt bekend!

Ik heb het ook na aanschaf van de Submariner Date uit 1997. Geen behoefte om nog horloge’s te kopen. De functionele uistraling geeft me genoeg voldoening, geen maanfase oid nodig… Rare wat ik dan weer doe ik in mn dagelijkse doen en laten een Marcello C Netuuno 3 te dragen (met zwaardwijzers en sellita sw200, de andere versie lijkt me echt teveel op de sub). Vooral als behoud voor de sub…de marcello is zeker geen straf om te dragen met zn rocksolid bouwkwaliteit en prachtige geschroefde band.

Idd merkwaardig. Heb ook grote moeite om de Traser Nautic af te leggen. Ook amper complicaties en super verlicht in het donker. Oerdegelijk.

Ik dwing (:smiley: me er wel toe de andere klokken ook te dragen en zit nu te tikken met de Pulsar aan >X

Als het goed is komt er vandaag één aan met behoorlijk wat complicaties en die moet zijn draagtijd ook krijgen natuurlijk :smiley:

Ben ook nog bezig met iets ‘klassieks’, dus dat wordt me straks toch nog een
’welk horloge te dragen’ stress…:X

Ik heb dan nooit een grote collectie gehad ofzo, maar ik herken het ook ik heb sinds ik een Pam 005 heb nog 1 maal 2 weken een monster om gehad en 1 dag een ander horloge en dat in meer dan 6 maanden, de enige complicatie die ik heb is een kleine seconden wijzer, meer zit er niet op geen zichtbodem, geen datum niks, zelfs de band wissel ik niet meer, ik vind het wel best zo :slight_smile:

Herken ik ook wel een beetje. Ik heb wel een paar “klappers” Speedmaster pre-pro, Tudor sub, VDB '11, Sinn enz…en wat draag ik dan toch het meest?
Onderstaande Seiko waar ik zelf ook veel aan versleuteld heb (zit een glas in van een 6105, heeft een andere secondewijzer, zwarte dag en datum schijven, uurwerk voorzien van een hacking functie en een zelf geknutselde band).
Ik denk weleens dat het juist om die rede is, veel mee bezig geweest. Geeft dan toch iets extra’s kennelijk.

Je wordt bedankt Leen, na het zien van dit plaatje moet ik wéér een 6309 gaan kopen… :wink:

LeenV Schreef:

Herken ik ook wel een beetje. Ik heb wel een paar
"klappers" Speedmaster pre-pro, Tudor sub, VDB
’11, Sinn enz…en wat draag ik dan toch het
meest?
Onderstaande Seiko waar ik zelf ook veel aan
versleuteld heb (zit een glas in van een 6105,
heeft een andere secondewijzer, zwarte dag en
datum schijven, uurwerk voorzien van een hacking
functie en een zelf geknutselde band).
Ik denk weleens dat het juist om die rede is, veel
mee bezig geweest. Geeft dan toch iets extra’s
kennelijk.
http://img.photobucket.com/albums/v227/LeenV/horlo
ges/SeikoSuede2_zpsc461e2c7.jpg

Dat heb ik nu al drie maanden. Ik hoef echt niets meer. Draag bijna altijd de GW6900. Lekker licht, kan er mee golfen, het alarm maakt me s’ochtends wakker, de timerfunctie helpt me bij het koken, geen batterijen en door de multi band altijd exact de juiste tijd. Om Nilson maar eens te citeren "zij is alles, alles alles alles ineen!"

Ik had dit weekend eens een dikke automaat omgehangen voor de variatie en had meteen spierpijn van het gewicht. :smiley:
Heerlijk die rust van het niet weer een nieuwe te moeten hebben.

