Voorspelling nieuwe generatie Omega Seamaster 300m

Beste forumleden,

Zoals iedereen wel gezien heeft, is dit jaar de nieuwe generatie Seamaster 300m uitgekomen. Ongetwijfeld een mooie klok, al gaat mijn voorkeur alsnog uit naar de vorige generatie.

De verschillen: (voor zover ik weet)

  • uurwerk; 2500D als opvolger van 2500C. Ik heb ooit gelezen dat het Co-Axiale gedeelte (ook de veer) verbeterd is.
  • band; schroeven in plaats van pins en op de sluiting het ontbreken van de tekst ‘Seamaster Professional’, ovale knopjes in plaats van rond
  • kast: golfjes op achterkant (naast het zeemonster) anders
  • bezel: keramisch en wijziging layout
  • wijzerplaat: wijzigingen van tekst, het ontbreken van de welbekende golfjes (why??), ronde hoeken op datumvenster.

Ik vind het een meer dan prachtig horloge. Zowel in het echt als op foto’s heeft het echt een magische uitstraling. Net zo mooi als de lak van een Aston Martin.
Toch vind ik het model meer een vermindering dan een verbetering. Dat komt hoofdzakelijk door het ontbreken van de golfjes, dit is zo Seamaster eigen. Gelukkig zijn de skeleton-wijzers wel gebleven.

Om even in te gaan op de titel van dit topic…
Ik heb sterk het vermoeden dat Omega een strategie uitvoert waarbij dit model dient als een soort tussenmodel, net als de keramische Planet Ocean met caliber 2500 die uitkwam voor de huidige PO met caliber 8500.
Rond 2014/2015, hooguit 2016 verwacht ik dat de nieuwe generatie Seamaster 300m voorzien zal zijn van het in house-caliber 8500 en dat de golfjes op de wijzerplaat weer terug zijn, uiteraard met een flinke boost op de prijs. Dit zou uiteindelijk de ‘perfecte’ Seamaster maken. Voorlopig blijf ik nog heerlijk genieten van mijn inmiddels 2,5 jaar oud zijnde 212.30.41.20.01.002.

Wat zijn jullie voorspellingen van de nieuwe generatie Seamaster 300m?

Omega is het allemaal strak aan het upgraden. Ze plaatsen zichzelf naast Rolex en timmeren hard aan de weg. Het uurwerk is nu sterk verbeterd qua betrouwbaarheid en heeft nu ook 4 jaar garantie.

Ik denk dat de golfjes weg blijven. Ik hoop op een nieuwe sluiting want de twee knoppen druk ik wel eens per ongeluk in als ik mijn hand naar beneden doe. Geen fijn gevoel wanneer je horloge losschiet!

Ik denk dat Ryan gelijk heeft en dat de golfjes voltooid verleden tijd zijn. Past inderdaad goed in de nieuwe richting van Omega waar ze vnl. in China succesvol mee zijn.

Ik vind het ook razend jammer dat de kenmerkende golfjes zijn verdwenen, maar denk ook dat het een definitief besluit is. Een gedeelte van het sportieve is er door verdwenen, en er zijn meer dressy elementen aan toegevoegd.