Voorstellen en advies gevraagd over eerste aankoop

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op het forum en sinds kort ook maar “into horloges”. Ik verbaas me enorm over deze uitgebreide wereld waar ik heel weinig over weet maar elke dag iets meer.
Ik woon in België, Vlaams-Brabant en ik ben heel blij dat ik hier op het forum zoveel kan leren over deze hobby.
Ik ben maar in het bezit van enkele Diezel Quartz horloges en dus niets interessant. Ik verjaar net vandaag en zou dus ook graag een eerste mechanische/automaat horloge willen aankopen. Mijn budget is 500 euro. (Als ik bepaalde bedragen zie van horloges is dit dus niet heel erg veel.)

Het zou een all-around stuk moeten zijn wat ik alle dagen kan dragen (ik werk in de IT sector sinds kort) en welk ook mooi past bij een standaard kostuum of hemd voor als ik in bepaalde bedrijven moet lesgeven.

Enkele horloges die ik wel mooi vind (microbrands):

  • De LEGATODIVER van MW Timepieces. (black of teal)(gevonden door vele uren Youtube en waar veel reviewers heel lyrisch over lijken te zijn.)
  • De Venturo SkinDiver van Gruppo Gamma. (met Dual Lume vintage, gevonden op WatchBandit) - Dit heeft qua looks mijn voorkeur over de LEGATODIVER maar als ik het goed begrijp zou het binnenwerk van “mindere” kwaliteit zijn.

Weten jullie voor dit budget nog leuke alternatieven. (Divers die onder een hemd kunnen of wat meer dressy alternatieven mogen zeker ook.)

Alvast bedankt voor het toevoegen,
groetjes Björn

(PS: Ik wou dat ik al veel sneller wat geld kon vrijmaken voor horloges maar ik hou toch ook zo van audio, tattoos en lederbewerking. En elke hobby is natuurlijk zo duur!)

25 likes

Hey Björn, leuk intro. Welkom hier! Allereerst proficiat met je verjaardag.

Zo te zien heb je iets voor duikers, heb je al eens gekeken bij Seiko? Zo heb je de Seiko SRPD maar ook de mooie Seiko Prospex Samurai. De
Hamilton Khaki Field vind ik zelf ook een mooi mechanisch horloge, maar dat is geen duiker.

Welke grootte heeft je voorkeur? Nog andere modellen die je mooi vindt? Voor jouw budget is er ook echt wel wat leuks te vinden namelijk.

2 likes

Tissot Visodate, ook in een aantal andere kleurstellingen verkrijgbaar zowel automatic als Q. Dit model is in de horlogewereld zeer bekend en mag toch wel een klassieker genoemd worden. En nee het is zeker geen duiker maar die kun je altijd later erbij kopen, een leuke Seiko diver of zo. Of zoek het in de Bauhaus richting, de Junghans Max Bill automatic ook een klassieker.

iig succes met de zoektocht :+1:

4 likes

Welkom Björn op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

In die prijsklasse (uitgaande van een nieuw exemplaar) kun je heel goed terecht bij o.a. Seiko en Citizen. Maar ook Swiss Military of Victorinox kunnen wel eens wat leuks aanbieden binnen budget, alsmede Tissot.
Succes in de zoektocht.

Een mooie tijd hier toegewenst.

1 like

Welkom op HF Bjorn. Veel lees -en kijkplezier op het forum. Uiteraard van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Voor jouw budget kun je echt wel starten. Wellicht het beste om naar plaatselijke AD’s te gaan en te gaan passen. Passen, bekijken en voelen. Kijk ook eens naar Citizen, Boldr, Aevig, Seiko, Tissot en Yema. Succes met de zoektocht :four_leaf_clover:

1 like

Welkom bij de club Björn.

1 like

Welkom Björn!

1 like

Welkom :+1:

1 like

Welkom op HF, Bjorn!

Even voor de beeldvorming.
Deze twee staan dus op jouw lijst:

Ja, vind ze allebei wel leuke, eigenlijk en zit toch wel duidelijk in een bepaalde richting.

Maar ik zou zelf voor een gebruikte Squale gaan.


Uitstekende kwaliteit, herkenbare looks, mooie heritage en zit heerlijk om de pols (echt een ‘wristhugger’).

Succes en veel plezier met het vinden van jouw ideale horloge!

1 like

Hartelijk gefeliciteerd, Bjorn! (wie weet overigens hoe je op een telefoon een umlaut kunt typen)

Omdat je de Venturo mooi vindt zou ik bij Wolbrook kijken. Echte skindivers met historie en goed binnen je budget.

2 likes

Welkom op het forum!
Veel leesplezier hier :wink:
Gefeliciteerd met je verjaardag, hier mijn surgestie:
Tissot prx:

3 likes

Wanneer je een Umlaut op een O wenst, houd je de O even vast, waarna erboven een aantal opties verschijnen. Niet meteen de O loslaten, want dan verdwijnt het weer (bij iPhone), dus even erheen ‘vegen’.

@BjornBE, Björn. Welkom en veel plezier alvast van je Tissot! :grin:

2 likes

Welkom…:+1:

1 like

Welkom & proficiat Björn .
En qua nieuw horloge, ik kan mij vinden in wat @Taged zegt, de Squale is ‘meer’ horloge. Dus misschien is het ‘blauwe’ gedeelte een goede om in de gaten te houden.

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van dit Nederlands talige Horlogeforum met Internationale allure. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom!
De Tissot PRX Powermatic staat hoog op mijn persoonlijke lijstje, misschien ook voor jou intressant


1 like

Bij de Mw moest ik gelijk aan de Oris Aquis denken:

https://www.oris.ch/en/collection/aquis

Bij de Gruppo Gamma aan Ralftech:

https://www.ralftech.com/en/

Persoonlijk, en op basis van jouw voorstellen, zou ik ook eens een kijke nemen bij de Mido Ocean star lijn:

https://www.midowatches.com/en/watches/collections/ocean-star.html

Hallo @negenduust, dankjewel.

Ik wist zelfs niet dat ik iets voor duikers had alvorens uren op internet te zitten. Ook niet elke duiker vind ik mooi. Ik hou van de eenvoud en toch nog “elegantie” van diegene die ik mee heb gedeeld. Ik denk dat deze worden aanzien als skindivers. (die zien er volgens mij iets minder bombastisch uit.)

Die seikos ga ik zeker nog eens bekijken.

Qua grootte heb ik niet echt een voorkeur of beter gezegd een idee. Mijn pols heeft een diameter van 17 cm. De Diezels die ik nu heb zijn wel echt te bombastisch geworden voor mijn smaak. (DZ 4343)
2de hands mag natuurlijk ook als ze niet te oud zijn en goed onderhouden.

1 like

Hey VikorV ga ik zeker doen!

De midowatches vind ik heel tof, alleen wel wat boven mijn budget.