Voorstellen en Doxa vs Aquastar vergelijk

Welkom
:hugs:

Ik weet niet hoe het op deze zit (heb een h2 gehad) maar daar is niets ‘fake’ aan hoor :sweat_smile: het is gewoon een handmatige HEV (die je nooit gaat gebruiken) net als op een Omega SMp

Dat klopt, alleen deze nieuwe uitvoering heeft een fake knopje.

Welkom :+1:t2:

Welkom op HF. Geniet van je persoonlijke horloge reis

Perfecte omschrijving :watch:

Blauwe Milgauss zie je niet zoveel.

Welkom :dizzy:

Welkom!

Kom is kijken in de Squale kroeg!

1 like

Aquastar, Doxa en zet er nog Enicar bij en je hebt mi de tofste en origineelste vintage horlogemerken.
Voor de Benthos moet je wel voor een echte met chronofunctie gaan zoals ze oorspronkelijk waren

Dr. Peter McClean Millar heeft zowel van Aquastar als Doxa een monografie geschreven als je echt in de geschiedenis van deze merken wil duiken

1 like

Welkom op het forum :+1:

Welkom op HF, Pieter! En leuk, zo’n vergelijking! Vraag me alleen af wat er met de Milgauss is gebeurd? Of heb ik daar overheen gelezen?

Verder, ja

is een super leuk merk, ook. Heb er twee en daarnaast nog zat, veel duurdere, horloges. Maar draag die HGPeetjes toch eigenlijk best vaak! :blush:
Waarschijnlijk had je het H.G.P.-topic al ontdekt. Anders…
H.G.P. Only :fr: - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

Daarnaast moet ik je aanraden om ook eens naar Squale te kijken! Heerlijk merk, dat bijzonder fijn draagt; vooral de 1521 en misschien, omdat jij een toch wat stevigere polsmaat hebt, juist ook wel de (OG) Matic! Die heeft ook een Von Buren case en die is gewoon top! Sowieso een aanrader om eens rond te kijken in de, altijd gezellige, Squale kroeg!
Squale only, aka de Squale Kroeg :shark: (Deel 11) - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

1 like

Lekker leesvoer en tof vergelijk. Probeer nu maar eens uit deze “rabbit hole” te komen :sweat_smile:

1 like

De Milgauss is er gewoon nog! Die draag ik nu vanwege de honeymoon met die andere twee wat minder. Maar de Milgauss gaat pas weg als mn zoon afstudeert (tenminste als die lapzwans ooit zal afstuderen…)

Squale ben ik natuurlijk al tegengekomen, oa uitgebreid op dit forum. Er zit er net niet eentje tussen waar ik helemaal mee klik tot nu toe. Dat heeft dan net met kleuren en afwerking van de kast te maken denk ik. \unpopular opinion ben ik bang.
Maar inderdaad, de Matic met zo’n bol glaasje vind ik dan wel de mooiste eigenlijk.

Welkom hier bij HF !
Duikers zijn prachtig!

Ah, o.k… En ja, begrijp ik.

Ja, het is, bij de reguliere 1521 óf blasted óf polished en dat moet je aanspreken, misschien. Maar ik raad je aan om ook eens naar de 1521 COSC te kijken. Die heeft een andere, volgens velen mooiere, wat meer sophisticated afwerking. Ja, de Matic is ook een mooi model en dat bolle glaasje voegt zeker wat toe ook, imo.

Welkom en een hele mooie set!!

Welkom hier!

Welkom05 :four_leaf_clover::stuck_out_tongue_winking_eye:

Kleine update voor mijn “vergelijk”. Nu de beads of rice voor de aquastar passend gemaakt. Verschillen:
Aquastar is iets dunner. Heeft geen schroefjes maar pennen. En vooral, de rijstkorrels zijn één vast deel, niet allemaal losse stukjes zoals bij de Doxa. Vind de Doxa beter en iets comfortabeler qua bracelets. Clasp wint de Aquastar.

Maar staat em wel goed

1 like