Voorstellen + advies 500 budget

Welkom Jim! Leuke zoektocht, die Hamilton lijkt me daarin een uitstekende benchmark.

1 like

Welkom Jim op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie (zoals je al merkt!)

Er zijn al diverse opties gegeven, waaronder Tissot.
De Hamilton is natuurlijk gewoon een goede optie. Niets mis mee.

En andere optie is misschien een Victorinox?

1 like

Is de Tissot Visodate nog niet genoemd? Dat is altijd mijn standaard antwoord op de sub-500 vraag:

Ook mooi in het zwart.

5 likes



2 likes

Citizen Kuroshio Asia Limited
image

image

3 likes

4 likes

Je brengt mij op een idee, ik zal hem ook eens op leer zetten, ziet er een stuk beter uit :+1:

2 likes

Voor het idee in het groen op leer.

En de achterzijde.
Staat er een te koop bij een vertrouwd adresje van het forum.

1 like

Welkom op het forum, Jim

Dankjulliewel voor alle reacties en adviezen!
Ik zie een paar hele mooie exemplaren aangeraden worden.
Ik voel me inmiddels overtuigd van de keuze voor de Hamilton. Zeker nadat ik een aantal foto’s heb gezien van hoe het horloge er op de pols uit ziet.
Ik ga hem binnenkort eens passen bij de lokale juwelier, en dan kijken of ik een knoop kan doorhakken.

Een vintage Omega blijft ook zeker nog op mijn verlanglijst staan. Maar ik denk dat het inderdaad verstandig is om daar even mee te wachten totdat mijn kennis iets toereikender is.

Niet echt een rationele keuze, spreekt me op dit moment niet zo aan. Maar had wel verwacht dat er een hoop voorbij zouden komen, dus ik dacht laat ik er op voor zijn.
Het is overigens geen definitief lijstje. Wie weet wat de toekomst brengt.

Heel mooi!

Ik snap je punt, maar het wordt mijn eerste mechanische horloge. Vind het wel interessant om het uurwerk een beetje te kunnen bestuderen.

2 likes

Zo zat ik er ook ooit in, hoor. Maar ik heb na zes jaar hobby-bobben een paar dingen ontdekt:

  • Ten eerste kijk ik maar zelden naar de achterkant
  • Zodra ik een iets leuker uurwerk in de doos hebt wordt het minder geinig om die 7s26 te zien rondtollen, zeker wanneer een basis-uurwerk in een verder iets beter afgewerkt horloge wordt gebruikt.

Niks tegen een zichtbodem, ik zou er dus geen halszaak van maken. :slight_smile: Da’s al.

@Fate_Amenable_To_Change dat begrijp ik en je hebt zeker een punt, maar begrijp ook de voorkeur van @DrBibber. Het binnenwerk kunnen zien van je eerste mechanische horloge (zonder dat je het achterdeksel er dient af te halen) heeft toch iets magisch, wow-gevoel, wekt een gevoel van verwondering op. En je kunt ernaar kijken wanneer je maar wilt. :slight_smile:

3 likes

Klopt… 't Is gebeurd… Net op bestellen gedrukt.
Met stalen band, de extra dive band en de watch roll
:blush:

Gekocht in USD met de korting komt ie op 660€, dus net iets boven het budget van de TS.

1 like

Welkom op HF!

Zeker een aanrader!

1 like