Voorstellen - Advies gevraagd

nog onbekende woorden ?

1 like

Moest ik ook aan denken, maar iemand zei.geen getallen op de plaat te willen. Blijkbaar zijn Romeinse cijfers geen getallen :yum:

1 like

Welkom van een stadsgenoot uit Maastricht👍🏻

Met een Tissot zit je trouwens altijd goed.

Dit vind ik ook leuk voor een dame, PRC200 chronograaf:

1 like

Oeps… ik heb ook nagedacht hoe ik het het beste kon formuleren. Het moet in ieder geval elegant zijn :stuck_out_tongue_winking_eye:

@Carpe_tempus geen onbekende woorden meer!

1 like

Veel Limburgers hier :ghost:

2 likes

Gebruikt kan voor een dameshorloge een goede keus zijn, omdat ze harder afschrijven dan herenhorloges. Daarnaast is het wel mijn indruk dat de staat wat minder mooi is dan van herenhorloges. Ik kijk niet zo vaak naar dameshorloges, maar een jaar of 2 terug viel het me op toen ik wat voor iemand zocht.

Omdat je nog niet precies weet wat je zoekt (en we je daardoor lastiger kunnen helpen): neem de tijd. Kijk eens op chrono24, daar kun je bij geavanceerd zoeken heel veel variabelen invullen (kleuren) en bv een prijsplafond van zeg €750, wat je gebruikt zeker binnen budget moet kunnen vinden. Als je daar een paar aansprekende designs (designelementen) vind kun je hier weer verder komen.

voorbeelden van merken om op te zoeken:
Certina
Mido
Victorinox
Ebel
Rado
Movado
Wenger
Glycine

Dan zijn er nog vele kleinere merken die, soms in een bepaalde niche (vooral duikers, of vooral fliegers bv), goede aanbiedingen hebben voor wat het moet kosten.
microbrands:
http://walletfriendlywatchforum.com/read.php?21,339,339#msg-339

Let bij zowel duikers als fliegers op de maten.

Dan een paar extra punten:

• Longines ligt vaak wat hoger in prijs, maar zou voor dameshorloges nog binnen budget kunnen vallen.

• De combinatie chronograaf, budget, en automaat is lastig.

• Vaak komen hier beginnende liefhebbers met de randvoorwaarde “Zwitsers” met een verzoek om aankoophulp

• zonder dat ze eigenlijk weten waarom. Er zijn zonder meer een ruim aantal interessante Zwiterse merken,

• maar je doet jezelf tekort als je merken van Duitse en Japanse origine uitsluit.

• realiseer je dat er duizenden merken zijn, waarvan honderden interessant kunnen zijn

De meeste Duitse merken vallen buiten budget, maar iig Junghans en Stowa zitten nog wat lager.
Japans: Seiko, Citizen, Oriënt en volledigheidshalve Casio, maar die doen niet aan mechanisch.

Disclaimer: mijn kennis van specifiek damesklokken en het aanbod van de diverse merken is zeer beperkt maar misschien kun je hier toch wat mee.

Welkom.

Velthuizen kom ik ook graag. Als je hem treft gewoon je dilemma voorleggen en voor je het weet ben je een uren verder en heb je de hele winkel gepast. Geheid dat je met een Tissot of een Hamilton maar buiten loopt.

Een leuke Orient GMT met een Inhouse movement?

Neit laaaaaannngggkkk mer breeeeeeiiiiiidddd? :confused:

1 like

UPDATE

Vandaag ben ik horloges gaan passen bij de juwelier (Hamilton/Tissot). Helaas vond ik de horloges wat telleurstellend en vond ik ze minder mooi om de pols.

Vervolgens heb ik de klokjes van mijn ouders gepast om te kijken hoe ik die zou vinden.
Ik ben dus nu helemaal verkocht aan een breitling. Aangezien een nieuwe wat buiten mijn bereik ligt, zoek ik een gebruikte waarmee goed is omgegaan en alles er netjes bij zit (papieren, doos, etc).

Als er forumleden zijn die zijn/haar breitling (Colt of Superocean) overweegt te verkopen of indien er een advertentie ergens wordt gespot, hoor ik het graag!

Hier nog de foto’s :slight_smile:

1 like

Dat wordt sparen, studentje…

min 1000 voor een leuke Colt quartz

Een oude chronomat met wat mazzel

Het geld is er :wink: