Ja inderdaad ik ben ook gegrepen door het virus, zoals dat heet. Vriend van mij wees mij op dit forum en ik kijk inmiddels al even mee. Post nog niet veel, maar ik weet er ook niet zo veel van. Hoop hier veel te lezen en te leren. Het enthousiasme hier bevalt me wel en wat komen hier een klokken voorbij! Ongelooflijk! Mooi om te zien. En sommige van jullie posten dan gerust een paar superhorloges naast elkaar.
Bij mij is het anders. Had al lang iets met horloges, vond het mooi om langs de etaliages van juweliers te gluren en me te verbazen over de prijzen. Ik kocht dan een goedkoop prul en dat mag weg als de batterij leeg was. Tot deze eerste Swatch Irony, volgens mij uit één van de eerste Swatch Irony collecties. Supertrots en superblij mee. Echt een supergaaf ding. Altijd om, maar dat is ook weer lang geleden.
Inmiddels loopt de tijd nog wel, maar de pushers werken niet meer. Dus nu draag ik het nauwelijks nog.
Na een jaar of twee nog een Swatch Irony gekocht. Ook veel gedragen en afgewisseld met de eerste. Heb ik nog steeds en draag ik ook nog steeds af en toe. Ook heel fijn en vooral heel erg licht doordat het ander materiaal is.
Zelf ook heel enthousiast over een aankoop van Fossil. De Twist Hybrid. Heb ik ook dagelijks gedragen gedurende een langere periode. En nu nog steeds. Bandje wel stuk gegaan, dus nu een vervanger er om gedaan.
Toen dacht mijn vrouw dat dat leuke cadeaus waren om te geven. Dus kreeg ik er een paar. Links een Tissot PRC200 (of PRS200 ik weet het niet zeker), in het midden een Helveco en rechts een LeMarq. De Tissot is ook erg fijn. In vergelijking met wat ik had een stap vooruit in kwaliteit. Ook de Helveco is kwalitatief erg goed. Zwaar en toch prettig om te dragen. Onbekend merk. Ik heb het opgezocht en ze maken vooral horloges voor anderen. De LeMarq ziet er leuker uit dan hij is. Draag ik niet veel.
Dat zag mijn vrouw ook, dus die wilde iets specialers geven. En dat werd deze: een Heritor Aura 3D. Blijkbaar Amerikaans merk, en dat was mijn eerste automaat. Wel speciaal, maar niet voor iedere dag. Maar dat was wel het vonkje om er mee verder te gaan.
Maar waar begin je dan? En hoe doe je dat? Kijken op marktplaats, ebay, catawiki en dat soort plekken. En ik wilde echt goedkoop iets proberen.
Een Sturmanski Gagarin gekocht , en daarvan geleerd dat je de foto’s echt goed moet bekijken omdat de wijzerplaat getekend is, en dat had ik nog niet. Ik wist niet eens dat dat kon. Daarnaast een oude Eloga gekocht, gewoon omdat het oud was en goedkoop. Toch droeg ik het niet. En ik heb de kroon er vakkundig af gesloopt, maar die was ook niet origineel. Hier moet ik nog wat mee.
Dan de horloges die ik recent gekocht heb voor ik op het forum terecht ben gekomen, en waar ik echt de laatste weken veel mee loop.
Een Seiko SNZH53k1, een Skav EkoLimited, een Seiko met oranje wijzerplaat en een Fortis Flieger. Alle vier automaten en ze lopen super goed. Ben absoluut superblij met alle vier. De Seiko SNZH en de Skav waren allebei nieuw en heb ik ook weer goedkoop op catawiki gekocht. De Seiko zie ik regelmatig wel voorbij maken Skav is een Nederlands merk waarvan ik dacht dat het maar kort bestaan heeft, De Seiko met de oranje wijzerplaar vond k gewoon een gaaf ding. en heb ik voor de weekenden en een enkele casual friday. Tot slot mijn laatste aankoop. Een Fortis Flieger met redelijk kleine wijzerplaat. Heerlijk ding, en de oranje seconde wijzer maakt het voor mij een genot om naar te kijken. Naar mijn werk in een pak draag ik geregeld alledrie, (de oranje wijzerplaat toch maar niet).
Nu hier op het forum en ik ga het vanaf nu anders aanpakken door alles wat ik hier lees. Langer sparen voor de dingen die ik echt mooi vind en kwalitatief hopelijk nog weer een sprong vooruit zijn. Tot ik hier op dit forum terecht kwam vond ik Rolex niks. Maar nu zie ik wel de kwaliteit, Ik hoef het niet, maar ik snap het beter.
Mooi vind ik de Longines Legend Diver of de Maurice LaCroix Pontos Diver S. Maar als je het hebt over een holy grail dan is dat voor mij op dit moment een Heuer Autavia. En ook iets anders, een Breitling SuperOcean Heritage 2, of een Panerai zijn echt fantastische apparaten voor mij, net als een Omega Seamaster 300M. Maar helaas…als ik al gewend ben aan het bedrag dat vastzit aan zo’n horloge, dan is er nog de drempel dat ik dat er ook aan moeten uitgeven. Gelukkig heb ik nog even, want ik ben net begonnen met sparen…
Dank voor het meelezen tot nu toe. Ik blijf daardoor hier voorlopig nog wel rondhangen.