Ik lees nu al een aantal maanden jullie interessante verhalen over horloges en ik vond het hoog tijd om mezelf ook even voor te stellen!
Mijn naam is Thijs en ik wil graag mijn horloge kennis verbreden door middel van jullie mooie en interessante verhalen. Mijn interesse in horloge is een beetje gekomen door mijn oom, die zelf ook helemaal horloge gek is.
Maar genoeg over mij , tijd voor de horloges! Ik wil jullie graag mijn horloges laten zien die voor mij vooral een emotionele band hebben. Alle horloges worden ook gedragen, sommige meer dan andere.
Het eerste horloge is van mijn vader geweest. Het horloge had hij altijd maar dan ook altijd om en doet me daarom ook erg aan hem denken. Na zijn overlijden heb ik het horloge overgenomen en heb ik er zijn as in laten verwerken (zie foto) en de kast aan de achterzijde laten graveren. Dit horloge draag ik alleen op voor mij speciale gelegenheden.
Ik heb ook nog een andere Seiko. Dit is jaren (+/- 12jaar) lang mijn dagelijkse horloge geweest. Dit horloge heb ik van mijn ouders gekregen voor mijn afstuderen.
Als laatste en mijn meest recente aankoop is een Frederique Constant Classics Moonphase. Dit horloge heb ik mezelf kado gedaan voor mijn 30e verjaardag een aantal maanden geleden en omdat ik in dit zelfde jaar ben getrouwd met de vrouw van mijn dromen.
Welkom Thijs.
Wat bijzonder om je vader op deze manier te herinneren! Ik ben ook in het bezit van het horloge van mijn onlangs overleden vader en er nog niet uit wat ik er mee wil doen. Jij brengt mij nu wel op een mooi idee.
Een mooie collectie heb je overigens!
@Bruut bedankt voor je reactie! Dat vond ik ook inderdaad! Het horloge heeft daardoor nog meer betekenis voor mij gekregen.
@myfriendscallmeKC Het idee kwam van een juwelier. Hij gaf toentertijd aan dat het niet in de (schroef) deksel kon worden verwerkt omdat dit het horloge zou beschadigen. Bij dit idee had je daar geen last van en heb je toch het zelfde idee. Het as zit op z’n plek met een bepaald hars, waardoor je het as ook goed kan zien.
Hierdoor moet je er wel wat voorzichtiger mee zijn, vooral met warm weer en vocht ect. Maar bij mij zit het nog na bijna 7 jaar goed op z’n plek.