Sinds een paar maanden ben ik ook besmet “dankzij dit forum” met het horlogevirus.
Vroeger had ik ook wel interesse in horloges maar meer dan etalages kijken bij juweliers daar bleef het wel bij. Wel in de loop der jaren een Citizen Aqualand driver en een TW Steel Grandeur aangeschaft. Via een collega ben en ik me meer en meer in horloges gaan verdiepen en door hem bij dit forum terecht gekomen.
Een paar maanden geleden besloot ik om een nieuw horloge aan te schaffen. Via vele websites van verschillende horlogeaanbieders ben ik uitgekomen bij Steinhart. En vooral de Flieger B-uhr. Uiteindelijk besloten om voor de versie 47 mm met diamante kroon te gaan. Ik heb dit horloge besteld via aramar.nl. Na 2 weken kreeg ik het horloge binnen. En ik moet zeggen ziet er super mooi uit en ik ben helemaal tevreden. Alleen er zit geen diamante kroon op maar een union kroon. Ik had nog speciaal gemaild hiervoor en ook bij de order plaatsen had ik het nog aangegeven. Na ontvangs direct een mail gestuurd en hij vertelde mij dat er iets was mis gegaan met de bestelling. De diamante kroon zal worden opgestuurd. Nu is mijn vraag aan jullie is deze makkelijk te vervangen??
Van harte welkom! Als je er niet bekend mee bent, zou ik het niet zelf doen. Er kan namelijk aan een onderdeeltje losraken en dan moet de wijzerplaat eraf.
Overigens vraag wel hoe het zit met de garantie. Normaal biedt een merk geen garantie meer als er door derden aan gesleuteld is.
Lijkt mij dat dit door aramar.nl en op hun kosten moet geregeld worden, je hebt duidelijk niet gekregen wat je besteld hebt…
Dus terugsturen naar hun (op hun kosten) tenzij zij je toestemming geven om door een locale horlogemaker (en alweer op hun kosten) te laten ‘herstellen’.
Als je de lovende berichten over de customer service van Steinghart moet geloven ben ik bijna zeker dat het in orde komt zonder extra kosten voor jou…
Lijkt mij dat dit door aramar.nl en op hun kosten
moet geregeld worden, je hebt duidelijk niet
gekregen wat je besteld hebt…
Dus terugsturen naar hun (op hun kosten) tenzij
zij je toestemming geven om door een locale
horlogemaker (en alweer op hun kosten) te laten
’herstellen’.
Als je de lovende berichten over de customer
service van Steinghart moet geloven ben ik bijna
zeker dat het in orde komt zonder extra kosten
voor jou…
Heb je een goed punt in, omdat het onder garantie valt. Maar valt onder de garantie ook het retourneer zenden van de spullen? Ik dacht dat terugsturen op eigen kosten is?
Kan wel kloppen, mijn reactie was eigenlijk niet gestaafd door enige kennis van wat wettelijk moet maar eerder van wat ik zou verwachten van een klantvriendelijke handelszaak…(en lid van dit forum ?)…ik denk dat jij wel gelijk zult hebben, wat eigenlijk jammer is, dan kost het horloge dat je besteld hebt al direct een stukje meer dan verwacht…
Kan wel kloppen, mijn reactie was eigenlijk niet
gestaafd door enige kennis van wat wettelijk moet
maar eerder van wat ik zou verwachten van een
klantvriendelijke handelszaak…(en lid van dit
forum ?)…ik denk dat jij wel gelijk zult hebben,
wat eigenlijk jammer is, dan kost het horloge dat
je besteld hebt al direct een stukje meer dan
verwacht…
Inderdaad, dat gevoel heb ik ook. De verkoper heeft toch iets niet goeds aan mij geleverd. Waarom zou ik daar voor moeten opdraaien?
Maar tja, als je het in de winkel koopt, moet je het ook zelf terugbrengen. Dus de logica snap ik wel. Het is idd wel zuur dat met terugsturen het product meteen meer kost dan verwacht.
