Voorstellen en de collectie van Opa (Seiko / Onsetta?!)

Goede avond!

3 jaar geleden al eens op dit forum beland, maar mijzelf toen nooit voorgesteld. Dit is er echt één in de categorie: Beter laat dan nooit!

Mijn naam is Jarl, nu 33 jaar en van jongs af aan al een horloge drager. Ooit begonnen met een Flik Flak horloge en nu een hoop met Triwa’s, Fossils en Diesel horloges verder.

Recentelijk ben ik dus na 3 jaar weer op dit forum beland i.v.m. aanschaf eerste mechanische horloge. (Seiko snzg15 ligt inmiddels ingepakt klaar voor de Sint ;-)).

Door al het leeswerk hier op het forum schoot het mij ineens te binnen dat ik ooit horloges heb gekregen van mijn overleden opa, nu 26 jaar geleden. Eerder deze week heb ik ze te voorschijn gehaald en dit is wat ik aantrof:

Een behoorlijk mishandelde Jaren 70 Seiko - 7025-8040.

Een Seiko 5 7009-3100 uit 1990

En een horloge waar ik erg weinig over kan vinden van het merk Onsetta.

Is er iemand die Onsetta kent en mij er wellicht wat meer over kan vertellen? Google is weinig hulp in deze.
Bij voorbaat dank voor de reactie(s)!

9 likes

Ik heb geen flauw benul van die Onsetta, maar kan je wel vertellen dat die SNZG dus niet je eerste mechanische horloge is. :slight_smile:

Als ik jou was zou ik ze alldrie maar eens op laten knappen, als je daar budget voor hebt. En dan gewoon dragen, grootvader’s horloges. :+1:

Onschatbaar.

1 like

Mijn beste,

Jarl, van harte welkom in die fascinerende wereld der horlogerie!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi hoor, en welkom, het is nooit te laat om je voor te stellen

1 like

Jarl, welkom hier op HF :ok_hand:

1 like

Van harte welkom op het enige echte Horlogeforum van de hele wereld!:sunglasses:

Ik wens je heel veel plezier toe hier en heel veel mooie horloges. :+1:

1 like

image

1 like

Welkom !!!

1 like

Welkom Jarl,

Leuk dat je nog iets hebt van je opa wat je gewoon elke dag kunt dragen. Ik heb ook een Seiko van m’n overleden opa en draag hem regelmatig. Geen bijzondere naar wel één met een onvervangbare emotionele waarde.

1 like

Welkom Jarl!

Het enige wat ik kan vinden is dat Onsetta een submerk van Onsa lijkt te zijn; een jaren 50 horlogefabrikant uit Lengnau in Zwitserland. (Gevonden op Mikrolisk.de)

Edit: er is hier op het forum een klein topic dat iets meer over Onsa uit de doeken doet. Weet even niet hoe ik daar naar kan linken, maar via zoeken op “Onsa” moet het lukken dat topic te vinden.

3 likes

Welkom!

1 like

Dankje!

1 like

Jarl, welkom en veel plezier op ons mooie forum.

1 like