Voorstellen + Breitling Chronographe Colt

Goeiemiddag allemaal,

Na ongeveer een jaartje stiekem mee te hebben gelezen, ben ik van mening dat het tijd is om mezelf even kort voor te stellen.
Mijn naam is Gökhan aka Goku. Ik ben 22 jaar oud en sinds kort een horlogeliefhebber.

Begin dit jaar had ik mijn eerste horloge aangeschaft, de Seiko skx013. Ironisch genoeg ben ik hem deze zomer tijdens het zwemmen in de zee kwijtgeraakt.

Nu we weer beland zijn op ground zero, Is het meest logische stap opzoek gaan naar een nieuwe horoge.
Mijn vader heeft een Breitling Chronographe Colt quartz die hij niet meer gebruikt. Ik wil deze horloge mijn dagelijkse ‘‘driver’’ maken, maar hierin schuilt één probleem: De horloge is in niet al te beste conditie achtergelaten.

Hij tikt niet meer, heeft hier en daar gebruikssporen, de lederen band is niet de juiste formaat en de v clasp mist een sluiting, kortom hij heeft betere dagen gekend.
Hieronder volgen paar foto’s.

Mijn vraag is dan ook, of iemand meer informatie heeft over de desbetreffende horloge, waar ik het best terecht kan om hem te restaureren en hoeveel de restauratiekosten me terug zouden zetten?

Bedankt voor het lezen.

9 likes

Welkom!

Heb zelf ook een colt die hierop lijkt, maar dan de iets nieuwere versie. Jouw colt heeft als referentienummer de A53035. Als je daarop googled vind je een hoop info. Hieronder een voorbeeld die ik voor je gevonden heb op chrono24:

1 like

Welkom Gökhan,

Leuke Breitling, zo’n colt. De gebruikersporen geven hem meer karakter he… banden en sluitingen zijn wel snel gefixt, dus dat is een mooie meevaller. Hopelijk is het niet tikken enkel een batterijtje.

1 like

Je zou kunnen kijken voor een nieuwe strap bij:

Heb daar een Horween shell Cordovan gekocht voor mijn Colt.

4 likes

Welkom

1 like

Welkom!

1 like

Mijn beste,

Goku, van harte welkom!!
Ik wens je aangenaam verblijf binnen de contouren van dit getalenteerde HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom!

1 like

Batterijtje erin en n rubber breitling band scoren, passeert hier soms of op eBay …

3 likes

Dat is idd een goeie tip. Gisteren een gescoord via marktplaats:

1 like

www.breitlingsource.com

1 like

Welkom en veel plezier op dit forum!

1 like

Hosgeldiniz, Gökhan. Veel lees- en leerplezier!

1 like

Van harte welkom :clap:

1 like

Van harte welkom!

1 like

Welkom Gökhan!

1 like

Welkom Gökhan. Fijn dat je aansluit op dit forum. Ik kijk uit naar je bijdragen.

1 like