Voorstellen en keuze

Goedeavond,

Zal mij even voorstellen ben Quantore (Max) een 19 Jarige horlogeliefhebber uit Zuid-Holland, heb in de afgelopen tijd een bovengemiddelde intresse in horloge’s ontwikkeld en kijk veel rond. Heb zelf nog een hele bescheiden collectie ben pas 19 dus zoveel geld komt er helaas nog niet binnen…

Heb nu de volgende 2 horloge’s:

Seiko Velatura Diver

http://yfrog.com/dyvelatura1j
http://yfrog.com/3svelatura2j
http://yfrog.com/2pvelatura3j

TW-Steel TW5

http://yfrog.com/jptw1qj
http://yfrog.com/jntw2j

En nog een foto van beiden samen:

http://yfrog.com/jnsamenlj

Nu heb ik een bedrag bij elkaar gespaard (± 1100,-) en wil mijn eerste Automaat gaan kopen, zit te kijken naar een 2e hands Breitling Superocean of een Omega Seamaster maar eigenlijk neig ik steeds meer naar het volgende klokje dat ik reeds bij een juwelier in de buurt heb gezien en welke ik ook echt heel mooi vind, de Fortis B-42 Marinemaster

http://www2.fortis-watches.com/en/collection/contents/datasheets/details_6471041k.html

Deze kan ik nieuw kopen wat ik tog een pluspunt vind en past prima in mijn budget…

Iemand ervaring met deze prachtklokken van Fortis? Of raden jullie toch aan om een tweedehands te zoeken en nog klein beetje door te sparen van de bovenstaande 2 horloge’s? Of hebben jullie eventueel zelf nog tips…

Kom er maar niet uit hoop dat jullie kunnen helpen

Beste Quantore,

Wel bijzonder, een jongeman van 19 jaar oud en nu al een liefhebber van mooie horloges. Maar helemaal niet verkeerd. Jong geleerd is oud gedaan, toch?
Met jou redelijk budget, zou ik je adviseren zeker voor een mooie tweedehands te gaan.
Er zijn een heleboel goede en mooie horloges te koop, b.v. op Ebay, diverse andere sites en natuurlijk hier op dit forum.
En er worden veelvuldig hele mooie dingen aangeboden, die nauwelijks zijn gedragen of gebruikt en daarmede een flink stuk onder de nieuwprijs vallen.
Een groot voordeel, je kunt immers nu naar een iets duurder horloge gaan zoeken, dan je eerst van plan was splinternieuw aan te schaffen.Voor wat betreft de merkenkeuze, dat is natuurlijk heel persoonlijk. Nogmaals overhaast niets en ga flink wat sites bezoeken, daar leer je veel van en kun je uiteindelijk een keuze bepalen en je slag slaan. Veel succes.

Bedankt voor de reactie Scherprijder, hou inderdaad al heel erg van mooie horloge’s ben ook een van de weinige van me vrienden die dit ook hebben, alleen mijn zwager van 35 is ook horlogegek en heeft me mischien beetje aangestoken, vrijwel niemand begrijpt ook dat je zoveel geld in een horloge stopt… maargoed

Zat er zelf ook aan te denken om een mooie 2e hands te kopen, mischien nog tot eind deze maand wachten en dan kan ik zo een 1500 uitgeven, kan je nog iets mooiers uitzoeken… zit toch echt te kijken naar modellen zoals de breitling en de omega, ik heb ook het gevoel dat dit waardevaster is dan een nieuw fortis horloge klopt dit?

Hoi Quantore, welkom hier.Het is niet zo dat duurder per sé mooier zal zijn. Is gewoon een kwestie van smaak. Met de Fortis laat je zien dat het met de smaak wel goed zit. Kijk eerst eens goed wat er in de wereld van het horloge zoal te koop is, je kan je geld immers maar één keer uitgeven.

Vr Gr

RoB

Welkom op dit forum! Moeilijke keus, de waardevastheid van horloges is niet zo groot. Het hangt er van af of het een gezocht type wordt of niet. Bij Rolex ligt dat wat anders, die zijn toch wel ‘waardevaster’.
Zelf heb ik een Fortis ‘Cosmonaut’. Ik draag hem niet zo vaak, maar ben er wel tevreden mee!
Het beste is om flink de tijd te nemen om jouw horloge uit te kiezen. Ga naar de juwelier om de kandidaten te passen, misschien is het wel te groot of te klein, of is de band niet prettig. Als je de keuze heb, koop dan het horloge met stalen band. Een lederen is wel goedkoper, maar als je later toch een stalen band wil, dan betaal je er los veel meer voor.
En bij twijfel niet kopen, je kan je geld maar één keer uitgeven.

