Voorstellen Bartman

Hoi…
ben al even hier maar heb nog geen voorsteltopic geopend. Dat is biet netjes. Bij deze.

Ik ben Bartman, in het echte leven Bart, woon in België en ben Ingenieur van opleiding…
Ik ben momenteel 34 jaar heb 2 kinderen en een kat :cat: :smile:
Mijn hele horlogegedchiedenis is best saai. Maar het is stilaan begonnen zo’n 4 jaar geleden denk ik. Ik had toen jaren een nietszeggende rodania (100€?) om de pols gehad en ik wou iets leukers. Maar wou er geen geld aan geven. Toen heb ik een goedkope namaak (30-40€?)Tag Heuer Grand Carrera gekocht op AliExpress, met een automaat (CSM dacht ik). Vreselijke afwerking, niet erg precies, haperde soms. Maar heb het zo een 2 jaar gedragen denk ik. Toen viel ie steeds vaker en vaker van de pols (omdat de pinnetjes steeds bogen doordat het zo een zwaar horloge was).
Toen was ik dat grondig beu, en dacht ik: “ik koop eens iets duurder, dat altijd juist staat (radiogestuurd) en geen platte batterij heeft (eco-drive)”. Ik had wat naar solar seiko’s gekeken, maar met een radiogestuurde kwam je daar erg duur uit. De Astron was toen even mijn grail watch.
Was daar zeer gelukkig mee, met die citizen AT8124-91L. Droeg dat dagelijks, zo een jaar en half. Maar ik vond het saai. Ik vind het juistzetten, opwinden en het zachte getik van een automaat zo leuk. Die harde, grote tik van een quartz is grof en ongeciviliseerd plots.

Dan ben ik hier terecht gekomen na wat googelen. Na een weekje of zo had ik 2 seiko’s gekocht hier en op ebay 2 Komandirskie (classics). Met 1 seiko liep het hier even mis. Die heb ik dan op ebay ook gevonden.

Een van de bostoks is ondertussen verkocht, had er wel een klein beetje hartpijn van, en de andere wordt gerepareerd (datumwiel vast) - en dan zie ik wat ik ermee doe.

Er is 1 Bostoc 710 op weg van Rusland om lichtjes te modden. Als dat goed gaat ga ik er nog 1-2 modden.

Mijn doel hier: wat inspiratie opdoen van leuke niet te dure horloges.
Mijn doel: een 5-6 goedkope, maar degelijke automaten (De russen, Seiko 5 en Orients ?) hebben zodat ik 's ochtends die juiste kan kiezen voor bij mijn outfit van die dag.

De Citizen zonder ziel, maar wel steeds juist en werkend:

De Seiko 5 vanop het Forum. Zwart (wannabe) duikertje:

De Seiko 5 van Ebay. Ik vind die heerlijk sportief, gekleed tegelijk. Mooie fieldwatch. Hamilton Khaki field anyone?

De Komandirskies van Ebay.
image

De Komandirskie Kusnezov, heb ik reeds verkocht. Deed een beetje pijn, maar eigelijk was hij wat klein.
image

39 likes
1 like

Welkom :+1:

1 like

Welkom hier, vooral genieten!

1 like

image

1 like

Welkom en veel plezier op ons mooi Forum…

1 like

Welkom :grin:

1 like

Welkom bij de club!!!

1 like

Welkom, en de Vostoks blijven leuk en onverslaanbaar :muscle:t4:

1 like

Welkom.

1 like

Welkom en veel plezier op het HF! :+1:

1 like

Veel plezier hier Bart!

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom Bart. Aan inspiratie en motivatie geen gebrek op dit geweldige forum!

1 like

Welkom bij de club.

1 like

Welkom op het Horloge Forum en veel plezier hier gewenst, een echte liefhebber dus!

1 like

Welkom bart mooie citizen. Nog een onbekend model voor mij. Have fun op hf :+1: :ok_hand:

1 like

Welkom.

1 like

Welkom!

1 like

Bedankt. Helemaal niets speciaals. Dat type hadden ze in 2-3 kleurstellingen meen ik

1 like