Voorstellen en aankoop

Hey hey,

Ik ben Peter, een 19 jarige economie student die wel van horloges houdt. Momenteel heb ik nog geen bijzondere horloges maar daar wil ik verandering in brengen. Ik heb namelijk enige tijd geleden mijn eerste automatische horloge gekocht en ik moet zeggen dat ik dat systeem toch erg mooi vind!
Vandaar dat ik momenteel ook op zoek ben naar een mooi automatisch horloge. Ik vroeg mij af of jullie mij hierbij zouden willen helpen. Ik heb nog niet veel verstand van de uurwerken en de kwaliteitsverschillen tussen de merken, maar ik ben mij hierin wel aan het verdiepen.

Voor degene die willen helpen:
Mijn budget ligt tussen de 500-1500 euro.
Ik vind open heart en moonphase modellen erg mooi. De klassieke uitstraling die daarmee vaak gepaard gaat vind ik ook prima.
Modellen die ik mooi vind ogen zijn o.a.:
seiko premier lijn
frederique constant (persuasion automatic moonphase, maxime heart beat, persuasion business timer FC-270EM4P4 [jammer dat het een quartzmodel is])

Hoi Peter,

welkom op 't forum. Zo te merken begint het horloge-virus jou ook al te pakken te krijgen :wink:

Betreft Seiko Premier, denk ik dat deze je wel aanstaat.

Hier zit ‘echter’ niet een geheel mechanisch uurwerkje in, maar een Kinetic uurwerk. Deze is voorzien van een rotor die een soort accu van energie voorziet.

Is deze automaat iets voor je? Hij is er in verschillende kleuren combi’s.

De Premier vind ik inderdaad erg mooi! Die prijs ligt rond de 1000 toch? (dacht dat iemand op het forum hem zelfs kon leveren voor 750)
Inderdaad een goede optie die ik zeker in mijn achterhoofd houd.
Die oris vind ik alleen iets minder mooi. Ik ben denk ik toch iets meer op zoek naar een klassiek uitziend horloge. Oude lul die ik nu al ben! :wink:

Voor Seiko’s kun je eens bij Rob aankloppen. Hele aardige gozer.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?13,188363

Haha, ik weet wat je bedoeld. Dit vind ik beetje te rijp voor me, maar toch zo mooi dat ik em heb gekocht:

Hm… denk dat deze dus ook niet klassiek genoeg is voor je
[img]http://www.luxurylaunches.com/entry_image/0609/19/Hamilton_Jazzmaster_Moonphase-thumb-450x644.jpg[/img

Deze zit wel wat over je budget, maar misschien iets om voor door te sparen? Vind em wel een vintage uitstraling hebben.

Haha, jij snapt zeker naar wat ik op zoek ben.
Die frederique is ook zeker een goede klassieker!

Ik vind Longines inderdaad wel mooi, alleen niet de 2000 euro waard. Ik heb hem onlangs in een winkel zien liggen en vind de wijzerplaat te druk qua cijfertjes. De ring die de datum aanduidt vind ik net iets teveel. Lekker kieskeurig, maar ach 2000 euro ga ik niet zomaar neerleggen!

En wat dacht je van de Oris classic XXL met maanfase. Ik kan hier momenteel geen mooie foto van vinden maar het is zeker de moeite waard zelf eens te zoeken! De enige treffelijke foto’s die ik heb gevonden heb komen van deze site:

http://www.watchbox.be/prod/Oris-XXL-Watches/CLASSIC%20XXL%20COMPLICATION/item1027.htm

Ik ben namelijk ook 19 jaar en eerste jaars economie student en dit was mijn eerste automatisch horloge. Ik vond en vind nog steeds het klassieke desing zeer mooi. Het horloge heeft een voor mij perfecte diameter van 4O mm en een inkijk-achterkant zodat je ook de binnenkant van het horloge kan zien. Op een donkerbruine krokodillenband is hij echt ongelooflijk mooi en ik heb er al meerdere complimentjes voor gekregen!

Dit model wordt echter niet meer gemaakt, maar is nog te vinden op ebay of in sommige winkels.

Mvg,
Tom

Bedankt Tom, dat vind ik ook zeker een mooie. Zal even rond gaan kijken!

Werkt zo’n maanfase nou eigenlijk goed?

Groetjes,

Peter

Mijn beste,

Peter, van harte welkom op dit magnifieke horlogeforum.
Een forum waarbij de liefde voor het uurwerk, in al zijn gedaantes, met fierheid wordt uitgedragen!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Peter,

zo’n maanfase werkt zeker goed, maar uiteraard enkel als ie juist staat. Wat jammer is bij deze Oris is dat als je hem te lang laat liggen en hij niet meer loopt, het goedstellen van de maanfase een ongelooflijk lang karwei kan zijn. Bij de duurdere horloges met maanfase heb je hiervoor een speciale quick-set functie.

Ik gebruik de maanfase eigenlijk nooit, maar vind het gewoon mooi.

Mvg,
Tom

In aansluiting bij de vorige poster: het dondert toch niets of de maanfase “goed” werkt :S

Of ben je afhankelijk van de getijden c.q. werkzaam als astronoom?
:wink:

Het is leuk, maar praktisch nut = 0,0.

Ja, maar ik kan peter wel begrijpen. Zou het ook ergens storend vinden als ie niet goed loopt, ook al heb ik niks aan die funtie :stuck_out_tongue:

Nog een horlogetik erbij bedenk ik me ineens!

hallo,

veel succes met het kiezen van een nieuw horloge.

en ja ik ben het met marnix eens; als de maanfase fout staat, zou ik mij dood ergeren. dat belangrijk is, nee, dat het stoort, ja :smiley:

maar goed, ik spreek wel voor mij zelf.

overigens zoek ik ook nog een maanfase horloge.

ooit nog een speedmaster ba moonfase :smiley:

Ja, als ik dan toch een horloge met moonphase koop wil ik eigenlijk ook wel dat hij goed loopt. Gewoon omdat het kan zal ik maar zeggen.

Iemand ervaring met de frederique constant moonphase maxime horloges?

Groetjes,

Peter

Hou er overigens wel rekening meer dat er een afwijking is met de daadwerkelijke maanstand. Althans bij de meeste (relatief goedkope) klokjes. Sommige dure hebben een knappekoppenuurwerk die de afwijking zo goed mogelijk compenseert. Wellicht dat kenners je er meer over kunnen vertellen.

Heb er eens een special over gelezen, maar is niet blijven hangen. Euh, ene oog in, andere oog uit… :#