Bedankt voor de reacties,

Een stalen band voor de Fortis is overigens niet heel duur zelfde geld voor de andere accessoires. Stalen band zoals deze http://www2.fortis-watches.com/imgs/collections/2008/6381041_m.pngkost 255,- en een glazen bodem zodat je het uurwerk ziet kost 40,- vrij goedkoop dus vergeleken met andere merken…

Ga Zaterdag ook even een rondje juwelier rijden ook om voor me zus een leuke klok uit te zoeken en stiekem ook even voor mezelf kijken, helaas beperken de meeste juweliers in mijn omgeving zich tot maximaal Seiko oid…

Dag Quantore. Allereerst van harte welkom hier! :slight_smile:
De horloges die je noemt, mogen er zijn. Zelf heb ik een Fortis Pilot en da’s een fijn horloge om te dragen. Ik ben er zeer tevreden over.

De tip van tjvreeken zou ik zeker in acht nemen. Probeer de horloges die je noemt een keer aan je pols. Misschien vallen ze wel heel erg tegen, wie weet. Of misschien is je keuze snel gemaakt. Of… wordt je keuze er alleen maar moeilijker van.

Wat je ook doet: neem rustig de tijd om goed rond te kijken. Als je écht een beslissing hebt genomen, heb je dat ene horloge snel genoeg gekocht. Maar gun het jezelf dat je ook geniet van de voorpret (kijken, vergelijken, piekeren, hier je oor te luister leggen, wat extra sparen, enz.).

Max,

Welkom en succes met je keuze!

Fortis is ook een prachtige klok. Kijk ook even naar de Fortis die deze verkoper aanbiedt. Linkje.
http://sieraden-tassen-uiterlijk.marktplaats.nl/horloges-heren/308270272-fortis-official-b-42-cosmonauts-2006.html?return=eJw1jdFqwzAMRf%2Bl0Lw1iZ0tTR3CWP7ExOps4tjGUmi30n%2BfPDrQwznS5UoroR5OtSMq2Qt1QNB5saMlSqpp1pgg1JvOKyWvNWEdfIMOsjYQTjykESE0NmYfvwBPFjLrIoZO1JY2%2F3H3k6gMThSP3ac4dnPaGVoGL8pmkH1h%2BcddCRjHXILpP0gMP451xqvB15Ve163Ewr5BdksJ30tTLy9vpct%2Fs72fz7K%2FsK03tmvM5LhkjlgeySqlfWqrFJGWaGAahlYcxucvQwtUrA%3D%3D&df=1&fta=eNotj1GOwyAMRO%2FCR74xJYHYyhV6hYgA6aKlDQqkzW7Vuy%2BJ9sujGdnzbFDhO6NGtq1xfJqYGWUEoZDtcYDG5aEsCJQ25BQBQYuOoqjzAuQCUkpHUPA3JMqzy9Up1bknfGx3vwZLcUfoRC%2BB4g%2B2Somup%2B8XzstaQqYlBxRNStvAm7TkYhfnB605HBwSWTI3zyhUhIwXZMGdgAqQVUjhrdQ7iM46rdUOoNpJSFGddnbS8iqk13KaqxBTJ%2BFwwOq2r1vcthN38%2FlvvVyWZFweo3%2FcytfRyGvQI7ubfTwgaq87KQQy82J0%2FZdPRgY5vj%2BfP0SnY28%3D&fta_ind=4&fs=1

Betrouwbare verkoper. Ik heb er verder zelf geen belangen in…

Kijk eens naar Stowa… www.stowa.de

welkom hier, en een mooie binnenkomer met de velatura.
veel kijk en leesplezier verder,
grt arie.

Welkom!

Qua adviezen sluit ik me aan bij de anderen. Rustig kijken en passen, dan pas beslissen.

