Goedenavond Allemaal,
Bij deze stel ik me even aan jullie voor. Ik lees al een tijdje mee en ik dacht laat ik dan ook maar eens lid worden van de club. Ik ben 29 jaren oud op het moment en heb altijd al een oppervlakkige liefde gehad voor mooie dingen waaronder dan ook zeker horloges. Deze liefde is nooit erg ver gegaan, maar mijn interesse begint langzaam maar zeker steeds meer te groeien.
Mijn eerste horloge was een kado’tje van een oom en tante toen ik een jaar of 14 was en was deze pulsar.
Daarna heb ik zoals ik denk de meeste pubers nog enkele hippe horloges gekocht zoals bijvoorbeeld Armani, Guess en Hugo boss waar ik jullie niet mee zal vervelen.
In 2018 heb ik mijn eerste “serieuze” horloge gekocht een Longines Conquest. Ik was toevallig bij een paardenevenement hier in de omgeving geweest dat werd gesponsord door Longines en ik dacht bij mezelf dat zijn wel chique horloges. Ik had nog geen verstand van horloges maar ik had begrepen dat automatische horloges de way to go zijn, dus dat werd deze.
Aangezien de Longines een automaat is, en ik vanwege mijn werk geen horloges draag is het een beetje onhandig dat ik deze elke keer weer op de juiste instellingen moet zetten. Ook vind ik het best een zware jongen om altijd mee rond te wandelen aan mijn pols.
Enkele maanden later kwam dan ook het volgende horloge. Ik kwam hem in een winkel op het vliegveld tegen. Een Gucci Dive horloge. Ik kan wel raden dat Gucci hier onder de horlogeliefhebbers is als gevloek in de kerk. De reden dat ik hem heb gekocht is dat ik altijd erg van de looks van een Rolex Submariner heb gehouden. Verder is het een makkelijk en licht horloge en vanwege de waarde hoef ik ook nooit 2x na te denken waar ik hem wel of niet kan dragen.
Hier is het de afgelopen jaren bij gebleven, al is het nu wel erg aan het kriebelen om iets moois aan te schaffen. Volgend jaar Juli ga ik trouwen en zou dat graag vieren met een mooie horloge als extra herinnering. Ik ben op het moment dan ook aan het rondkijken naar een Omega Seamaster Aqua Terra 39mm quartz met een blauwe wijzerplaat.
Daarnaast hoop ik in te toekomst nog een keer een mooie Rolex aan de collectie toe te mogen voegen. Er zijn veel Rolexen die ik wel mooi vind, echter voel ik me niet zo op het gemak met te koop lopen met een dure klok om mijn pols. Mijn voorkeur zou dan waarschijnlijk ook gaan naar een Explorer 40mm of een Subtiele Daydate zonder poespas.
Wat ik verder erg mooi vind zijn bijvoorbeeld een Omega Speedmaster of een Groene Aqua Terra 41mm. Er blijft altijd genoeg te dromen dus.
Ik hoop dat jullie mij hiermee een beetje kunnen leren kennen, en ik hoop jullie en de horloge hobby de komende jaren beter te leren kennen!
Groeten Bram