Graag gedaan :smiley:

JackW Schreef:

Je wordt bedankt Leen, na het zien van dit plaatje
moet ik wéér een 6309 gaan kopen… :wink:

LeenV Schreef:


Herken ik ook wel een beetje. Ik heb wel een
paar
"klappers" Speedmaster pre-pro, Tudor sub, VDB
’11, Sinn enz…en wat draag ik dan toch het
meest?
Onderstaande Seiko waar ik zelf ook veel aan
versleuteld heb (zit een glas in van een 6105,
heeft een andere secondewijzer, zwarte dag en
datum schijven, uurwerk voorzien van een
hacking
functie en een zelf geknutselde band).
Ik denk weleens dat het juist om die rede is,
veel
mee bezig geweest. Geeft dan toch iets extra’s
kennelijk.

http://img.photobucket.com/albums/v227/LeenV/horlo

ges/SeikoSuede2_zpsc461e2c7.jpg

Herkenbaar… Ik heb meerdere echt fraaie horloges (o.a Zenith El Primero en Zenith Elite) en nog wat leuk spul. Maar toch… draag ik momenteel veel de SKX009 :slight_smile: Ik heb wel een horloge in bestelling (Certina Action Divers Automatic), dus misschien dat ik eerdaags weer meer ga afwisselen :slight_smile:

Maar meestal draag ik de horloges wel wat langer, omwisselen per dag doe ik eigenlijk nooit, meer na 3/4 weken.

In het geval van de Pro Aqua kan ik je helemaal begrijpen. Alles klopt bij deze klok.
Vanaf foto’s destijds wist ik al dat ik deze moest hebben. Eigenlijk gek want bijna elke klok die ik heb gekocht heb ik ook eerst IRL gezien, in handen gehad.
En deze, voor mij toch een flink bedrag, ongezien gelijk besteld. En het is een blijvertje. Het heeft heel lang geduurd voor ik weer iets anders ging dragen.

Afgelopen zaterdag heb ik de goedkoopste telg van Deep Blue binnen gekregen, de Pro Tac. Deze valt mij ook niet tegen.
Ik ben nog bezig met foto’s maken en tegen het einde van de week zal ik wel een review schrijven.
Hier alvast een plaatje van de Pro Tac naast zijn blauwe broer de Pro Aqua…

Jouw gevoel heb ik bij mijn Orient ray. Gekocht als leuk blauw duikertje voor erbij op rubber. Maar het gevoel kwam pas echt toen ik er een stalen Mako band op zette. Klokje doet gewoon alles wat het moet doen, loopt netjes op tijd, geweldige lume, draagt fijn en… goed te combineren met mijn kleding (ook niet onbelangrijk:D). Dit klokje krijgt in mijn vrije tijd dan ook veel wrist time.
Ben eigenlijk alleen nog op zoek naar een leuke dresswatch voor onder een overhemd en dan ben ik compleet.

Plaatjuh:

Gr Wouter

wk1 Schreef:

Jouw gevoel heb ik bij mijn Orient ray. Gekocht
als leuk blauw duikertje voor erbij op rubber.
Maar het gevoel kwam pas echt toen ik er een
stalen Mako band op zette. Klokje doet gewoon
alles wat het moet doen, loopt netjes op tijd,
geweldige lume, draagt fijn en… goed te
combineren met mijn kleding (ook niet
onbelangrijk:D). Dit klokje krijgt in mijn vrije
tijd dan ook veel wrist time.
Ben eigenlijk alleen nog op zoek naar een leuke
dresswatch voor onder een overhemd en dan ben ik
compleet.

Plaatjuh:

http://i1165.photobucket.com/albums/q600/wkuipers1
/WP_000323.jpg

Gr Wouter

Deze nemen en dan ben je klaar. :wink:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=SSvtZeX8o0M[/video]

Mijn beste,

Het is allemaal wel herkenbaar!!
De bescheiden horloges die mijn twee horlogeboxen sieren, heb ik destijds weloverwogen gekocht.
Elk horloge heeft voor mij dan ook een specifieke betekenis.
Dat kan zijn: het merk, het model, het uurwerk, het jaartal, of de persoonlijke gevoelswaarde / belevenis.
Ik neem er dan ook geen afstand van.
Zodoende heb ik nog nimmer een horloge verkocht.
Maar enfin,

De horloge honger blijft welliswaar bestaan, doch ik geniet evenzeer bij het bekijken van andermans horloges hier op het forum en elders.
Plezant vind ik ook het bekijken van horloge lectuur en aanverwante zaken.

Er zijn overigens nog wel een paar horloges op mijn wishlist.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat, zij het met geduld,
er zich nog wel degelijk nieuwe aanwinsten om mijn pols zullen toeven!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

elke keer weer denk ik, dit is de laatste ( behoorlijk voorlopig ), en dan zie ik toch weer iets leuks dat ik wil hebben :smiley:

en qua dragen verschilt het helemaal per dag en week. Dan wil ik weer de IWC dragen een week later alleen maar Casio, dan weer Seiko het ligt echt aan de stemming en waar ik gewoon zin in heb.

