Voorstellen: Aangenaam ik ben Ojjz (2x NA)

Goedemorgen dames en heren,

Na een tijd meelezen en praten is het netjes om mezelf voor te stellen. Ik ben Ojjz, beter bekend onder intimi als Michiel, en woon in Utrecht.

Horloges waren altijd al een sluimerende fascinatie en sinds de tijden van vaccinatie zijn aangebroken ben ik me er meer in gaan verdiepen. Aanleiding was vooral dat mijn moeder met wat oude horloges van mijn vader en opa op de proppen kwam.

Ik had al een tijdje een goedkope Seiko 5 (SNK621) en G-Shock (DW-5600BB-1ER)

Nuttige horloges maar niet iets waar mijn hartje sneller van ging kloppen. Met de inspiratie van de oude horloges in de familie ben ik op zoek gegaan naar een mooie vintage. Die vond ik uiteindelijk bij @anon34385602. Een prachtige Longines:

Daarnaast zocht ik ook nog iets wat minder kwetsbaar is, en vaker draagbaar. Wel een elegante dresswatch (dat is mijn smaak) maar moderner en een tikkeltje groter. Aan de hand van een adviesvraag kwam ik bij een Mido Baroncelli Heritage uit. Dun, simpel, een knisperende wijzerplaat en heel mooie afwerking trokken me over de streep:

Al met al heb ik nu een kleine maar gebalanceerde collectie waar ik wel even mee uit de voeten kan. De aankoophonger is even gestild, maar er is nog genoeg te wensen. Een mooie Grand Seiko gaat er ooit nog komen!

Voor nu rest mij: Aangenaam!

66 likes

Welkom hier!

1 like

Welkom!:+1:

1 like

Hartelijk welkom!

1 like

Welkom en nog veel plezier op ons forum.

1 like

1 like

:wave:

1 like

Welkom en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Mooi die Longines!

1 like

Welkom! Gave collectie zo!

Ben wel fan van de Mido, lekker zomers. Mooi die subtiele relief in de plaat in combinatie met die wijzers. Begrijp wel dat je (over een tijdje) neigt naar een GS :slight_smile:

Veel plezier hier!

1 like

Oh, die cijfers op de longines zijn wel echt gaaf.

1 like

Thanks! Dat is precies waarom ik hem zo gaaf vind!

Merci! Ik kende Mido helemaal niet maar ben echt wel onder de indruk van de afwerking. Heel fraai allemaal. En dat relief doet het inderdaad erg goed in een mooi lente- of zomerzonnetje :slight_smile:

1 like

Welkom hier.

1 like

Welkom! Gave collectie. Zo begint het meestal. Je mido ziet er goed uit overigens.

1 like

Welkom mede-Utrechter! Lombok represent.

1 like

En Tweakers represent geloof ik? Herken je nick ergens van!

Shit, nu word ik te snel herkend!

1 like

Welkom Michiel!

1 like

Welkom! Dat zijn al aardig wat mooie horloges!

1 like