Voorstellen en fotos

Goedenavond.

Stel me bij deze even voor.
Ik heet Michel, ben 45 jaar oud. En woon in Rotterdam.

Tot nu toe is dit de collectie.

Een oude (en onbekende) Certina Quartz

Oude Seiko SQ 50

Beetje eigenaardige Bulova (geen stemvork). Band niet orgineel.

Prisma Exclusive 1004. Moet wat aan gedaan worden, malle ding loopt 11 min. per dag te snel

Laatste aanwinst: Certina DS Pilot 42mm

En de oorzaak dat ik op dit forum terecht kwam. Jaren geleden gekocht in Esfahan, Iran.

Tot slot mijn grote trots: Een Ernest Borel Indigo Sky chrono (valjoux 7750).
Mijn vader heeft zijn Ernest Borel verdiend door op de fiets de Java Post te bezorgen op de Puncak pas. In 1995 kwam ik er achter dat het merk nog bestond, en gelijk gescoord.

Verder bezit ik nog een Suunto Vector, maar daar ga ik jullie niet mee lastig vallen.

Mijn grote droom: een Lange 1. Gaat dus niet gebeuren.

Mies.

zeg nooit nooit Mies :wink:

welkom

Beste Michel,

van harte welkom bij dit leerzame en vermakelijke forum! Zo te zien heb je al een heel diverse collectie die, het kan haast niet anders nu je hier bent aangeland, met nog meer moois zal worden aangevuld. Vooral die Stowa lijkt me interessant, maar de meer deskundigen kunnen daar wellicht meer over vertellen.

Mijn beste,

Michel, hierbij wens ik je een aangenaam verblijf binnen de gelederen van dit robuuste forum.
Je zult het hier snel naar je zin hebben en de geheimen der horlogemagie, door het volgen van de diverse topics, langzaam verder zien ontwaken.

En voor wat jou grote droom betreft:

Nil volentibus arduum!!
(niets is onmogelijk voor hen die willen)

Derhalve voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Van harte welkom en veel plezier hier!

@ malus65.

Een Stowa? Ik heb geen Stowa. Wellicht bedoel je het officiershorloge: Sowal (Jawan?) Prima, van de West End Watch Co.
Hij is eens open geweest, en er zit een incablok in. Cal. 68 Fontainemelon. Het apparaat loopt gewoon nog. Lijkt erg oud (ik kom referenties tegen uit 1950. Maar 1970 lijkt mij aanemelijker.
Merk bestaat overigens nog steeds.
Ben trouwens benieuwd of deze meneer de prijs haalt.

http://www.chrono24.com/nl/westendwatchco/1490771.htm

En jongens, check de prijs van een Lange 1 (rosegoud) ff.
Gaat echt niet gebeuren!:wink:

Mies.

welkom op het forum, en heel veel lees en kijkplezier.
grt arie.

Welkom (tu)

Martin

Welkom bij de 'Club’
Mooie Certina DS Pilot(tu)

gr Ron

Welkom hier! Jouw Certina DS bevalt me! (tu)
Enne… waarom zou je ons niet lastigvallen met die Suunto? :slight_smile:

Ja, de Certina DS Pilot 42 is een juweel. Ik heb hem met de site “De juiste tijd.nl” gelijkgezet, en bij een normale dag (draagwijze) kom ik op een afwijking van ong. 4 sec. per 24 h.
Geschroefde kroon, en dubbele vouwsluiting. De vouwsluiting bevalt mij niet zo (komt een andere band, maar ik bewaar het orgineel). Safier bodem.
Vreemd genoeg kan ik dit horloge niet handmatig opwinden.
Ik heb hem gekocht voor mijn werk, maar aangezien dit uurwerk OOP is, denk ik dat ik er wat voorzichtiger mee wil zijn. Volgende "werkhorloge wordt waarschijnlijk een Archimede 42.
Ik zal er binnenkort wat meer fotos van maken, dit is ook iets dat ik moet leren.

Groet,

Mies.

OK mijn Suunto Vector. Ding heeft de halve aardbol afgereisd, is behoorlijk afgerost, en het kompas heeft daadwerkelijk eens mijn leven gered (Kamchatka).

Mies.

Omemies Schreef:

OK mijn Suunto Vector. Ding heeft de halve aardbol
afgereisd, is behoorlijk afgerost, en het kompas
heeft daadwerkelijk eens mijn leven gered
(Kamchatka).

Mies.

Gaaf, Kamchatka! Daar heb ik die Dessing ook een keer in actie gezien. Zag er indrukwekkend uit! Je bent globetrotter neem ik aan?

Welkom hier!

The world is my oyster, Eddy.
Kamchatka was een beestachtige expeditie. Maar Dessing is niet (quasi) ilegaal terugegaan om in Ratnikovaya de jaarwisseling te vieren, met leuke maar zeer dubieuze mensen. 50 1 1/5 liters wodka hadden ze bij zich. - 35. Geweldig
Heb ooit geboekt voor Nova Zembla…en deze reis werd 9 weken voor vertrek geannuleerd.
Later hoorde ik dat de route Murmansk-Nova Zembla zwaar nucleair vervuild was.
Dit ben ik trouwens op de Mutnovsky vulkaan. Foto gemaakt door R. Broek, medereiziger.
http://www.robbroek.nl/kamchatka/pages/066.htm

Zie ook www.robbroek.nl

Mies.

Hartelijk welkom,

Leuke collectie met voor nij als uitschieter de Borel!
Dat je vader de post bezorgd heeeft over de Puntjakpas, en daar dit horloge voor gekregen heeft maakt het extra waardevol.

Frits

Ook namens mij welkom, gave website trouwens, die EB ziet er wel apart uit zeg…