Wat ik wel jammer vind was de reactie van Aramar. In de mail stond met andere woorden dat ik pech heb gehad. Vind ik een vreemde reactie want uiteindelijk is hij de verantwoordelijk voor mijn bestelling. Ik had ook een mail voor de bestelling gestuurd met het verzoek of dat het mogelijk was om de kroon erop te zetten. Bij bestelling op de site van Steinhart had ik bij dit horloge namelijk geen keuze in verschillende kronen. Dit was wel mogelijk bij bij andere versies van het horloge. Toen het horloge binnenkwam was mijn eerste reactie om het horloge direct terug te sturen. Maar dat houdt wel in dat je het horloge enkele weken kwijt bent en kost het me verzendkosten. Dus akkoord gegaan om de kroon maar bij een horlogemaker er op te laten zetten. Wat me waarschijnlijk minder geld gaat kosten??? Nu maar afwachten tot de kroon binnen zal komen. Het scheelt dat ik wel erg blij ben met het horloge!!
Wat ik wel jammer vind was de reactie van Aramar.
In de mail stond met andere woorden dat ik pech
heb gehad. Vind ik een vreemde reactie want
uiteindelijk is hij de verantwoordelijk voor mijn
bestelling. Ik had ook een mail voor de bestelling
gestuurd met het verzoek of dat het mogelijk was
om de kroon erop te zetten. Bij bestelling op de
site van Steinhart had ik bij dit horloge namelijk
geen keuze in verschillende kronen. Dit was wel
mogelijk bij bij andere versies van het horloge.
Toen het horloge binnenkwam was mijn eerste
reactie om het horloge direct terug te sturen.
Maar dat houdt wel in dat je het horloge enkele
weken kwijt bent en kost het me verzendkosten. Dus
akkoord gegaan om de kroon maar bij een
horlogemaker er op te laten zetten. Wat me
waarschijnlijk minder geld gaat kosten??? Nu maar
afwachten tot de kroon binnen zal komen. Het
scheelt dat ik wel erg blij ben met het horloge!!
Ik denk dat ie met pech bedoelde als een rotte appel. En niet in de zin van pech gehad hebben, dat je het maar uitzoekt en het niet zijn probleem is. Zoiets kan natuurlijk (doch helaas) wel voorkomen. Ook laatst een post over een knop of kroon die van een Omega Speedmaster ofzo af kwam. Quality control is bij de 1 beter dan bij de ander, maar dan nog kan er een foutje in sluipen.
Of je kiest voor het terugsturen of laten opsturen van een kroon is natuurlijk je eigen keuze. Elk heeft zo z’n consequenties.
Heb je nog nagevraagd over hoe het zit met de (toekomstige) geldigheid garantie als het door een horlogemaker/derden wordt gedaan? Zoals ik al eerder aangaf vervalt bij veel producten de geldigheid als er iets door een derde aan gedaan wordt.
gewoon niet te lang over nadenken en gewoon terugsturen.
Als er iets in een restaurant niet goed is stuur je het ook terug naar de keuken
Mijn vrouw wil op haar dessert nooit slagroom. Je geeft dit aan, maar communicatie is een moeilijk ding. in 9 van de 10 gevallen zit er wel slagroom op.
Gewoon terug naar de keuken.
als er iets niet goed is met je auto ga je ook terug naar de garage.
gewoon niet te lang over nadenken en gewoon
terugsturen.
Als er iets in een restaurant niet goed is stuur
je het ook terug naar de keuken
Mijn vrouw wil op haar dessert nooit slagroom. Je
geeft dit aan, maar communicatie is een moeilijk
ding. in 9 van de 10 gevallen zit er wel slagroom
op.
Gewoon terug naar de keuken.
als er iets niet goed is met je auto ga je ook
terug naar de garage.
Gr Jan Ubels