Voorstellen en een vraag

Wow, wat een welkom, bedankt! Druk forum :slight_smile:

Wat een keuzes! 
 kan ik ergens inlezen over de verschillende merken en kwaliteiten? Ik heb nog veel te leren. 


Nog een vraagje over de seiko’s, en dan met name over de secondenwijzer
 Kan iemand zeggen waar dat “halve maan” symbool op de secondewijzer voor staat?? Ik hoop dat het niet een soennitisch symbool is
 Het lijkt me onwaarschijnlijk, omdat het uit Japan komt, maar ik wil niet met een symbool van een godsdienst rondlopen.

@Toeter

Heb je daar een plaatje van of type nummer?
Ik ken niets van Seiko met een halve maan op de seconde.

Bijvoorbeeld

Ahaa thnx :thumbsup:

Ik denk niet dat IS hier wat mee te maken heeft :wink:
Maar ik kan me voorstellen dat je er iets op tegen hebt.

Volgens mij is de IS niet hetzelfde als het soennisme, het gaat me in dit geval ook niet specifiek om de Islam. Ik ben Atheist, gebruik ook nergens christelijke symbolen of wat dan ook. In

Japan heerst een grote mate van godsdienstvrijheid, veel shintoisme (uit het boedhisme) maar weinig Islam, dus vandaar de vraag. :wink:

Inmiddels ook bij Siebel te bekijken. Let wel op, eerste exemplaren hadden een rafelige wand om o.a. de power indicator.

Ik dacht dat ik alle vragen wel zo’n beetje gehoord had. Nee dit is geen symbool, een wijzer loopt iets door over de as in verband met gewichtsverdeling, in dit geval koos Seiko voor een apart vormpje.

Gewoon naar Citizen kijken :blush:

Sary055 wellicht leuk :slight_smile: hou je nog geld over ook!

2 likes

Man man man
 Waar ben ik aan begonnen? Ik dacht dat een klokkie gewoon een klokkie was!

Ik kijk me in de tussentijd helemaal suf naar verschillende merken en er begint me steeds meer op te vallen aan de verschillende types. Heel simpele dingen waar ik vroeger nooit echt naar keek
Bijvoorbeeld: hoe word de datum nou eigenlijk aangegeven op de klok
 Voorheen wist ik niet eens dat de datum bij sommige horloges ook door een klein wijzertje kan worden aangegeven
 En dan heb ik het nog niet eens over de essentiele dingen zoals de wijzerplaat, wijzers, cijfers, en afwerking kost me UUUUUUREN om alles goed te bekijken en te kwijlen naar al dat moois
 leuke hobby dus :smile: Ik begin ook te begrijpen waarom jullie dat “flipperen” hebben uitgevonden :wink:

Seiko, hamilton, longines, Nomos (en nog zoveel meer)
 Het is, om eerlijk te zijn, best overweldigend
 Ă©n erg lastig te zien zo “op het scherm”. Soms zien de horloges er “om de pols” juist beter of slechter uit dan “in de doos” of met neutrale achtergrond.

Hoe bepaal ik wat de klokgrootte maximaal kan zijn en wat een maximale “lug2lug afstand” is op mijn pols?
mijn polsomtrek is ± 18cm en
"van bovenaf gezien" is mijn polsbreedte ongeveer 6cm


 Bedtijd 
 3x raden waar ik over droom straks

6 likes

Welkom!!En veel plezier hier

we’ve all been there :joy:

Gewoon lekker rustig rondkijken, meelezen met ervaringen van anderen. Beetje meepraten over alles wat de klok slaat( ja niveautje) . En dan na lange tijd beseffen dat je alsnog niet weet wat je nu echt wilt :grin:

18 cm is netjes
 niet enorme gorilla armen, ook geen ieniminie
 :slight_smile:
(Heb ook ongeveer 18
)

formaat heeft ook te maken met de afstand van lug tot lug
 Valt het bandje onder de kast, of heeft het enorme “poten”?

Ik zou grof tussen de 38 en 44 blijven en niet te hoog
 maar ga vooral even passen of spreek met een gek af zodat je eea kan voelen en proeven.

1 like

:joy:

:joy:
 Je kan het ook “gelijkgestemde” noemen.

Maar ik vind mezelf (en de meeste met mij) gek!

Ik spreek je zeker niet tegen :joy::+1:

Tja
 hoe ga ik dit nou uitleggen.

Het eisen- / wensenlijstje was redelijk duidelijk voor me:
witte wijzerplaat
IWC-alike -> liefst geblauwde wijzers dus
datumweergave

Het zal jullie dus wellicht verbazen dat uiteindelijk de keuze gevallen is op de SDGM003! Let op: nog niet mijn wrist-shot!

Ik heb redelijk wat horloges bekeken. The devil is in the details, zullen we maar zeggen. Hieronder een kort verslagje / eervolle vermeldingen:

SARB033 vs SDGM003: na wat reviews bekeken te hebben op internet / youtube over verschillende horloges, waar op te letten en met name een face-to-face vergelijking tussen de bovenstaande 2 komt de SDGM toch als winnaar uit de bus.

De Hamilton Jazzmaster Small second: Erg mooi!! Was het bijna geworden, in verschillende kleuren leverbaar, met verschillende opties, maar, hoe het ook zij, daarvan vond ik de cijfers niet helemaal mooi (zie bijvoorbeeld de 6 en de 9). De indices van Seiko vind ik vele malen mooier in dat geval.

Longines Master collection. L2.665.4.78.3
Met de mooie witte wijzerplaat met structuur en geblauwde wijzers. NĂ©t een beetje boven budget voor dagelijks gebruik. (Zoals meer horloges die ik gezien heb) Vind mijn vriendin niet leuk
 Wellicht als ze een beetje gewend is
 hoe leggen jullie dat thuis uit? :stuck_out_tongue:

SDGM001:
De creme variant van de SDGM003: Uiteraard. Helaas voor mij net een beetje te creme (hier hoef ik geen plaatje van te uploaden, toch)? :smiley:

SARX033:

Wow! Mooie witte wijzerplaat, met geblauwde wijzers, eigenlijk PRECIES wat ik zoek, waarom deze het niet geworden is?
1 het afwerkingsniveau is tóch een beetje verschillend met de SDGM, en uiteindelijk toch gekozen voor de “SDGM” afwerking

2 vanwege mijn dagelijkse werkzaamheden en de mogelijkheden tot combineren met “de dagelijkse outfits”

Wellicht dat deze SARX033 snel aan de verzameling word toegevoegd
 Moet ik alleen Ă©Ă©rst op zoek naar een mooie “watchwinderdoosding”

Dus, lang verhaal kort:
vanavond de eerste stappen gezet naar de aanschaf van deze prachtige SDGM003! :tada: :confetti_ball: :fireworks:

Bedankt voor de feedback en het lezen!

6 likes

waar kan je de sarx033 kopen?

Bij Seiya en op het forum van Watchuseek wordt er ook Ă©Ă©n te koop aangeboden.

thanks voor de super snelle reactie @Dorfmeister.