Voorstellen. 26, muziekliefhebber en horlogefanatiekeling in spe

Hi all,

Sinds ik 11 jaar geleden een Seiko Sports 23 jewels kreeg was ik eigenlijk al verkocht: horloges zijn gaaf, en zorg dat je er altijd een hebt die bij je past. 4 jaar geleden m’n eerste klok zelf gekocht (afgezien van de gele G-Shock die ik afwisselde met die Seiko): een Citizen, zie foto.

4 jaar geleden oriënteerde ik me hier op horloges, maar had ik budget noch behoefte om me met technische zaken zoals uurwerken etc. bezig te houden c.q. erin te verdiepen (dacht ik). Dat het bandje van mijn Citizen nu stuk is, is an sich geen reden om te investeren in een nieuwe duurdere klok, maar ik zie het maar als de trigger die mijn interesse opnieuw heeft aangewakkerd.

Ga ik voor een kwalitatieve (goed betaalbare) topper, of wordt het een gevoelsding en gaan we voor de eerste ‘grote’ investering? Veel lezen, wellicht participeren, vooral veel rondkijken en ideeën opdoen hier; we gaan het zien.

En niet te vergeten: naast horloges ben ik geïnteresseerd in sport (gewichtheffen, crossfit) en muziek (piano, gitaar, producen).

Groet!
Bas

13 likes

Mijn beste,

Bas, van harte welkom binnen de gelederen van dit gezaghebbende HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Welkom Bas! Mooie stoere klok ook :thumbsup: Veel plezier hier toegewenst…(moet zeker gaan lukken)

1 like

Welkom Bas! Je versterkt ons horlogeforum en jong bloed kunnen we hier wel gebruiken.

1 like

Welkom en ik zou zeggen kijk lekker rond, er valt hier genoeg inspiratie op te doen :+1:

1 like

Welkom Bas!!
Veel plezier hier.
Aan inspiratie hier geen gebrek, jij gaat je wel vermaken…:wink:

1 like

Leuke hobby-combinaties…
Welkom hier!!! :relaxed:

1 like

Veel plezier! Enne - off-topic posts mogen hier niet meer, maar als je pics van je gitaar hebt met een horloge er naast, mag het wel. :smile: Zie mijn avatar, ik plaats een kleine gitaarfoto bij elke post die ik maak. :wink:

1 like

Welkom naamgenoot! Veel
Plezier hier!

1 like

Welkom!

1 like

Welkom hier!

1 like

Welkom. Kijk naar het topic 'wat dragen wij vandaag" voor inspiratie.
Veel plezier hier!
Gr.Wander

1 like

Welkom Bas,
Veel wijsheid en plezier gewenst!
Elke keuze is goed als je er lol aan hebt.

1 like

Welkom kerel!!!

1 like

Welkom Bas! Mooie Citizen…nog nergens tegengekomen…Heeft dat radartje bovenin een functie of voor de sier?

Groeten van een Citizenfan!

1 like

Welkom!
Leuke openingspost en ik ben er zeker van dat je hier goed zit om de juiste keus te kunnen maken, benieuwd wat het gaat worden.

CrossFit :+1:

1 like

Welkom Bas! Leuke Citizen!!

1 like

Dit is een van de dingen die me enigszins stoort. De klokjes/radartjes zijn gek ingedeeld:

• bovenste radartje is een lege vorm, versiering.
  • Onderste radartje is de secondewijzer voor de tijd.
  • De hand die bij elk ander horloge de secondewijzer is, die blauwe die stilstaat op 12 uur, is juist de secondewijzer voor de stopwatch.
  • De kleine radar rechts is de 24u klok
  • De kleine radar links is de minutenteller van de stopwatch

Zie, beetje vreemd, en ook niet bepaald intuïtief afleesbaar, maar, het oog wil ook wat en dat lukte deze klok zeker!

1 like

Welkom Bas

Je zult heel wat tegen komen op het HF dus aan inspiratie geen gebrek. Pas op voor het virus!

Gr Bram

1 like

Welkom op HF en veel plezier gewenst .

1 like