Hierbij stel ik mezelf even voor, ik ben Pascal 23 jaar oud en eigenlijk al jaren enthousiast van horloges (en sierraden.) Inmiddels zes jaar geleden mijn eerste horloge gekocht een Lorus en 5 jaar geleden nogmaals een Lorus maar dan volledig van titanium, helaas geen idee meer wat voor modellen dit precies zijn. Wellicht binnenkort de factuurtjes even opsporen weer…
Maar het jeukte me altijd om een ‘‘mooi’’ horloge te kopen, en altijd gefascineerd door een automatisch uurwerk. En daarom afgelopen juli de beslissing doorgehakt om er eentje aan te schaffen. Dit is een Rado coupole classic R22.876.01.5. geworden op advies (en na lang vergelijken) en op vertrouwen gekozen door mijn plaatselijke juwelier waar ik altijd kwam zover nodig.
Verder nog een ‘‘vintage’’ als ik dat mag noemen? Seiko gekocht met een ingeslagen nummer: 5y39-7a80 R1 / 990295 heel klein fijn simpel ding maar vond hem te leuk om voor die paar tientjes te laten schieten.
Verstand van horloges? Absoluut niet verder, maar wel zeker een liefhebber.
Wat ik hier graag wil vinden is wat fatsoenlijke basiskennis, plaatjes delen en een babbeltje slaan uiteraard. En op mijn verlanglijst staat nog een Seiko (5?) Automaat en een Russisch horloge met de voorkeur beiden ‘‘pre-owned’’.
Welkom op het horlogeforum. Kennis, informatie en plezierige contacten ga je hier zeker vinden.
Die Seiko 5 en en een leuke vintage Rus gaan er ook wel komen denk ik. Kijk voor het ‘vijfje’ en de ouwe Rus regelmatig in de ‘blauwe rubriek’ (Horlogemarkt), daar worden ze regelmatig aangeboden.
Succes met het opbouwen van je collectie en veel plezier hier!
Welkom Pascal, op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.
Een mooie keuze, die Rado Coupole. Ik bezit er zelf ook één en geniet er nog iedere keer van wanneer ik hem draag.
Dus gefeliciteerd met die keuze!
Gezien jouw verlanglijstje, kom jij op dit forum wel aan jouw trekken schat ik zo in.
Bekijk hiervoor eens het ‘blauwe gedeelte’ van het forum, waar fanatiekere leden horloges te koop aanbieden.
Van harte welkom Pascal, leuk te lezen dat je al zo vroeg begonnen bent met het opbouwen van een mooie collectie, al geloven wij het pas als we foto’s hebben gezien
Veel plezier op het forum en, zoals al eerder gezegd, hou het blauwe gedeelte goed in de gaten!