Mijn naam is Milan en ik kom uit Rotterdam. Zojuist even gekeken en ik ben al sinds 2019 lid van het forum. Ik heb veel leuke verhalen mogen lezen en veel mooie horloges voorbij zien komen. Momenteel heb ik twee horloges in bezit waar ik veel plezier van heb. Een Seiko 5 en een Casio.
Al langere tijd ben ik opzoek naar een specialer horloge. Het moest gaan om een horloge met een recent bouwjaar, een stalen band en een zwarte wijzerplaat. Het recente bouwjaar vanwege het feit dat ik regelmatig motor rijd en af en toe het horloge om zou willen houden. Er waren uiteindelijk drie horloges die op mijn lijstje stonden. Een Tudor black bay, een Navitimer 8 en een IWC Mark XV.
Toch ben ik verliefd geworden op een vintage horloge. De Tudor Prince Date Day 36. Deze zal uiteraard/ helaas niet om de pols blijven tijdens het motor rijden.
Ik heb een mooi exemplaar gevonden en een gesprek gehad met de verkoper. Het horloge heeft in mei 2023 een service gehad en ziet er naar mijn mening voor zijn leeftijd nog zeer mooi uit. Ik heb de verkoper gevraagd om een foto van het binnenwerk. Helaas kon de verkoper deze niet verschaffen. Voordat ik het horloge koop hoor ik wel heel graag jullie mening. Zien jullie dingen die niet origineel zijn, niet kloppen of zijn er wellicht nog dingen waar ik naar moet vragen.
Moeilijk iets goed te herkennen vanaf deze foto’s. Resolutie is niet zo goed.
Ik heb zelf nog nooit een replica van dit model gezien. Kan natuurlijk zijn dat het een van onderdelen samengesteld horloge is. Dat is vaak moeilijk te zien.
Maar, als de verkoper een goed gevoel geeft en de service te bewijzen is dan zijn dat in ieder geval goede signalen.
Welkom Milan. Hoe betrouwbaar oogt de verkoper? Wat je ons laat zien, oogt betrouwbaar, maar ….
Zou je de moderne Tudor aanraden, maar je moet je eigen gevoel en smaak volgen. Succes met de keuze
Ik vond en vind die MK XV zeer knap, zeker op die metalen piramide band zoals op je foto.
Maar die zijn toch ook rond de 20 jaar oud ondertussen?
Het is niet dat ik je budget ken, maar die kosten ook al meer dan 5.000 euro dacht ik zo.