Voorstel nieuw lid - restauratie adec

Beste Tim,
welkom op HF! En afaik is er geen specifieke voorstel-thread op HF. Hoe het ook zij, iedereen gebruikt dar de algemene horlogepraat voor …

Thanks allemaal voor jullie reacties en hulp.
Ondertussen al met veel plezier en spanning om iets te vinden alle kring en rommelmarkten afgestruind om bruikbare onderdelen te vinden.

Helaas nog geen bruikbare onderdelen gevonden maar blijf gestaagd door zoeken. Mijn vrouw vind het al bij al bijzonder dat ik ineens met plezier alle kraampjes afstruin en zoekt gelukkig ook lekker met me mee.

Wel paar potentiëel leuke horloges gevonden maar nog niets durven aankopen omdat ik het nog lastig vind oordelen of iets een goede koop is of niet.
Kom veel Q&Q, Aker, Santoz en enkele oude Seiko’s tegen.
Een kraam had een aantal Tissots en paar Omega SM600 die flink beschadigd waren en vertrouwde de verkoper ook niet echt toen hij vertelde in gebrekkig Nederlands dat hij alle prijzen gekeken had op catawiki en deze de beste prijs had :thinking:.

Zijn volgensmij veel topics over geweest welke ik ga afstruinen wat goede aankopen zijn en waar op te letten.
En voor de Adec project ga ik denk ik ook maar overwegen om er een ander bandje op te zetten.
Nu de vraag een vinatage stalen of leder bandje ?

Welkom!

Als je 'm echt wil opknappen kun je overwegen er een nieuw glas in te laten zetten bij Optitime. Een schoonmaakbeurtje zou ik 'm ook geven als ik jou was.
Verder vind ik op zo’n quartz een platte stalen het mooist staan maar een racing bandje is mogelijk ook fraai. Is je eigen smaak die hier de doorslag zal geven.

Succes met deze revisie! :+1:

1 like

Bedankt voor de tip. Wil eerst een poging met polijsten wagen. Mocht dat miet lukken wordt plan B een nieuw glaasje er in laten zetten.

Heb onder tussen het horloge en band stevig schoongemaakt. Iets wat de vorige eigenaar volgensmij nog nooit gedaan had gezien de hoeveelheid vuil wat eraf kwam… water leek meer op dat uit de sloot hier om de hoek toen ik klaar was…
Iets wat denk ik menig forum lid mee gemaakt zal hebben.

2 likes

Ja, zelfde ervaring. Ik heb nu een kleine ultrasoonreiniger en het reinigingsbad kleurt diep zwart als je oude horloges een beurt geeft inderdaad.

1 like