Voorstellen en advies

Goedemiddag.

Bram is de naam. Ik lees hier al een tijdje mee en heb me een paar maanden terug aangemeld.
Ik heb altijd al een zwak gehad voor mooie horloges, maar prijzige hobby’s zoals motorrijden, motorcross (ikzelf en m’n zoontje) en wintersport werken niet echt mee aan de aanschaf van een mooie klok.
Nu ben ik op het punt dat ik heb besloten dat er toch één gaat komen en wel een Omega. Alleen zit er nogal wat variatie in wat ik zou willen.

Ik heb een Planet Ocean 2500 gezien. Stalen en rubberen band. Volledige set met doos en papieren. Aantoonbare revisie gehad.
Prijs ongeveer €3500,-

Wat ik ook mooi vind is een 300M America’s Cup.
Model met witgouden bezel (2000?)
Zonder papieren, zonder onderhoudshistorie, maar wel een jaar garantie.
Prijs ongeveer €2500,-

En dan is de 300M van ongeveer 2020 natuurlijk hartstikke mooi. Liefst in zwart, maar ook wit en blauw vind ik mooi. Hierin zijn natuurlijk allerlei varianten te vinden maar dan gaat de prijs naar minimaal zo’n €4500,-. Nadeel is dat er dan toch wel een motor uit moet…:confused:

Ik snap dat de keuze persoonlijk is, maar alle advies (prijzen in verhouding, onderhoud, weet ik wat nog meer) is welkom.

Groet,
Bram

26 likes

allereerst welkom,

:dizzy_face: niet doen, neem dan 1 van de eerste twee opties :smiley:

3 likes

Motor eruit slecht voor de lucht vervuiling.
En mooie 300M erin
Welkom hier bij HF !

Welkom, Bram en nog veel plezier op ons mooie forum.

Bram, welkom op HF!

Welkom Bram :partying_face: Tja, keuzes… gelukkig is dat volledig aan jezelf :sweat_smile: Succes!

Welkom bij de club Bram.

Welkom Bram en heel veel leesplezier hier.

[quote=“Bram.Sande, post:1, topic:442235”]. Nadeel is dat er dan toch wel een motor uit moet
[/quote]
Over een horloge kan ik je niet adviseren, Hoogstens, koop wat je mooi vindt, maar over bovenstaande wel.
NIET DOEN. zeker recept voor spijt.
De zomer komt eraan, over een paar maanden zitten de wegen vol motoren, en jij zit op de bank naar je horloge te kijken.
Als je denkt dat je daar blij van wordt moet je dat zeker doen, maarr eehhh ik denk…

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom Bram!

Oriënteren! Wat wil je echt hebben? En breng niet direct een offer door een motor weg te doen, dan gewoon iets langer sparen. De weg er naar toe is de helft van de hobby!

3 likes

Welkom!!
Mooie hobbies. Hopelijk vind je een mooi horloge. De zoektocht en ontdekken wat je mooi vindt is al leuk!

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom. Ik ben benieuwd welke keuze je gaat maken.

1 like

welkom en veel leesplezier :+1:

1 like

Welkom Bram. Keuzes, keuzes. Wat je ook doet, geniet er van.

1 like

Welkom op HF, Bram! En, mooi merk, Omega!

1 like

Welkom, Bram!

Keuzes in deze zijn lastig, helaas maar waar.

Bram zegt:

Ik krijg een vaag vermoeden dat @M.Ednas nl meer dan 1 motor heeft om op te rijden. :joy::thinking:

2 likes

Denk ik ook wel, maarrr, ter vergelijking. Hier staan alleen van mij 4 fietsen.
Als ik er eentje zou moeten verkopen om een horloge te kopen, kwam er geen horloge.
Elke fiets, en vaak ook elke motor, heeft zijn eigen doel.

1 like

Klopt. Ik heb een crossmotor voor op de baan.
Samen met m’n zoontje, die op z’n 85cc mij er op m’n 250 4 takt helemaal uit rijd, is dat het mooiste wat er is. Dus die blijft.
Maar ik heb nog een oude scrambler die ik door tijdgebrek heel weinig gebruik. Mijn redenatie is dat ik van een horloge dus vaker plezier ga hebben dan van die motor.

4 likes

Welkom Bram👍

1 like