Hallo iedereen,
Ik was opzoek naar het voorstel draadje maar kon deze niet vinden dus even via deze weg. Mocht ik hier totaal fout zitten hoop ik dat de moderators me vriendelijk op weg kunnen helpen en dit topic op de juiste plek kunnen zetten.
Mijn naam is Tim, 29 jaar, getrouwd met mijn lieftallige vrouw en vader van een vrolijke dochter van 10 maanden.
Horloges zijn vanaf kind af aan een passie geweest. Na deze jarenlang gekoeld te hebben gehad met Casio horloges ben ik na heel wat afleveringen van AVW toch mezelf verder gaan verdiepen in de wereld van de
Horlogerie. Onderdeel daarvan is natuurlijk actief rondkijken op het horloge forum.
Ondertussen heb ik een “oude” adec voor een prikkie op de kop weten te “tikken” welke ik wil opknappen om weer te dragen. Dit merk had ik al eens vaker voorbij zien komen op diverse topics en leek me wel een safe bet. Ook vanwege het naar horens zeggen een degelijk Japans Quartz uurwerk betreft. Verder vond ik de band en kleur combinatie me erg aanspreken.
Zover ik zie is het helaas geen sexy plexy maar doet het me meer denken aan glas/kristal maar zeker geen saffier gezien de beschadigingen.
Hierover had ik meteen wel een vraag.
Enige vraagtekens had ik wel bij hoe de sluiting werkt of mis is gewoon een aantal onderdelen ? Mij gevoel zegt dat het een soort van klemskuiting is maar hoe dit werkt is mij nog een raadsel.
Allereerst het horloge maar eens grondig schoongemaakt en ontdaan van wat lijkt jaren aan vuiligheid.
Up next is wachten tot mijn caseback opener binnen komt zodat ik het binnenwerk beter kan bekijken. De datum en dag aanduiding draaien nog wel erg soepel en snappy rond.
Bedankt voor de nuttige informatie.
Als ik je goed begrijp is het dus een vergelijkbare sluiting aan deze geweest ?
Zou een dergelijk onderdeel nog te vinden zijn ? Meeste bracelets en straps kan ik me wel een naam van vinden maar hoe wordt een dergelijke genoemd ? Is geen Milanese of mesh toch ?
Mineraal glas lijkt me dan het meest voor de hand liggend ( moest mezelf even verder inlezen over hardlex ) zitten best wel wat krassen op waardoor ik niet verwacht dat het hardlex is. Ben benieuwd of deze er nog uit te polijsten zijn. Zal wel genoeg koelen worden om het glas niet te oververhitten.
Welkom op HF en veel plezier hier. Succes met het opknappen van jouw horloge, met het polijsten van glas deel ik de volgende ervaringen:
Mineraalglas, Hardlex en zelfs saffierglas polijsten lukt ook in enkele stappen:
Diepe krassen met een Proxon of Dremel met wildleder polijstschijf en polijstpasta en/of met een siliconen polijstschijf behandelen.
Stapsgewijs schuren met 600, 1200, 1600 en als laatste met 2000 schuurpapier (nat en/of droog.
Polijsten met Prowin polijstpasta en als laatste handmatig afwerken met Peek.
Bij mineraalglas heb ik op deze wijze al hele mooie resultaten bereikt, maar het is wel tijdrovend.
Zelfs saffierglas is zo te polijsten met diamantpasta, daar moet je wel veel geduld voor hebben, maar het is mij bij een horloge gelukt met een mooi resultaat!