Voorstellen en een vraag.........

Ik ben Nico uit Lelystad. Ik gebruik het forum al een tijdje om jullie mening over horloges en hun kwaliteit te raadplegen.
Nu besloten om alle “cheap” horloges weg te doen en te beginnen met een serieus uurwerkje. Probleem is dat ik maar niet kan besluiten. Het budget is max. 2000,-
Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Ik wil geen eenheidsworst, maar ik wil ook niet te extreem. Ben heel bang alsnog een b-merk te kopen, maar ben ook bang dat mijn budget eerder b-merk dan a-merk is. Verder is mijn smaak apart, voorbeeld mooi horloge Bulova Precisionist 98B229, maar veel te zwaar voor dagelijks gebruik. Ik zoek een gewoon een goede daily, maar wel een beetje opvallend, maar niet extreem…mijn vrouw wil al niet meer over horloges praten met me…

Even een andere vraag, het lijkt er op dat ik niet kan reageren op posts in “marktplaats”, maar ook niet mensen een pb kan sturen. Hoe moet ik dan reageren op advertenties hier?

28 likes

Hallo Nico,

Ten eerste welkom, om te mogen reageren en PB’s te sturen moet je eerst een tijdje actief zijn geweest.

Verder kan ik je aanraden om misschien eens naar de Made in Germany horloges te kijken zoals Stowa, Sinn, Nomos… en zo zijn er nog veel meer.

Aangezien je zelf al aangeeft dat je in jouw ogen een apart smaak hebt, weet ik niet of je hier iets tussen zal vinden, maar mijn ervaring is dat je hele goede uurwerken en hele goede afgewerkte horloges hebt van de Duitse merken.

En dat vaak zonder de kosten van Swiss Made op de wijzer plaat.

Misschien heeft Christopher Ward nog wat in de collectie, ik ben er niet bekend mee maar er zitten hele mooie modellen tussen!

1 like

Welkom. Tot 2000 euro zijn er veel mooie en goede horloges te koop. Moeilijk om een keuze te maken, dat snap ik.
Maar wat vind je nu mooi, wat voor werk doe je (kantoor of bouw). Belangrijk voor het maken van een keuze.
Gooi niet meteen je cheapies weg…Daar zitten vast leuke tussen.

2 likes

Hoi Nico, goed dat je een serieuze stap wil gaan zetten qua horloges! Begin eerst eens met duidelijk aangeven wat je zoekt. De Bulova die je noemt is een skeleton horloge, is dat wat je zoekt? Die zijn vaak nl aanzienlijk duurder. Binnen jouw prijs klasse zijn er een aantal merken die mij meteen binnen schieten: Seiko, Hamilton, Tissot en Longines bijvoorbeeld.

1 like

Van harte welkom hier!

Ik snap je gevoel helemaal. Wat mij in dat geval helpt is om de deur uit te gaan en eens wat te gaan passen. Krijg ik altijd weer verassende inzichten van (zowel positief als negatief).

Koop iig niks ongepast online om maar van de keuzestress af te zijn. Heb ik al een paar keer gedaan en zelden heeft het me iets goed opgeleverd.

Je hebt een mooi budget voor echt een A-merk knaller wat mij betreft!

Het is hobby, je moet het leuk houden voor jezelf

1 like

Ik werk op kantoor, in- en om het huis draag ik mijn horloge nooit.
Seiko heb ik er 3 van (verschillende leeftijden, oudste uit 1993), nu wil ik eens een andere kant op.
Ben geen fan van leren of stoffen banden, zijn niet fijn op warme dagen met zweten enzo.

Hamilton…gaat niet vanwege de naam, ben een groot F1 fan…(niet Verstappen specifiek trouwens)

3 likes

Dan is het juist mooi dat er een horloge merk bestaat die alleen de naam deelt van een van de beste coureurs ooit? 🫣

@Frakku en met het slechtste karakter van het hele veld…

Hoi Nico,

Welkom op het enige échte Horlogeforum van de hele wereld!:sunglasses:

Een budget van 2000 euro geeft je echt de mogelijkheden om een mooi horloge van een goed merk aan te kopen. Geen probleem; keuze genoeg.

Maar laat het geld lekker doorbranden in je zak en neem gewoon rustig de tijd om te kijken wat je wilt. Dat kijken kost nog steeds niets en helpt je om een goede keuze te maken.

Veel plezier en succes gewenst met jouw zoektocht!:slightly_smiling_face::+1:

2 likes

Welkom Nico!

