Ik (Bobic 35 jaar) zit nu al een tijdje met veel plezier mee te lezen op het forum en vind het tijd om mijzelf eens voor te stellen. Ik ben altijd al gek geweest van horloges en heb sinds kort mijn collectie uitgebreid met een Speedmaster Apollo 8 en een Raymond Weil Freelancer. Tevens maar meteen een box aangeschaft om het netjes te ordenen.
Ik draag voor mijn werk veel pakken en vraag me af wat jullie mening is m.b.t. mijn Apollo 8, is dit een geschikte Dress watch? En wat is jullie mening over dit horloge in het algemeen, ben hem nog niet veel tegengekomen…
Welkom Bobic.
Ik vind je speedmaster erg gaaf, maar niet zo geschikt als echte dress watch.
Wat daarvoor gangbaar is is een kleinere diameter en niet te veel poespas. Geen chronograaf functie dus.
Dat gezegd hebbende heb ik schijt aan de geldende regels wbt horloges en zou ik mijn speedmaster prima dragen onder een pak
Wel wit goud of platina ipv staal? Anders telt die ook niet!
We kunnen heel strict zijn wat betreft definities en wat jij laat zien is wel de pure dress watch. Maar er zijn in de ruimere zin ook een hoop chrono’s die dress watches zijn.
Jullie hebben gelijk, mijn term ‘Dress watch’ past hier niet: ‘Point taken’. Maar zou hij voor de wat minder formele meetings onder een pak/overhemd kunnen? Dat is eigenlijk mijn vraag
Welkom op HF!
En nee, ik vind deze Speedmaster niet geschikt als dress watch. Wat dan wel? Ik zie in dit draadje al een paar mooie suggesties. Succes met kiezen!
Super kick die Speedmaster… past het met een pak? Ik zou het niet doen. Overhemd komt er lastig overheen en de ‘regel’ leert dat wanneer je armen hangen dat hij over het horloge moet vallen en wanneer je de tijd afleest hij Zichtbaar moet worden.
Los van de regels, is het niet helemaal af… bij een pk vind ik dan nog eerder een sub passen (nu wordt afgebrand wss) dan al deze kleurtjes en drukte.
Je speedmaster is prachtig maar absoluut geen dresswatch. Al bepaal je natuurlijk zelf wat je onder een pak draagt…
Dress is onder de 40 mm ( de definitie is niet bekend, alleen in discussies komt het daar steeds op neer ) en ziet er ongeveer als volgt uit