Veel plezier hier,

Martin

Bedankt voor de reacties allen, vandaag naar een juwelier geweest en tot de conclusie dat de Omega Seamaster het toch niet woord… en dat de Breitling het bijna 100% zeker wordt, en dan wel een nieuwe… dus ik spaar nog 2/3 maandjes door… vind het echt een super klok en staat me heel goed, en heb het toch liever nieuw of een hele goede tweedehands. Twijfel alleen dan nog tussen degene met stopwatch of die zonder… scheelt wel aanzienlijk in prijs…

Niemand toevallig geintresseerd in de Velatura? haha

Hej!

ik zat enkele maanden terug met hetzelfde “dilemma”, jong (student), aardig budget, en op zoek naar een mooi horloge, na verslijten van wat Tag’s en Citizens duikers.

Toevallig dezelfde smaak, ik keek ook uit naar o.a. Omega’s Seamaster.

Ik kon zowel nieuw als gebruikt kopen, en heb hier heel duidelijk gekozen voor een gebruikt horloge. Dit omdat ik de afschrijving op nieuwe horloge’s erg hoog vind, (schrijft in één/tot enkele jaren zeker 50% af, afhankelijk van merk).

Ik heb nu een z.g.a.n. Breitling Shark van eind jaren "90 om m’n pols waar ik zeer gelukkig mee ben. Horloge gekocht bij een duitse uurwerkhandelaar (waar er bijzonder veel van zijn, en die vaak heel redelijke prijzen hanteren), en die me ook een jaar garantie geeft. Dit alles voor een heel schappelijk bedrag.

Nog wat types die je met jouw budget/smaak goed tweedehands op de kop kunt tikken, met name in duitsland (chrono24.com)

*Breitling Superocean Steelfish (vind ik mooier dan de “gewone” Superocean)
*Breitling Avenger (ik heb ze gezien voor €1200 :-)).
*Omega Seamaster PO (moet mogelijk zijn voor €1200)
*Breitling Shark :slight_smile: (+/- €850,-)

Jazeker quantone, een Omega of Breitling is zeker waardevaster volgens mij dan een Fortis.
Neemt niet weg, dat ook een Fortis heel mooi kan zijn en is zeker van goede kwaliteit.
Maar toch jou voorkeur voor die twee andere merken is zeker niet verkeerd.
Persoonlijk zou ik dan zelfs voor een mooie Omega gaan.
Ik zal nu wel een hoop fans van Breitlibg over mij heen krijgen, maar ik heb wel eens niet zo goede berichten gehoord over de kwaliteit van de Breitlings, vooral als het uurwerk gecombineerd is met een digitaal gedeelte.
Veel sucees en overhaast zeker niet, echt er wordt zoveel mooi’s aangeboden en in nieuwstaat tegen redelijke prijzen en ver onder de nieuwwaarde.
Volgens mij is er 24 Januari in Houten ook een horlogebeurs, misschien een goed idee om daar ook eens rond te gaan kijken.

Welkom! En al een mooie start van je verzameling.

Op je vraag: ik ben zelf weg van de Omega Seamaster, en zou persoonlijk daar voor gaan. Maar die Fortis is ook een hele mooie. Met de kwaliteit zit het voor zover ik heb gehoord wel smoor.

Beste Marnix_moed,

Heb gister de Seamaster om mijn pols gehad en vond hem toch een beetje klein ogen mischien ook omdat de Seiko zo groot is maar het is niet echt mijn ding, denk echt dat het de Breitling Superocean wordt, neem aan dat dit ook hele goede klokken zijn? Ben er zelf behoorlijk weg van…

Heb nog geen Breitling gehad. Maar aangezien ze allemaal chronometer gecertificeerd zijn en gezien hun reputatie, lijken het me allemaal top klokjes.

P.S. Moet wel bekennen dat het formaat van de Seamaster inderdaad telkens even wennen is als je een tijdje groter bent gewend. Dan lijkt ie ineens heel klein te zijn. Terwijl ie toch niet bepaald mini is met z’n 41mm.

De keuze is gemaakt, Breitling Superocean is aangeschaft, morgen kan ik hem ophalen bij de juwelier band moest worden aangepast ben er heel erg blij mee, foto’s volgen. Eerste automaat is dus binnen

Zo nu al een keuze gemaakt.
Maar zoals ik al eerder zei, er is heel veel te koop.
5 Jan. dit onderwerp geopend en 8 Jan. al een beslissing genomen.
Dus misschien toch een beetje te overhaast.
Het zoeken en eventueel bieden is ook erg prettig namelijk.
Maar ja, aan jou is de keuze en de beslissing.
Heel veel plezier ermee.