Ook voor mij heel herkenbaar, heb best wel een behoorlijk
aantal horloges, de meeste van een plaatje gekocht. Een enkeling
niet van een plaatje gekocht en die draag ik het vaakst gek genoeg.

Punt dat ik eigenlijk wil maken is, dat ik een aantal horloges van
een plaatje best mooi vind maar ze niet kan passen en/of om mijn
pols kan voelen en ze daarom niet aanschaf. De Deep BlueJuggernaut 2 is er
bv. zo een, ik vind hem echt heel mooi in het blauw maar wil 'm eerst
kunnen passen want stel je voor hij voegt niet dan komt ie bij de rest
in de koffer want verkopen met verlies vind ik in zo’n geval eeuwig zonde.

Het is de makke van het online kopen, het blijft vaak een gok en dat heb
ik inmiddels genoeg gedaan…

mvg

dreski Schreef:

wk1 Schreef:


Jouw gevoel heb ik bij mijn Orient ray. Gekocht
als leuk blauw duikertje voor erbij op rubber.
Maar het gevoel kwam pas echt toen ik er een
stalen Mako band op zette. Klokje doet gewoon
alles wat het moet doen, loopt netjes op tijd,
geweldige lume, draagt fijn en… goed te
combineren met mijn kleding (ook niet
onbelangrijk:D). Dit klokje krijgt in mijn
vrije
tijd dan ook veel wrist time.
Ben eigenlijk alleen nog op zoek naar een leuke
dresswatch voor onder een overhemd en dan ben
ik
compleet.

Plaatjuh:

http://i1165.photobucket.com/albums/q600/wkuipers1

/WP_000323.jpg

Gr Wouter

Deze nemen en dan ben je klaar. :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=SSvtZeX8o0M

klein geheimpje: dat wordt 'm ook. Maar niet verder vertellen hè!!!

gr Wouter

Er zijn er een aantal die ik echt regelmatig draag.
Breitling, Stowa’s Prometeus, Seiko monster en 007 en nog een aantal, maar ook een aantal die ik absoluut niet meer draag.

Dus heel herkenbaar. De Breitling draag ik het meest, omdat het zo’n fijne maat heeft en tegen een stootje kan. De rest probeer ik afwisselent te dragen, maar als ik twee dagen een ander draag mis ik de Superocean alweer :slight_smile:

Voor mij niet echt herkenbaar, ik probeer alles te dragen. Soms draag ik zelfs 2 horloges tegelijk ::o

Ik heb het ultieme horloge nog niet. Mijn collectie is het afgelopen jaar gegroeid van twee naar negen horloges. De Casio F-91w mag ik niet meer dragen van mijn vrouw :stuck_out_tongue: En ik droeg deze nog wel alleen in huis! Dus van de Casio heb ik er nog maar een van besteld en die liggen klaar voor de komende verjaardag mijn zoontjes (tweeling).

Dit brengt het bruikbare aantal horloges op acht. Deze draag ik afwisselend afhankelijk van de gelegenheid of stemming. Ik vind het wel fijn om verschillende typen horloges te hebben: dress, duik, tool.
En ook is de mogelijkheid leuk om af te kunnen wisselen tussen een horlogeband van leer, rubber of metaal. Zodat je in de zomer geen last hoeft te hebben van een zweterig leren bandje en in de winter lekker leer kunt dragen omdat die stalen band ineens kilometers te wijd is geworden.

Deze doelen zijn afgelopen jaar gehaald. Dus voorlopig komt er geen nieuwe aanschaf. Maar ik kan ontzettend genieten van al die klatsers waarmee forumleden aan komen zetten. En dan gaat het toch weer kriebelen…eehh een Flieger heb ik nog niet, hè getver.

Groet, Jurgen

Ik heb dat gevoel bij mijn Oriënt Blue Mako XL.
Draag ik vaak en voelt helemaal goed.Ook loopt het uurwerk erg precies.

Mijn laatste aanwinst voelt zels nog beter aan en wordt
al sinds de aanschaf gedragen.
Het Hackbare Seiko uurwerk loopt erg mooi.

Grt,

Lone Ryder