Voorstellen: BrdV4

Hé allemaal, hierbij zou ik mezelf even willen voorstellen. Sinds ongeveer een half jaar zit ik bijna dagelijks op dit forum te kijken naar allemaal verschillende posts. Erg leuk, interessant en ook zeker leerzaam. Ik ben een 21 jarige student en sinds ongeveer 7 jaar ‘geïnfecteerd’ met het horloge virus waarbij ik het grootste gedeelte van de tijd 1 horloge heb gehad. Zoals het bij velen gaat heb ik tegenwoordig de drang om mijn collectie wat uit te breiden, op dit moment bestaat mijn collectie uit 3 Seiko horloges. Voor mij komen er op dit moment alleen horloges van Seiko in, wie weet of dit in de toekomst nog zal veranderen :wink: Aangezien ik niet de grootste polsen heb, vind ik rond de 38mm wel de max voor mezelf. Ik heb geprobeerd om er wat leuke foto’s van te maken in een “aziatische stijl”. Dit was voor het eerst dat ik foto’s van mijn horloges maak dus ik kan nog veel leren in ieder geval.

Het horloge waar het allemaal mee begon was zoals bij velen een “vijfje”. Dit was het oude horloge van mijn vader die hij in ,als het goed, is 1982 had gekregen. Vooral de grijze , wat later bleek, sunburst dial sprak me erg aan waarbij het formaat ook perfect was voor mijn relatief kleine polsen. Zoals te zien is vooral het horlogeglas aardig beschadigd. Ik zit te twijfelen of ik het wil laten vervangen of dat het me juist dat authentieke gevoel geeft. In ieder geval maakt de sentimentele waarde en “het verhaal erachter”, dit en andere horloges nog veel mooier voor mij.

Vervolgens kwam eind 2020 mijn tweede horloge in de collectie. De Seiko SRPD99J1. Dit horloge heb ik gekocht met geld dat ik heb gekregen van mijn opa die stervende was, als aandenken. Dit horloge heb ik gelukkig nog aan mijn opa kunnen laten zien en ook hij vond hem prachtig. Dat maakt het alleen nog maar mooier voor mij. Net zoals het oude horloge van mijn vader, zal dit horloge ook nooit de collectie verlaten. Ondanks dat het een nieuw horloge is, geeft dit horloge me toch een klassiek en vintage gevoel wat ik erg kan waarderen.

Ten slotte mijn meest recente toevoeging aan de collectie. Dit is een aantal maanden geleden geweest met de Seiko SUR319P1. Ik heb dit horloge gekocht omdat ik graag een “grab-and-go” (quartz) horloge wilde hebben, waar ik niet teveel op zou hoeven letten. Vooral de diameter van 36mm sprak me erg aan, dit is voor mij toch wel de perfecte maat. Ondanks dat ik eerst twijfelde om een quartz aan te schaffen, ben ik er ontzettend tevreden mee.

Op dit moment zie ik tussen de Seiko collectie in de winkel weinig interessants zitten, behalve de Seiko aplininst SPB243J1. Deze wil ik binnenkort eens gaan passen maar ik ben bang dat het horloge toch net te groot en te dik is voor mijn smaak. Ik hoop dat jullie in ieder geval een impressie hebben gekregen van mij en m’n horloge smaak. Jullie zullen me de komende tijd vast en zeker nog vaker tegenkomen op dit forum.

Groetjes BrdV4

42 likes

Welkom! Is toch een leuke collectie. Seiko is een prima merk, maar staar je er vooral niet op blind. Er is nog zoveel meer moois! Vooral het blauwe gedeelte goed in de gaten houden. Een beetje diversiteit is altijd leuk in de collectie!

1 like

Welkom !

1 like

Welkom hier op het forum​:grinning:, and you never can go wrong on a Seiko :hugs:. Koesteren die eerste 2

1 like

Hartelijk welkom!

1 like

Welkom op HF!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom! Mooie reden om te gaan verzamelen, nu al veel herinneringen.

1 like

Welkom!

1 like

Welkom😄

1 like

Welkom op HF!

1 like

Dankje, in de prijsklasse waar ik nu in zit kom ik voor mijn persoonlijke smaak snel uit bij Seiko maar ik hou ook zeker mijn ogen open voor andere merken. In het wat hogere segment zie ook veel moois wat niet van Seiko is. Dit komt hopelijk in de toekomst!

1 like

Welkom @BrdV4!

Veel plezier hier en die vintage Seiko 5 zou ik lekker laten voorzien van een nieuw fris glaasje, dat en een poetsbeurtje doen wonderen voor de looks!
@Aad57is onze resident Seiko expert voor onderhoud

2 likes

Welkom welkom

1 like

Welkom hier.

1 like

Welkom.!

1 like

Welkom!:+1:

1 like

Welkom op het forum! 3 mooie seiko horloges.

1 like

Welkom en het begin is gemaakt! Een heel mooi begin.

1 like

Welkom bij de club

1 like