Voorstellen en kleine verzamel tips

In het blauwe gedeelte komen vaak 34mm modelen voorbij. Door de maat vaak goedkoper tegenwoordig denk ik. Dus hier op de juiste plek.

1 like

Certina DS Action 38mm, lug-to-lug rond de 45mm. Heb deze zelf ook, het horloge draagt zeer comfortabel. De end links vallen niet helemaal recht naar beneden waardoor hij uiteindelijk net iets groter draagt maar het blijft al met al zeer bescheiden kwa lug-to-lug. Ook de dikte valt mee met 12,2 mm.

3 likes

Welkom

Prachtige Enicar Sherpa, je hebt naast dat horloge niet meer nodig toch, op je vriendin na, die zou ik als ik jou was ook houden :grin:

1 like

Welkom hier.

Welkom hier.

High accuracy quartz, AR coated saffier, DiaShield, 33,5mm groot en 5,3mm dik. Ik vind het een prachtig idee, al zou ik het geen “quartzje” meer noemen, zo’n HAQ.

Ai. 23 hier.

Ja. Je kunt het account nog wissen. En de WUS account.

Jazeker wel. Ik heb dit jaar 16 horloges verkocht en er 9 terug gekocht. Allemaal een upgrade. :slight_smile: Maar ja, toch is daar die Alpinist weer die volgend jaar uit komt he?

En er komt ooit nog een Reverso.

Dat of een Rado Captain Cook van 37mm.

3 likes

Welkom! Ik herken mij volledig in je verhaal. Een jaar of 10 geleden ging ik voor een daily en iets vintage klassiek voor bij een pak. Met iedere aankoop groeide de honger maar vooral de verdieping.

Je kan niet nu al keuzes voor de toekomst maken met het verzamelen van horloges. Met tijd en ervaring ontdek je nieuwe niches wat je eerst niet had kunnen bedenken. Dus mijn advies is gewoon blijven kopen en leren!

Qua maatvoering zijn we hedendaags enorm oppervlakkig. Diameter is het enige waar naar gekeken word en alles onder een bepaalde maat is voor vrouwen… Hetzelfde als maat 46 schoenen kopen als je je mannelijkheid wilt bewijzen. :rofl:

Ik heb genoeg horloges tussen de 28-34mm die echt nice om de pols zitten. Een vroege waterproof of bumper automaat zit vaak zo goed in elkaar dat maatvoering irrelevant is.

Vergeet ook de tanks niet! Hoekige kasten vallen compleet anders en is breedte ook niet relevant. Horloge hieronder is maar 21mm breed.

Welkom 15cm.

Wat iedereen natuurlijk wil weten:

Welke fietsen heb je staan? Ben het overigens met je eens. 10 fietsen zet je niet zo snel weg in een hoekje.

Een longines legend diver in 36 mm zou ook moeten lukken toch?

Welkom!

welkom ! :slight_smile:

Ik wilde al iets gaan typen over lug lengte… maar je hebt helemaal gelijk. Die 36mm lijkt perfect. Komt op het lijstje :+1:

1 like

Zag net een gouden omega 33mm dresswatch voorbijkomen in het blauwe gedeelte misschiej wat voor jou?

Welkom op dit forum!
Die verzamelwoede herken ik. Toch begon ik na een tijdje een stijl prettig te vinden wn heb de wat wildere horloges verkocht. Als ik naar je insta kijk, denk ik ook een bepaalde stijl in je collectie te zien. Ik ben je ook maar gelijk gaan volgen haha.
Je had zelf ook al door dat je onder de 40mm moet blijven en het liefst nog kleiner.

Wat denk ik ook in je straatje valt is een Oris Divers 65 in 36mm?

1 like