Mijn mening: Wat een wanstaltig ding.

Eens met @PetraO om deze niet weg te doen. Seiko’s zijn tof in alle prijsklassen.

Voor zover ik weet delen ze enkel hun achternaam dus laat je daar niet door weerhouden. Hamilton maakt heel mooie horloges.

Niet off-topic gaan met dit soort opmerkingen, anders gaan we vlaggen. (En dan niet met een F1 finishvlag :wink:

2 likes

Welkom op HF Nico en veel plezier hier gewenst. Erg leuk vooruitzicht om 2000 euro te gaan besteden aan een horloge. Er is heel veel keuze.
M’n laatste aankoop was een horloge dat ruim binnen jouw budget past en waar ik enorm veel plezier aan beleef:

Tissot T-Gold Gentleman 40 mm Powermatic 80 Silicium

9 likes

https://www.longines.com/nl-be/p/watch-hydroconquest-l3-780-4-56-6

3 likes

Is dit iets voor je?

TK : Formex Essence Leggera 43 Artic White incl 2 nieuwe banden - Horlogemarkt (horloges) - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

2 likes

Welkom bij de club Nico.

Technisch aantrekkelijk, maar ik heb niets met witte dials en stoffen/leren banden.

Wat noem jij opvallend? Zit 'm dat in kleur, in complicaties en subdials en zo, is dat iets wat groot moet lijken, of is het eerder zo dat je een mooi patroon op de wijzerplaat opvallend vindt?

Even langer meedoen op het forum, dan komen die rechten vanzelf.

Doe eens een foto van wat je tot nu toe hebt? Dan kunnen we zien wat je smaak is. Dat is een betere basis voor verdere discussie.

Tot 2000 Euro zou ik automatisch dit aanraden:

Maar ja, ik ben een fanboi met een grote liefde voor Japanse patronen. :slight_smile: Mileage may vary.

4 likes

Budget iets oprekken voor een Red Bull Tudor :grinning_face_with_smiling_eyes:

Het was onvermijdbaar!

2 likes

Welkom op HF, Nico!

Altijd fijn, op zoek gaan naar een nieuw horloge!

Overigens, ik hou niet van indelen in ‘A-merken’ of ‘B-merken’. Dit is namelijk zeer subjectief. Gaat het dan vooral om de aanschafprijs (hoe duurder, hoe meer een ‘A-merk’), om kwaliteit (whatever that may be), om merkbeleving (erg marketing-driven), om afschrijving (het horloge als ‘investering’)? Ik weet het niet. Zo heb jij het bijvoorbeeld over

en vervolgens zeg je

Je zult hier op HF ontdekken dat Seiko behoorlijk hoog aangeschreven staat als het gaat om prijs-/kwaliteitsverhouding. (Vaak) betaalbare horloges, die nog steeds (terecht) veel waardering krijgen. Helemaal niks mis mee, dus.

Verder zeg je dat je

wil.
Nou is de door jou genoemde Bulova dit imo juist wel behoorlijk.
BULOVA $995 MEN'S PRECISIONIST CHRONOGRAPH BLK ION BLACK DIAL DATE WATCH  98B229* – IBVET

Maar goed, jouw keuze natuurlijk.

Ik zou zelf kijken voor een jonge, nette gebruikte TAG Heuer Aquaracer (merk met mooie historie ook op het gebied van F1 en kwalitatief uitstekende horloges en niet de ‘premiumprijs’ van een merk als Omega). Hiervoor zou ik Q-watches, Ten2Two en B&O watches even checken. Allemaal heel betrouwbare adressen, voor zoiets.
En daarnaast zeker ook even kijken naar Squale (geweldige heritage op gebied van duikershorloges en meer dan uitstekende prijs-/kwaliteitsverhouding.


En hiervoor moet je zijn bij
https://www.q-watches.com/artikelen/squale-nl

Haha, dat heb je snel voor elkaar, kerel! :grin: :wink:
Maar, ik ken het. :sweat_smile:

Oh ja, op jouw vraag hoe je, als nieuw HF-lid, contact kunt leggen met een ander HF-lid: zet in een post in bijvoorbeeld dit topic een @ vóór de forumnaam van de betreffende persoon en deze krijgt een melding en kan dus vervolgens weer reageren richting jou. Hope this helps.

3 likes

Bedankt voor alle tips!

2 likes

Welkom hier bij HF !
Ja al genoeg tips gekregen.

2 likes