Voorstellen en advies passend horloge

Hallo allemaal,

Eerst maar even voorstellen, ik ben Danny er reeds enige tijd op zoek naar een kwalitatief beter horloge.
Ik draag eigenlijk al jaren mijn Armani horloge, ik weet het, een fashion merk…

Maar nu direct het probleem, mijn budget is niet heel groot…
Ik wil er rond de 500 euro aan kwijt zijn.

De stijl van een Tissot Heritage Visodate sprak me erg aan, echter ik vind 500 euro veel geld en dan moet hij wel goed bij mij aansluiten en ik vind het met 39/40mm eigenlijk net te klein. Het model spreekt me wel erg aan. Klassiek, maar toch strak.

Daarnaast leek mij de Staudt ook wel erg mooi, blauwe wijzerplaat en titanium behuizing, echter met zijn 1350 euro echt een stuk boven mijn budget…

Hebben jullie misschien ideeen of tips?

2 likes

Geen topic zonder plaatjes natuurlijk :wink: Je zoekt een dresser, >40mm is vrij groot maar voor je budget is er echt wel wat te krijgen.

Tissot Heritage Visodate

De Staudt

De Seiko SARB065 “Cocktail Time” voldoet qua grootte en budget en stijl

5 likes

Je zou ook eens kunnen kijken naar Hamilton horloges.

http://www.boumanonline.nl/horloges/nl/page/697/?fk_9=3467&mf=9&mv=3467&min=345&max=505&CPI=1

http://www.boumanonline.nl/CmsData/Artikelen/Fotos/H32411735/H32411735_mainimage_productDetailZoom_1.jpg

1 like

Hee die kende ik nog niet echt.
Toevallig een tip waar ik hem het beste zou kunnen kopen?

Dank je wel, vergeten erbij te vertellen dat ik het liefst een mechanisch horloge wil, handopwinder of automaat, maakt niet uit. Ik vind het aanbod van Hamilton dan niet zo mooi meer (met mijn bedget uiteraard) :wink:

Rob van monsterwatches is volgens mij algemeen erkend als het beste adres. Verscheidene forumleden hebben er eentje :wink:

1 like

Ik ken de site, maar zie hem er niet op staan.
Nu ken ik Seiko alleen van naam en totaal niet van de lijnen en benamingen.

Onder welk kopje moet ik kijken bij monsterwatches.nl?

Een mooie victorinox. Super prijs/ kwaliteit verhouding. De Alliance serie is denk ik passend.

2 likes

Ik weet niet of hij zo op de site staat. Een mailtje sturen naar Rob lijkt mij het snelste als je echt geïnteresseerd bent. Hij is zelf ook actief hier op het forum.

1 like

Er staat hier op het forum ook een hele fraaie Glycine Combat 6 te koop. Zwarte wijzerplaat en stalen case/band. Die is 43 mm. Het is dat ik 'm zelf al heb, anders had ik 'm al lang gekocht want hij is niet duur.

4 likes

https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xap1/t51.2885-15/e15/11189853_958191934213742_1872965955_n.jpg
http://www.seriouswatches.eu/orient/automaat/orient-ffa06003y.html

Misschien iets uit de collectie van Orient
of mogelijk een Bambino… dan hou je nog geld over

3 likes

Welkom op het forum!

Leuke vraag. Gelukkig is er voor 500 veel te vinden. Tissot is al genoemd, maar je kunt ook kijken naar merken als Certina, Laco, Archimede of (tweedehands) Oris, Longines, Stowa, of Mido.

Als groot fan van de Orient Bambino kan ik deze niet genoeg aanprijzen. 41mm, netjes, en ruim onder de €200; heb je nog geld over voor een volgend horloge :smiley: Er zijn ook andere varianten met Romeinse cijfers of reserve indicator (Orient Star).

(Niet mijn foto, trouwens)

Succes met de zoektocht en sterkte alvast met je horlogeverslaving. Je bent nog niet niet verslaafd? Oh, dat komt nog wel…

1 like

Ik heb de SARB65 ook bij Rob gekocht. Een seiko hoeft niet op zijn site te staan, om hem daar toch te kunnen kopen. Een mailtje is aan te bevelen, of sneller, een berichtje via facebook.

1 like

Je kunt 'm vinden op Rob’s Facebook pagina (Robokies2): https://www.facebook.com/robokies2?fref=nf

Mine says hi :wink:

3 likes

Wat je bijvoorbeeld ook kunt doen is een niet-nieuw horloge kopen, zoals een leuke vintage. Voor € 500,- kun je een prima leuke klok aanschaffen die met het juiste onderhoud zijn waarde behoudt en waar je veel (zoek en vind-)plezier aan kunt beleven.

Disclaimer: tijdens het zoeken naar een leuke vintage loop je de kans besmet te raken met een bepaald virus. Dit forum kan daarvoor niet aansprakelijk worden gehouden. :slight_smile:

3 likes

Ik zie het al, ik had veel eerder een account moeten aanmaken en deze vraag moeten stellen :smile:
Ik zit inderdaad steed meer aan een tweedehands horloge te denken. Misschien is er dan wat meer mogelijk, of heel misschien met een beetje bijleggen/sparen/wachten wel 2 stuks.

1 like

Beste Danny,

Allereerst welkom op dit forum!
Hoewel ik zelf de Staudt niet zo mooi vind, vind ik het wel een goede optie. Waardeer het ondernemerschap van de maker. Alleen moet je dan dus even door sparen.
Je kan natuurlijk een 2e hands horloge aanschaffen en als je het restbedrag erbij hebt gespaard de 2e hands verkopen en alsnog voor de Staudt gaan.
Op deze site worden met grote regelmaat mooie horloges aangeboden voor eerlijke prijzen. Zelf kijk ik ook vaak op Chrono24.nl.

Veel plezier in je zoektocht!
Arvid

1 like

Als eerste welkom!

Misschien is de Certina DS4 big size wat voor je:

,

40 mm en ongeveer 350euro.

2 likes

Welkom hier op het forum en veel horoge plezier toegewenst ! Zoals reeds al eerder aangegeven is de Glycine die hier te koop staat echt een topper, heel veel horloge voor een zeer scherpe prijs. Maar we zullen hopelijk wel de foto’s van jou keus voorbij zien komen. :grin:

1 like

Welkom op HF, Danny!
Heerlijk man, een nieuwe horloge uitzoeken! :smile:
En 500 Euro is een budget waarmee je gewoon een kwalitatief uitstekend en ook nog 'ns goed uitziend horloge kunt kopen. Er zijn al wat opties voorbijgekomen, waaronder vintage. Maar als ik lees dat jij een wat groter horloge zoekt, dan is vintage imo niet the way to go. Veel vintage horloges zijn aan de kleine kant (vinden wij tegenwoordig). M.b.t. door jou genoemde Tissot heb ik een vraag. Heb je deze wel 'ns in het echt gezien? En vooral, heb je 'm al eens om je eigen pols gezien? Dat kan namelijk enorm veel uitmaken. Foto’s zijn leuk om je te oriënteren. Maar imo moet je een horloge echt een keer irl zien, voordat je weet of het wat voor je is. En dat zou in het geval van de Visodate best 'ns heel positief uitpakken. Wijzerplaat is relatief groot, waardoor ie waarschijnlijk niet heel ‘klein draagt’. Plaatje dat ik hierboven zag is trouwens de versie waarbij de lugs, vind ik, niet mooi overlopen in de kast. Er is ook een (nieuwe?) versie waarbij dit aanzienlijk verbeterd is. Deze.

Succes en veel plezier met het vinden van je ideale horloge!

3 likes