Als eerste jaars van de middelbare school kreeg ik een kado op voorhand. Ik moest mijn vader beloven nooit te gaan roken. Om deze belofte te bezegelen zou ik als kado een horloge van mijn vader krijgen. Dezelfde dag naar de AD en daar kreeg ik een Seiko Kinetic horloge. Dit is 24 jaar geleden.
Als verwend kind die zijn zin niet kreeg heb ik dat horloge ooit eens aan stukken getrokken en tegen de muur gesmeten. Met spijt heb ik het horloge later naar de AD gebracht en hem te laten herstellen.
Toen de reparatie kosten boven de €400,- uit kwam en mij verteld werd wat de aanschafwaarde was tzt realiseerde ik mij eigenlijk pas wat ik had gekregen van mijn vader.
Dit horloge is eigenlijk het meest kostbare uit mijn collectie en als ik hem om heb voelt het als of het één is met mij. Misschien ook omdat ik hem zeker 20jaar onafgebroken gedragen heb dag en nacht.
Dit is in het kort hoe deze liefhebberij is begonnen: ‘Mand!’
Dat heb je donders goed in het snotje. Ik vond het mooi om te lezen dat je besloten hebt om hem in ere te herstellen, als je dat niet had gedaan had je er erg, erg lang spijt van gehouden.
Als tiener is je brein nog niet volledig ontwikkeld maar dat ik hem moest laten herstellen wist ik idd gelukkig wel. Ook als tiener begrijp je wat het eigenlijk nou echt kost, omdat €400,- wel even sparen was als tiener. Veel lessen in een korte periode waar in het horloge centraal stond.
Welkom op HF, Youri! Zo’n horloge met geschiedenis is inderdaad heel waardevol. Mooi dat je 'm hebt laten herstellen en gewoon nog draagt! Gefeliciteerd ook met de Breitling!
Op het moment van de vergissing was hij al een paar jaar oud, ik was ook nog even bang dat het verjaard zou zijn en niet meer gemaakt kon worden. Gelukkig dat het een kinetic uurwerk is.