Voorstel ronde

Hallo iedereen,

Mijn naam is Waichung en kom uit Kampen.
Ben van 1979 en kijk al een tijdje mee op dit mooie forum.

Mijn horloge passie begon al sinds mijn basisschool tijd. Mijn eerste horloge was een Casio. Hiervan heb ik een tweetal van versleten en weet inmiddels ook niet meer waar ze zijn.

Na het slagen van mijn MAVO, ben ik met mijn moeder naar Hong Kong op zomervakantie geweest. Toen we daar waren, heeft mijn moeder mij in Hong Kong op een 5-daagse trip naar Japan getrakteerd.
Op de laatste dag in Japan, werden wij bij een shopping mall gedumpt. Daar eenmaal wat rond gekeken te hebben, vroeg mijn moeder wat ik wou hebben. Ik wou een horloge dacht ik. Zonder echt lang te kijken, kwam ik uit op een model dat ik erg mooi vond. Een titanium horloge met dag, datum en uur aanduiding inclusief solar! Het werd een Seiko Air Diver’s 200m (5K2J-0A30).

Dat was dus in de zomer van 1995. Het horloge ruim 20 jaar non-stop gedragen, tot deze tijdelijk werd vervangen door een smartwatch.

In 2015 wou ik een nieuwe Seiko aan schaffen, mag ook wel na 20 jaar. Heb toen wat Seiko Kinetic’s bekeken, maar er was geen klik. Toen wat verder gekeken en kwam uit op een Astron. Jeetje wat DUUR! Ook was er al een koophuis in de planning, dus dacht ik, komt wel een keer.

Dat ene keer was op oktober 2021! Na 2 kinderen en een huis inmiddels, dacht ik, nu is het mijn beurt!
Vrouwlief ging ermee akkoord! Dus kijken wat er nu op de markt is. Ik was de Astron niet vergeten, dus kijken wat voor modellen er nu uit zijn. Ik kwam uit op de volgende 2 modellen, namelijk de SSH105J1 en de SSH097J1.

Na wat zoeken, kwam ik uit bij Brunott. Zij hadden beide modellen namelijk in huis. Na een afspraak te hebben gemaakt, zijn we daar heen gegaan. Alvorens de afspraak, werd mij via hun website 10% korting aangeboden op het assortiment. Na de vraag of op beide modellen ook deze korting gold, was het antwoord ja! Dat is mooi meegenomen.
Na beide modellen te hebben gepast, is mijn keuze op de SSH097J1 gevallen. Ben daar trouwens erg prettig geholpen!

Deze 2 Seiko’s (de diver en de Astron) zullen mij nooit meer verlaten.

Door de aankoop van de Astron, is het virus los gaan lopen door mijn bloed…
Door de Black Friday en Cyber Monday, die kort na mijn aanschaf van de Astron ging lopen, heb ik nog wat Seiko’s gekocht en op Marktplaats ook nog wat Citizens waaronder het volgende model.

Nu een beetje rustig aan gaan doen, want ben in de afgelopen 5 maanden redelijk financieel leeggelopen.

Bedankt voor het lezen en een fijne avond gewenst.

41 likes

Welkom bij de club Waichung.

Welkom!

Hartelijk welkom Waichung!

Mijn beste,

Waichung, van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom op het forum

Welkom, Waichung en nog veel plezier op ons forum. Mooie Astron.

Van harte welkom!

Welkom!

Welkom !

Welkom bij de club :+1: Toffe horloges, zullen er vast meer worden :star_struck:

Welkom op het HF

Welkom, het stukje over leeglopen komt me erg bekend voor :laughing:

Welkom hier!

Welkom en kijk maar uit: HF virus is erger dan Omikron :grimacing:

Welkom bij de club.

Welkom!

Waichung, welkom hier op het forum,veel plezier !

Welkom :slightly_smiling_face:

Welkom hier.