Voorstellen: Ami

Goedemiddag horloge fanaten,

Ik ben Ami, 28 jaar, woonachtig in Zoetermeer en zit al een tijdje hier op het forum te loeren. Het is gewoon erg leuk om voor slapen gaan alle topics te lezen!(gezonde verslaving) Mijn vriendin deelt helaas niet dezelfde interesse en wordt hier niet echt warm van, ook vindt zij dat ik meer aandacht geef aan horloges(forum) dan aan haar. 60/40 verhouding :smile:. Maar ok, wij gaan verder, dit is geen relatieforum!

Al van jongs af aan ben ik geïnteresseerd geweest in horloges, ik vind het fascinerend hoe horloges in elkaar zitten. In mijn ogen is dit wel één van de mooiste uitvindingen van de mensheid. Samen met de tijd-zelf natuurlijk (aangezien tijd in zekere zin ook een uitvinding is!).

In het verleden (pakweg 12 jaar geleden) heb ik altijd horloges gehad van merken zoals; Fossil, Diesel, Casio, voor mijn leeftijd toen, vond ik dat prima horloges. Naarmate mijn interesse in horloges groter werd, viel dat ook op bij mijn familie en vrienden. Zo kreeg ik van mijn vriendin een Ted Baker horloge (gewoon lief bedoeld!), een Citizen horloge van mijn schoonouders en een vintage Seiko van mijn opa (helaas ben ik deze kwijt…).

Deze hobby smaakte al gauw naar meer. Na heel veel te hebben gelezen over horloges, besloot ik om een instap-model automatisch horloge aan te schaffen. Dit werd uiteindelijk geen Seiko maar een Victorinox Maverick. Het model en het Zwitserse merk sprak me direct aan! Het is een heerlijk horloge, draagt lekker, is accuraat en heeft een mooie sunray grey dial! Niet lang erna heb ik bij Rob Monsterwatches een Seiko 5’je aangeschaft voor vakanties, bevalt uitstekend, draagt comfortabel, niks op aan te merken eigenlijk. Zeker niet voor dat bedrag! Paar maandjes later heb ik de Seiko tank hommage aangeschaft, dames en heren model! De vriendin is tot op de dag van vandaag nog steeds blij mee! Zo heb ik ook een miskoop gemaakt helaas, een Tag Heuer 2000 pro, prachtig ding maar het valt gewoon te klein voor mijn smaak! Deze zal binnenkort op zoek zijn naar een nieuwe eigenaar!

Verder voor in de toekomst heb ik paar prachtige exemplaren in gedachte. Zo wordt de spaarpot voor een nieuwe Omega Planet Ocean al maandelijks aangevuld. Een Seiko Presage Cocktail wordt overwogen. En wellicht een mooie Breilting Colt voor de belangrijke schoonvader!

Okey then, dit was dan in notendop mijn ervaring met horloges! Jullie zullen mij steeds vaker zien op dit beschaafde forum, tot snel!

(Hoe denken jullie over koppel horloges? :smile:

31 likes

Hoi Ami, welkom hier!

1 like

Ehm, dat kan :joy:

Zit voor mijn vrouw wel eens te kijken naar een Datejust in klein formaat, maar nog niet de juiste tegengekomen.

1 like

Dat is het equivalent van een ANWB-stelletje met matching fietsen.

Welkom!

1 like

Van harte welkom hier! :slight_smile: :+1: Leuk om als koppel horloges te hebben die bij elkaar passen! :blush:

1 like

Welkom!
Je vriendin komt er goed vanaf met een verhouding van 60:40. :+1:

3 likes

Welkom @Ami Veel plezier op HF!

:joy:

2 likes

Welkom op HF, Ami! Je bent al lekker bezig op horlogegebied, zo te lezen. Nog veel wensen ook. Leuk! Jammer dat je de vintage Seiko van je opa kwijt bent. Maar hopelijk komt die nog 'ns bovendrijven, bij een verhuizing of de zolder opruimen, ofzo. Je weet 't niet. Niks mis met koppelhorloges, trouwens!:wink:
image
image

1 like

ANWB setjes. Brrrrrr :sob:

Welkom trouwens :joy:

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

De Seiko ā€œtankā€ was een ƩƩnmalige aankoop en het leek ons wel grappig om hetzelfde te hebben. Vriendin is sowieso niet echt van de horloges, dat scheelt in kosten ook!

Ik vind het alleen maar slim om ook een exemplaar voor haar te kopen! Heb ooit m’n SKX007 uitgeleend aan mijn vrouw. Nu krijg ik 'm niet meer terug!:unamused::wink:

1 like

Welkom.

1 like

Hartelijk welkom!!

1 like

Mijn beste,

Ami, van harte welkom, in die meesterlijke wereld van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom Ami!:+1:

1 like

Welkom op HF :+1:

1 like

Welkom!

1 like

Leuk man, welkom hier. Enne,…kwestie van tijd. In de loop der jaren gaat die aandachtsverhouding echt wel veranderen. Jouw geluk, ten gunste van het HF.

1 like

@Ami Ja, daar wilde ik ook nog even wat over zeggen. Je moet natuurlijk wel een beetje prioriteiten stellen, hĆØ?!:point_up: Ik bedoel met die aandachtverdeling van 60% voor HF en 40% voor je vriendin…

…er lopen miljarden vrouwen rond op deze aarde. Maar er is maar ƩƩn Horlogeforum!:wink:

2 likes