Voorstellen en JDM lans-breek-verhaal

G-oehoe-denavond HF :owl: Na maanden vanuit de boom meelezen werd het tijd voor een account.

Waarom de naam Koopwijzer? Omdat ik ga voor goede prijs-kwaliteit en een draagbare verzameling. Krasje of deukje? Niet het einde van de wereld. Waakzaam op het terras met de mouw over de pols? Wil ik nog niet over nadenken. Ooit komt er heus een mooi verzamelobject (pffft, het woord alleen al). Voorlopig is niet het vele goed, maar het goede veel!

De huidige stand van zaken. De Seiko’s zijn gekocht en de rest geschonken.

Voor mijn jongste aankoop wil ik even een lans breken hoor. Deze JDM biedt ontzettend veel voor weinig. @RintjeJ wellicht een kandidaat in jouw zoektocht naar een chronograaf tot 400 euro.
Specs volgen onder de plaatjes

Referentie: SBPY179
Kaliber: V175 solar quartz
Diameter: 42 mm (top bezel 40 mm)
Bijzonderheden: The 2025 Raise the Future Special Edition symbolizes a donation to the Ashinaga Ikueikai Foundation.
Herkomst: Tokyo, via een veilingsite

De Prospex Speedtimers lijken niet aan te slepen. Ik zie ze op het forum en in het echt regelmatig. Die kleinere diameter, zorgeloze V192 en ruime kleurkeuze maken het een topstuk. En toch blijft het een hoop geld. En de subdials zijn altijd donkerblauw-paars.

Natuurlijk kent de JDM ook mindere kanten. De V175 mist de F/E power indicator. De schakelband is minder verfijnd. Ik kreeg er geen doos en garantie bij. Maar voor 1/5e van de prijs voel ik me een ware geluksvogel (of -uil).

Tot slot een knuppel in het hoenderhok: hebben ze nou naar de Rolex Daytona 16520 gekeken?

11 likes

Welkom :partying_face: leuke collectie en idd geeft Seiko waar voor je geld.

Welkom en een fraaie Seiko!

Welkom. Die presage is ook echt top👌

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Horlogeforum - Welkom

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom!!

1 like

Van harte welkom :+1: