Voorstellen / DE zoektocht (oa Sinn)

Ha allemaal,

Na al geruime tijd “stiekem” meegelezen te hebben toch maar een account aangemaakt.
Al geruime tijd heb ik het horlogevirus te pakken waarbij het daadwerkelijk bezitten van uurwerken nog niet eens het belangrijkste is.

Op dit moment draag ik vooral mijn Frederique Constant Slimline smallsecond automaat.

Nu het volgende: Van mijn vrouw mag ik bij ieder trouwjubileum een mooi horloge uitkiezen(2x een goede deal gescoord dus). Daarom ben ik al enige tijd op zoek naar het type dat de komende jaren om de pols mag.
Ik ben buitengewoon gecharmeerd geraakt (mede door dit forum) van deze Sinn 104:

Ik heb begrepen dat er geen retailers zijn in Nederland en hoop via dit forum een tip te krijgen waar ik het horloge voor aankoop eventueel kan bekijken (of aanschaffen in Nederland, mag ook gedragen zijn).
Zelf woon ik in Berkel en Rodenrijs.

Bedankt voor de tips!

10 likes

Welkom!

Ik heb geen tip, maar…

Yesss :heart_eyes::+1::smiley:

https://www.sinn.de/en/Sales_and_Service_Partners.htm

Ooh shit, ik zie dat Nederland er opeens wel tussen staat. Ik weet alleen niet of je ze hier ook kunt bekijken, of dat het alleen een service punt is?

Edit: Zie nu dat dat de genoemde juwelier in Heerlen zit, alsnog in het buitenland dus… :wink:

1 like

Bedankt! Dat is inderdaad een aardig stuk rijden :sweat_smile:

1 like

Mijn beste,

Leuk weer een enthousiast lid!!
Van harte welkom binnen de contouren van dit tijd-lovende forum!!
Succes met de aanschaf van je nieuwe “Sinn”!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Is er mogelijk iemand in zuid holland die mijn zijn Sinn 104 zou willen laten zien in real life? Ik durf het niet aan het horloge ongezien te kopen maar ben super enthousiast van alle foto’s hier op t forum…

1 like

Welkom

Kunt toch gewoon binnen veertien dagen retourneren, of heb ik dat nu fout?

Van Sinn.de:

1. Widerrufsrecht für Verbraucher für den Kauf von Waren (Uhren, Zubehör u.a.)
    Das folgende Widerrufsrecht besteht nur für Verbraucher im Fernabsatz beim Kauf von Waren:

Widerrufsbelehrung
Widerrufsrecht
Sie haben das Recht, binnen vierzehn Tagen ohne Angabe von Gründen diesen Vertrag zu widerrufen.
Die Widerrufsfrist beträgt vierzehn Tage ab dem Tag, an dem Sie oder ein von Ihnen benannter Dritter, der nicht der Beförderer ist, die Waren in Besitz genommen haben bzw. hat.

Um Ihr Widerrufsrecht auszuüben, müssen Sie uns (Sinn Spezialuhren GmbH, Wilhelm-Fay-Straße 21, 65936 Frankfurt am Main, Telefon: +49 (0)69 978414-0, Telefax: +49 (0)69 978414-201, E-Mail: info@sinn.de) mittels einer eindeutigen Erklärung (z. B. E-Mail, Telefax oder ein mit der Post versandter Brief) über Ihren Entschluss, diesen Vertrag zu widerrufen, informieren. Sie können dafür das beigefügte Muster-Widerrufsformular verwenden, das jedoch nicht vorgeschrieben ist.

Zur Wahrung der Widerrufsfrist reicht es aus, dass Sie die Mitteilung über die Ausübung des Widerrufsrechts vor Ablauf der Widerrufsfrist absenden.

1 like

Nope, binnen de EU is dat gewoon een recht dat je hebt als consument. Vandaar dat ik in sommige gevallen liever bij de webshop van de juwelier bestel dan hem in de winkel zelf afneem :sweat_smile:.

1 like

Ik heb een sinn 104 st in het wit met stalen band en leren band. Die mag je wel bekijken als je wil. Woon alleen wel in het zonnige tilburg dus is stukje karren :slight_smile:

Welkom! Nog een stukje verder rijden is Sinn in Frankfurt. Het is een stukje maar als je een echte Sinn liefhebber bent echt de moeite waard! Je kan elke Sinn passen die je maar wilt.

2 likes

Bedankt voor de tips! Komende periode ga ik er zeker achteraan. Ik ga zeker niet over 1 nacht ijs… vooral omdat de jacht alleen al zo leuk is. Wel nog een vraag: Als alternatief voor de Sinn 104 zoals hierboven heb ik de volgende horloges gepast:

Een absolute "grail’ zou voor mij een Breitling Superocean Heritage 2 (44mm) of Omega Seamaster Planet Ocean 600m zijn. Beiden zwart uitgevoerd. Ze zijn echter ook gebruikt nog buiten bereik.

Alle bovenstaande horloges hebben een diameter van iig 43mm. Mijn Frederique Constant is 42mm en ik las dat de Sinn slechts 41mm meet. Het gekke is dat ik de specs al 1000x had gelezen en daar totaal overheen had gekeken. Het horloge oogt op de meeste plaatjes ook echt groter. Hebben jullie nog alternatieven? De overige Sinn horloges vind ik persoonlijk niets.