Zeer gewaardeerde HFers,
Na een paar jaar af en aan op het forum landen, merkte ik dat ik de laatste tijd wel erg vaak moest onthouden tot hoeveel reacties ik een topic had gelezen. Zodoende mijzelf maar eens aangemeld, dan kan de techniek dat voortaan voor mij doen en kan ik mij concentreren op de horloges en de kleurrijke groep mensen hier.
De eerste ontmoeting met dit forum was in de tijd dat ik probeerde wat meer info te vinden over een horloge dat ik mocht erven, mijn eerste en tot recent enige mechanische horloge. Die specifieke info heb ik niet gevonden, maar ik was zeker onder de indruk van de grote hoeveelheid kennis die ik wel vond. Ik vond het wat onnozel om alleen een account aan te maken om de vraag te stellen en vervolgens weer met de noorderzon te vertrekken. Binnenkort toch maar eens een topic voor starten, tenzij iemand nu al zegt: Het merk ‘Tikin’ ken ik wel hoor!
Het forum later weer een beetje vergeten en na jaren zelden een horloge te hebben gedragen, was ironisch genoeg de aankoop van een Fenix 6 een jaar geleden de vonk die de hobby nodig had! Ik draag m graag en ik vond het opeens zonde dat mijn ‘echte’ horloges maar een beetje in een doosje lagen ergens.
Dus wat ruimte gemaakt in de kast, reparatie setje gekocht, horloges weer voorzien van batterijtjes, één horloge drie maal uit elkaar gevist en zowaar weer werkend in elkaar weten te zetten (was een gevalletje, slechter dan niet werkend wordt het niet ) en ik stond opeens weer regelmatig te verzinnen wat ik vandaag eens om zou doen.
En uiteraard ook mezelf regelmatig de vraag stellende: wat kan er bij?
De eerste aanwinst is een Invicta 8927 geworden. En ja, ik weet dat nu menig lezer zitten te gruwelen, maar ik zat op een bepaalde moment alleen nog maar naar ‘The Repair Shop’ te kijken in de hoop dat ik eindelijk goed kon zien welk merk horloge Will nou om had (en te hopen dat het geen Rolex zou zijn). Toen ik het eindelijk wist en zag dat de niet OB variant onder de 100 euro bleef, kon ik me er geen buil aan vallen, gekocht en ik ben er erg blij mee.
Het virus is dan ook wel definitief toegeslagen, nu moet m’n vrouw mij bij de etalage wegtrekken. Want opeens lag daar een Seiko Presage Mockingbird naar me te knipogen en even verderop riep een Tissot PRX Powermatic 80 heel hard naar me, terwijl ik eigenlijk een Seiko 5 in het echt wilde aanschouwen, de 5 viel me in het echt een beetje tegen, maar die andere 2 zijn in het echt zo veel mooier dan op het plaatje!
Voor iemand die zoveel lult, ben ik verder best een stille willie, maar je gaat me waarschijnlijk wel eens tegenkomen in de foto-topics en/of het Seiko mod topic. In de tussentijd lees ik lekker verder.
Als afsluiter, mijn laatste aanwinst, zie m glimmen: