Ik kijk al een tijdje mee. Ik ben zo’n anderhalf jaar geleden door bevriende horloge verzamelaars besmet met het virus. Mijn missie: horloges vinden die het goed doen om mijn 15,5 cm dunne pols (vandaar de naam…).
In eerste instantie zo goedkoop mogelijk om te rebelleren tegen de in mijn ogen belachelijk dure aankopen van mijn vrienden.
Ik begon met een 33mm quartz Seikootje, toen kwam er een 34mm JL (Jacques Lemans ).
Toen ik voor mijn verjaardag een Squale Medium kreeg van mijn vriendin (daar was ik al een tijdje verliefd op… die Squale), dacht ik dat ik nooit meer een ander nodig zou hebben (ik heb het nog steeds over de Squale).
Gek genoeg wakkerde de Squale een soort verzameldrang aan en ben ik inmiddels in het bezit van een horloge of 13…
Mixed feelings bij deze nieuwe hobby, maar ik ben blij dat de horloges aanzienlijk minder ruimte innemen dan mijn fietsen collectie.
De vraag is alleen… Waar gaat het heen? Blijf ik eindeloos zoeken naar alles wat ik mooi en betaalbaar vind en veel te veel tijd rondhangen op onbegrijpelijke buitenlandse marktplaats sites (met serieuze fomo)?
Of ga ik wat structuur aanbrengen… Ik ben er nog niet uit.
Misschien hebben jullie ook met deze onzekere gevoelens te maken gehad? Hebben jullie toen knopen door kunnen hakken?
Of wellicht hebben jullie een idee waar iemand die zoekt tussen de 32mm (dress) en 37mm (dive) ,max lug to lug 45mm, echt eens naar zou moeten kijken of zich op zou kunnen richten. Inspiratie is welkom. Wat zou jouw grail zijn voor de dunne pols?
Welkom, discutabele titel en wat wendingen waarbij ik blij ben met je toelichting
In ieder geval, keuze stress is herkenbaar daar moet je zelf een weg in zien te vinden. Flipperitis kan ook nog, vraag maar aan anderen. Ik ga voor wat ik mooi vind en af en toe gaat er iets uit of ik probeer iig iets kwijt te raken . Succes, je zult het nodig hebben
Ja Baltic is mooi. Houd ik ook in de gaten. Maar blijft voor mijn gevoel toch aan de grote kant. Ze zijn nu limited 36,5 mm bicompax modellen aan het maken. Misschien durf ik dat aan als ze in de normale collectie komen.
Mooi lijstje. Leuk dat je Seiko Laurel noemt. Het lijkt me fantastisch om ooit een 1e gen. alpinist te vinden.
Nomos zou ik graag willen, maar toch veel relatief grote modellen en… die lug lengtes. Man man man. Alle hedendaagse merken die met een relatief klein modellen komen moeten er mega lugs aan plakken ter compensatie. Voor mij uitstekend (in negatieve zin). Ik zie graag eerst nog een stukje horlogeband.
Verder kijk ik naar:
Eterna Kontiki in 34mm
Mido multifort powerwind 34mm
Universal Polerouter 34mm (populariteit/prijs is beetje jammer).
34/35/36mm chrono (eerst sparen):
Universal Compax
Heuer pre-carrera
Longines of cyma of bulova military
Een simpele 33mm Hamilton Khaki (desnoods quartz).
Welkom en met smalle polsen kun je nog alle kanten op hoor. Ik denk zelf aan mooie vintagemodellen of de wat stoerdere dameshorloges. In elk geval is deze hobby een stuk goedkoper te beoefenen als je een eindje van de 40mm af zit
Welkom op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.
Succes met de vraagstelling en het dilemma.
Ik denk dat dit onderdeel is van de reis door horlogewereld die jij nu aan het bewandelen bent.
De vraag is misschien meer, wat wil jij.
Wil jij een verzameling opbouwen voor het hebben of een collectie opbouwen om feitelijk te dragen.
In het eerste geval moet je vooral door blijven kopen, alles wat jou aanspreekt.
In het tweede geval zul je keuzes (moeten) gaan maken.
Het is ook heel goed mogelijk dat het een kwestie van fases is, waarbij jij beide opties door zal maken (niet noodzakelijkerwijs in die volgorde maar ook niet zozeer beperkt tot eenmaal eender van ze).