Hallo allemaal!
Al een tijdje actief op het forum, maar nog geen voorstellingstopic gemaakt, dus bij deze. Ik ben woonachtig in de regio Amsterdam en sinds enige tijd steeds verder geïnteresseerd in mooie horloges.
Hoewel ik mij op dit moment nog wat meer in het ‘entry’ segment begeef, heb ik de afgelopen tijd een redelijk veelzijdige collectie kunnen opbouwen hierin. Het idee is vooral om er beetje bij beetje mooie stukken aan toe te voegen en verschillende stijlen te ontdekken.
Vanuit de pianowereld, waarin ik werkzaam ben, kom ik af en toe op de vele events, concerten, diners etc. in aanraking met prachtige horlogemerken en hun vertegenwoordigers. Denk aan Vacheron Constantin, Patek Philippe en ga zo maar door. We kunnen elkaar dan altijd vinden in de vergelijking in het ambacht met het topsegment van de piano. Dat maakt de horlogewereld voor mij alleen maar interessanter; het was daarvoor toch een wereld die enorm tot de verbeelding sprak.
Een paar stukken uit mijn verzameling:
Tissot Le Locle – 39 mm
Mijn eerste Zwitserse horloge, eerder dit jaar aangeschaft. Roségouden kast, witte wijzerplaat en een leren band. Tot nu toe absoluut mijn favoriete horloge. Klassiek, netjes en met wat historie. Extra detail van Tissot, opgericht in hetzelfde jaar als Steinway & Sons Piano’s.
Seiko Presage Irish Coffee Cocktail Time
Een horloge waar ik eigenlijk meteen bij dacht: die wil ik hebben . Was ook meteen mijn eerste automaat. De combinatie van zilver, bruin en de bronzen tinten van de wijzerplaat sprak me enorm aan. Ik draag hem dan ook met veel plezier. Op dit moment wacht ik op de bracelet die voor mij bij Seiko is besteld. Ik denk dat dat hem weer een heel andere uitstraling gaat geven.
Citizen Promaster Diver Eco-Drive
Mijn favoriete gada -horloge. Titanium, superlicht, 200m WR en je kunt er alles mee doen. Geen omkijken naar en gewoon een ontzettend fijn ding. Flinke jongen, maar bij deze mocht hij ook wel wat groter zijn van mij.
Seiko Tank
Een fijn horloge voor eigenlijk van alles. Netjes, ingetogen en lekker makkelijk te dragen. En ja, je moet toch een Tank in je collectie hebben, vind ik dan. ![]()
Tissot Ballade
Ook kwarts, maar een wat zomerser alternatief voor de Tank en eentje die ik graag draag naar concerten. Dat betekent natuurlijk dat je nogal eens uitgebreid en lang staat te klappen. Ooit vertelde iemand mij dat je dan toch liever geen automaat om je pols hebt. Sindsdien luister ik daar religieus naar.
Voorlopig beleef ik ook de grootste lol aan het zien van jullie collecties en het lezen van jullie verhalen. Maar wie weet waar deze hobby me uiteindelijk brengt!