Voorstellen - Edox horloge

Hallo iedereen!

Laat ik me even voorstellen. Mijn naam is Roel, 21 jaar en afkomstig uit Zuid-Limburg.

Ik loop nu 2 jaar rond met een Emporio Armani AR0532 en vind het tijd worden voor een nieuw klokje. Wat ik wil is uiteraard niet te betalen, dat probleem zullen vast en zeker meerdere met mij delen!

Ik ben op zoek naar een serieuze tijdloze klok (neenee, niet letterlijk!). Strak, zonder chronograaf bijvoorbeeld. Datum weergave is natuurlijk weer een positieve feature. Het Zwitserse uurwerk heeft de voorkeur, alsmede de automatische aandrijving. Ik heb een budget van € 1000,-- .

Voor mijn vakantie naar New York heb ik me verdiept in het merk Hamilton. De klokjes in de Jazzmaster-serie spraken me erg aan. Ik houd ervan als de klok opengewerkt is. Ik ben echter nooit de klok tegengekomen waar ik een goed gevoel van kreeg.

Nu ik weer in Nederland ben is mijn oog gevallen op een (totaal?) ander merk. Meer specifiek, de Edox Open Heart:

Deze kost € 799,-- . Prima binnen budget dus. Ik ben echter niet zo bekend met dit merk. Wat is de kwaliteit van dit merk? Is de prijs-kwaliteitsverhouding goed?

Eventuele suggesties zijn ook meer dan welkom. Ik vind het een behoorlijk bedrag en wil dus ook alle mogelijkheden tegen elkaar afwegen om uiteindelijk voor de beste klok kiezen!

Alvast bedankt voor het doorlezen van dit verhaal,

Roel

Hallo en welkom Roel.

Om meteen maar met de deur in huis te vallen, als je een Edox Open Heart zoekt is deze toevallig hier op het Forum te koop. http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,228619
Hou je nog een paar centen in de zak voor een Hamilton.

Voor 1000 euro kun je ook zoiets kopen: http://www.kingwatch.nl/product_info.php?products_id=53&osCsid=sha8cv2ob6upkqphni3ho0u5t9o2j2ki

Tevens verkrijgbaar in dag- en datum-aanduiding of kleurvarianten van de wijzerplaat.

Succes met zoeken.

Van harte welkom!

Heb zelf geen ervaring met Edox, maar heb er wel positieve verhalen van gehoord. Zijn volgens mij leden die em hebben.

Op het web/baai zijn er ook opengewerkte Maurice Lacroix klokjes rond je budget beschikbaar.

Ook Frederique Constant past binnen je budget.

Volgens mij is Edox best een betrouwbaar merk, ( http://www.horloge.info/Edox/ )
i.g.g eentje met historie, ze sponseren WRC en Class 1 (F1 voor voor boten).
Persoonlijk ben ik gecharmeerd door de Grand Ocean gmt (let op de opengewerkte achterkant in vorm van patrijspoort)
Ik heb ook de ice shark om gehad maar die was helaas veel te groot voor mij.
succes met je keuze.

Welkom Roel (tu)

Ik heb zelf geen ervaring met Edox, maar hoor er positieve verhalen over.

Groeten,

Martin

Welkom.
Edox is betrouwbare zwitser. Prijs/kwaliteit is dik in orde.
Vroeger waren ze bekend om de uitermate dunne klokjes.
In de dikte van een euro wisten ze een uurwerkje te proppen.
Gr,
L.R.

Héel mooi. Zowieso een ondergewaardeerd merk. Imho.

Mies.

Welkom Roel!

Succes met de zoektocht!

Groet, Justin

Mijn beste,

Roel, van harte welkom op dit karaktervolle horlogeforum.
Duidelijk een horlogeforum ván liefhebbers, vóór liefhebbers!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mag ik jullie allemaal hartelijk bedanken voor de leuke reacties! Houthakker, de Maurice Lacroix is ook een erg goede optie, bedankt daarvoor!

Ik heb besloten dat ik voor de Edox Les Vauberts met zwarte wijzerplaat ga. Ik vind de klok erg mooi, past me goed en past tevens binnen het budget. Rede genoeg voor een aankoop. Bestellen maar!!!

Hartelijk welkom!

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Edox Open Hearts is een hele mooie klok. Heb gezien dat je inmiddels de knoop al hebt doorgehakt. Heel veel plezier er mee, de zwarte uitvoering is inderdaad erg mooi, zelf heb ik de uitvoering met witte wijzerplaat gehad.

Precies zoals je beschrijft en zocht: een tijdloze klok. Geen 13 in een dozijnklok maar ook niet schreeuwerig opvallend, eerder subtiel in het oog springend.

Van harte welkom!

Een mooie aanwinst die Edox

Hans

Gefeliciteerd met de Edox!! Ik heb zelf net een Diver gekocht. Bevalt uitermate goed! Totaal ander type maar allebei een bepaalde charme:)