Voorstellen en hulp eerste horloge

Hoi, zal me even voorstellen. Peter, begin 40 en vind het tijd worden voor mijn eerste horloge. Heb hier met veel genoegen legio topics doorgelezen. Diverse gingen over eerste “echte” horloge, in mijn geval is het eigenlijk ook eerste horloge. Afgelopen twintig jaar niets gedragen maar ga het bij andere steeds meer waarderen als ze mooi horloge dragen. Al met al hoogste tijd om zelf op zoek te gaan naar mooi horloge.

Heb veelvuldig bij juweliers gekeken om me te oriënteren, daarnaast op internet veel bekeken en gelezen. Maar eigenlijk ben ik nog complete leek vandaar hier maar eigen topic aangemaakt. Van alle horloges die ik gezien hebt spreekt iets in onderstaande stijl me het meeste aan. Uit andere topics heb ik al wel opgemaakt dat niet iedereen enthousiast is over dit merk maar sta uiteraard open voor alternatieven. Heb in ieder geval de voorkeur voor een leren band en daarnaast voorkeur voor wat “bescheiden” horloge. Ik heb een publieke functie waar te duur horloge niet gepast is. Budget maximaal € 1000,- maar (stuk) minder ook geen bezwaar. Daarnaast wil ik graag een “vouwband”

Dit sprak me wel aan, 2e hands te koop bij juwelier voor 995,- (taxatiewaarde € 2500,-, volgens kaartje ;-))
Alvast bedankt voor jullie reactie.

12 likes

Welkom alhier en heb je topic maar ff verplaatst naar Algemeen dan krijg je meer reacties :wink:

Welkom, veel lees en deel plezier

Bedankt voor het verplaatsten, zal volgende keer beter opletten.

Wat mijn werk betreft, heb sociale functie en onder andere veel te maken met mensen in schuldsanering. Ook een groot deel van mijn klanten is afhankelijk van bijstand.

Als je zelf een horloge mooi vindt, moet je die gewoon kopen. Op Rolex na herkent de leek toch geen dure horloges. Zelf heb ik geen ervaring met het dragen van Rolex, maar ik betwijfel het of je daarmee scheve gezichten krijgt.

Welkom,

Chrono, donkere wijzerplaat onder 1000 is gelijk aan:

foto’s van www

tissot couturier chrono dus.

2 likes

Welkom

Welkom. Kijk ook eens naar de Hamilton Jazzmaster Auto Chrono.

Welkom!

Peter, welkom en veel plezier op ons mooie forum. Met behulp van een aantal HF-leden kom je er zeker uit. Succes!

Welkom, denk dat je bij ML dan prima zit. Maken erg mooie en degelijke horloges.
Vind degene die je laat zien wel redelijk aanwezig met zijn relatief dikke sportieve kast. Wellicht kun je de chrono functie laten, dat zou qua dikte een hoop schelen.

Succes!

Welkom Peter!

In dat geval zal ik inderdaad iets adviseren in de richting van MauriceL. Hamilton of Tissot.

1 like

Ik kan ook jouw smaak waarderen.image

Welkom. Niks mis met Maurice Lacroix, al vind ik chronografen met donkere platen niet om aan te zien. Da’s gewoon een smaakzaak, maar er zijn meer dan een paar ML’S die ik zou overwegen.

De nay-sayers gewoon laten praten. Maar ook al geef je er 2000 aan uit, niemand zal weten wat een ML is. :grinning:

Bedankt voor jullie reacties, ga suggesties bekijken.
Wat vinden jullie van prijs van horloge op foto? 995,- en geven aan taxatiewaarde van 2500,- , dat laatste lijkt me rijkelijk hoog. Wat zijn goede adressen om horloge te kopen? Online of juwelier? En als ik tweedehands overweeg, dan nog goede kooptips?

Welkom op het forum en succes met het vinden van je eerste horloge. Die ML op de foto is heel mooi! Voor jouw budget heb je behoorlijk veel keus, bijvoorbeeld bij Tissot. Zelf heb ik o.a. een Tissot PRC 200 chronograph automaat met leren band. Catalogusprijs €870,00, maar in de praktijk voor minder te koop. Het chrono uurwerk is bij sommigen omstreden omdat er onderdelen van Delrin (kunststof) in zit, maar ik heb er heel goede ervaringen mee, een aanrader vind ik.

Tweedehands kooptip is natuurlijk het blauwe gedeelte van dit forum.
Verder is een beetje juwelier ook online

Als je het exacte typenummer van die ML bij jouw juwelier opvraagt (of even uitzoekt via chrono24) kun je heel makkelijk en nauwkeurig het hele interweb af surfen EN prijzen vergelijken. :sunglasses:
(en tevens reviews lezen etc etc; vergeet Youtube niet!)

Is het trouwens een quartz of een automaat?
(een automatisch horloge heeft onderhoud nodig; als dit horloge nooit is onderhouden is de kans groot dat dat via een horlogemaker een boel geld gaat kosten na aankoop) (“een boel”=300-500 euries)

Ik zou online kopen via dit forum of Chrono 24 en -indien haalbaar- nieuw.

2e hands kan ook maar dat heeft wel als voorwaarde dat jij zelf je huiswerk moet doen;

• alle informatie over het horloge kun je dan het beste zelf verzamelen zodat je kan toetsen dat je geen neppert of Frankenstein (een samengesteld horloge van verschillende modellen) koopt!

On topic weet ik verder inhoudelijk geen ene klap van Maurice Lacroix horloges maar het horloge ziet er best mooi en sjiek uit!

Last but not least: de meeste mensen letten echt niet op horloges; ik zou mij daar niet druk over maken.
Verder is het leven niet eerlijk: deal with it! :see_no_evil:

P.s. als laatste advies: ook bij een juwelier gewoon onderhandelen over de prijs; dat is helemaal niet raar! :sunglasses:

Een standaard Speedy met 1861 uurwerk heeft ook een Deltrin handrem; werkt naar verluid sinds de jaren ’ 70 prima! :slight_smile:

1 like

Ook een quartz heeft bewegende delen en dus onderhoud nodig. Dat wordt vaak vergeten. :wink:

Oh ja, Welkom op het forum @Zerrin

1 like