Goede aanvulling!
Samengevat: TS moet de onderhoudsgeschiedenis van het klokje zorgvuldig navragen; bij voorkeur moeten er rekeningen aanwezig zijn!!
Bedankt voor tip, zo leer ik snel. Bovenstaande prijskaartje is enige wat ik qua specificaties weet.
Ahja…weet je wat een automaat is?
Je moet echt meer informatie opdiepen over dit horloge voor aanschaf:
- leeftijd
- onderhoudsgeschiedenis
- garantie
- zijn alle papieren (+originele aankoopbon?) en de originele doos en bandje aanwezig?
- Zit er standaard een gesp bij met ML logo?
Om het typenummer te achterhalen moet je gewoon googlen en precies hetzelfde horloge zien te vinden!
Nu ben ik lui aangelegd maar dit is jouw horloge denk ik; ik kan slecht onderscheiden wat de kleur is van jouw wijzerplaat want jouw foto’s zijn…ehm…ruk!
Anyway…klokje is uit 2007 zo lijkt het; Valjoux 7750 uurwerk; blablabla…veel leesplezier!
Mocht je nu al moe worden van al deze details en mijn geneuzel: koop dan een Casio van 2 tientjes!
prima geneuzel, denk dat ik maar eens rustig tijd ga nemen om goede keus te maken. Best veel variabele om rekening mee te houden
Mijn beste,
Peter, van harte welkom binnen de contouren van dit enthousiaste HorlogeForum!!
Orologio Signaturis Temporis
Welkom
Welkom op HF, Peter. Wanneer je veel waar voor je €1000 wil, zijn merken als Hamilton, Tissot, Certina, Junghans en Seiko aanraders. Dit zijn ook merken waar niemand over zal vallen, terwijl ze wel weer erg gewaardeerd worden door liefhebbers. En je vindt bij deze merken ook een aantal bijzonder fraaie, ingetogen mechanische dress watches, van uitstekende kwaliteit. Veel plezier met zoeken en kiezen!
Welkom en veel plezier op dit forum!
Afgelopen weken wat rond gekeken en diverse horloges geprobeerd. Heb mij wensen beetje bijgesteld, wil wel graag chrono functie maar kies toch voor wat neutralere witte wijzerplaat en ook een stalen band. Zag onderstaand horloge op marktplaats en sprak me wel aan voor eerste horloge wel aan. Zowel qua prijs als uiterlijk. Iemand bekend met aanbieder worldtimers?
Ik zou (en weet dat velen anders zullen pleiten) gaan voor een nieuw horloge. En altijd even vragen wat de beste prijs is. Ik waardeer het handwerk van een automaat, maar die heeft wel onderhoud nodig en is wat kwetsbaarder dan quartz.
Als je van tricompax chronografen houdt kan ik je nog steeds niet helpen, want het enige wat ik cool vind zijn vintage Breitlings (jaren 50), Lemania’s en misschien hier en daar een bicompax rus.
Maar voor onder 1000 Euro zijn er veel toffe horloges te vinden.
Duiker, hier te koop voor 700 Euro in het blauwe gedeelte:
Dress-watch, rond 700 Euro:
Toolwatch, rond 800 Euro:
Flieger, rond 680 Euro:
Dressy sporthorloge, rond de 350 Euro:
Jij komt vaak op Maurice L uit, en als je doet wat @wnd zegt ga je merken dat de afschrijving om ML fors is. Het merk is op HF niet zo populair. Prima horloges zolang je ze niet verkoopt.
Die panda die je daar aandraagt is heel OK, al vind ik bicompax zoals gezegd leuker:
Maar waarom steeds de chronograaf? Is dat omdat je het sportief vindt of omdat je de functie nodig hebt?
Bedankt voor jullie reactie. Chronograaf is geen vereiste maar vind het wat minder stijf ogen, de extra functie is niet relevant. Maurice L. is meer toevallig, deze kwam ik toevallig tegen (waarschijnlijk door eerdere zoekopdrachten) en sprak me wel aan. Budget heb ik naar beneden bijgesteld omdat ik nog erg lastig vind keuze te maken. Voor een eerste horloge lijkt me dat dan wel goed. Voor volgende wil ik dan wel extra budget vrij maken. Overigens vind ik de Flieger ook erg mooi horloge maar denk dat ik nu voorkeur heb voor witte wijzerplaat. Tweedehands heb ik op zich niets op tegen maar wel lastig op kaf van koren te scheiden, een nieuw exemplaar in uitverkoop lijkt me een veiligere keuze.
Die combinatie is moeilijk in automaten. Chrono’s zijn duurder, zowel in aanschaf als onderhoud, dan gewone horloges.
Quartz is goed te doen.
Dat wordt nodig met een nieuwe chrono voor onder 500 Euro.
Tenzij:
http://www.watchunique.com/customer-service/
200 ballen. Hoppa. Geen wit, wel licht.
Uiteindelijk wil je toch mechanisch.
Waarom niet meteen deze (nieuw!) voor onder € 900?!
Tissot V8 auto chrono. Is met 45 mm echter geen klein horloge. Maar wel zeer aantrekkelijke deal, imo.