3 jaar geleden al eens op dit forum beland, maar mijzelf toen nooit voorgesteld. Dit is er echt één in de categorie: Beter laat dan nooit!
Mijn naam is Jarl, nu 33 jaar en van jongs af aan al een horloge drager. Ooit begonnen met een Flik Flak horloge en nu een hoop met Triwa’s, Fossils en Diesel horloges verder.
Recentelijk ben ik dus na 3 jaar weer op dit forum beland i.v.m. aanschaf eerste mechanische horloge. (Seiko snzg15 ligt inmiddels ingepakt klaar voor de Sint ;-)).
Door al het leeswerk hier op het forum schoot het mij ineens te binnen dat ik ooit horloges heb gekregen van mijn overleden opa, nu 26 jaar geleden. Eerder deze week heb ik ze te voorschijn gehaald en dit is wat ik aantrof:
Een behoorlijk mishandelde Jaren 70 Seiko - 7025-8040.
Leuk dat je nog iets hebt van je opa wat je gewoon elke dag kunt dragen. Ik heb ook een Seiko van m’n overleden opa en draag hem regelmatig. Geen bijzondere naar wel één met een onvervangbare emotionele waarde.
Het enige wat ik kan vinden is dat Onsetta een submerk van Onsa lijkt te zijn; een jaren 50 horlogefabrikant uit Lengnau in Zwitserland. (Gevonden op Mikrolisk.de)
Edit: er is hier op het forum een klein topic dat iets meer over Onsa uit de doeken doet. Weet even niet hoe ik daar naar kan linken, maar via zoeken op “Onsa” moet het lukken dat topic te vinden.