Voorstellen (en mening gevraagd)

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

@GMTplus1 Dank, heb div. Sinn modellen bekeken. In dit geval, omdat het een all purpose horloge moet worden, zou ik niet gaan voor een rand als deze heeft. Ben wel fan van deze wijzers.

@Brench: dank voor de voorbeelden. Fraaie klassieke klokken, maar misschien nog iets te klassiek naar mijn smaak.

@Hieronimus: SARG009 vind ik ook fraai, wel vrije forse cijfers. Toch een zeer strak horloge dat meerdere gelegenheden past. De maat is inderdaad een belangrijk punt! Ik heb vrij smalle polsen, dus vraag me af of die prachtige Alpina (44mm) niet al snel te groot wordt. Wellicht goed om eens te passen. Ik dacht dat ze deze ook bij de Bijenkorf verkopen.

@ChrisWinter: dank voor de oplheldering. Had al idd op zo’n 800 euro gerekend. Desalnietemin lijkt me dat wel de moeite waard gezien wat je er allemaal voor krijgt. Ik had al gekeken op Monsterwatches, maar deze stond er nu nog niet bij. Hoe werkt dat bij jou, @robbie409?

Die Damasko is een hele nette :ok_hand:t3:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Ik ga de sarg007 en 009 in de collectie krijgen, prijs weet ik nog niet maar wordt zeker concurrerend

Vergeet niet dat de hamilton faux wired lugs zijn. Ze zie er zo uit, maar hebben gewoon spring bars. Wel zo makkelijk met banden wisselen.

Hallo JWZ,
Welkom!

Er staat op het horlogemarkt gedeelte een mooie
Stowa Marine limited edition.

Mooie klok :thumbsup:
Ook makkelijk in de service met een bekend Unitas uurwerk,

Grt.

2 likes

Welkom op Horlogeforum! En ik kan eigenlijk niets anders bedenken dan wat hierboven al genoemd is. Veel plezier met het vinden van jouw perfecte horloge!

Welkom op dit forum. Vind het advies van hierboven (met name van @chriswinter) goed en sluit me er helemaal bij aan. Wat kwaliteit betreft kan ik alleen over de genoemde Seiko mee praten. Zelf heb ik de SARX015. Ontzettend fijn en solide horloge. Een echte alles kunner.
Je kunt deze bestellen via bijvoorbeeld www.Seiyajapan.com.

Hel veel succes (en plezier) met de zoektocht!
Wander

1 like

Fortis of Alpina past mooi bij je wensen

1 like

Zijn al een hoop mooie horloges genoemd. Wellicht is dit nog een interessante?

Een Hamilton Jazzmaster, aangezien je gaan watertanden van een IWC Portuguese.

http://new.hamilton-uni.com/hamiltonMedia/aboutBrand/jazzmasterWatch.png

Een Nomos Club is tweedehands ook voor jou budget wel te vinden trouwens.

http://www.nomos-glashuette.com/fileadmin/user_upload/Images/02_Watches/I_Club/Club_Automat/club_automat_raum02.jpg

Succes met je zoektocht!

2 likes

Welkom!

Zit er van hamilton in hun khaki, viewmatic of jazzmaster lijn niet iets voor je tussen? Het lijkt me dat deze serie wel in jouw straatje kan passen.

Hamilton jazzmaster auto chrono

1 like

Welkom en zo te zien ben je al uit. :wink:

Welkom!

Size matters :wink:!
Daar heeft @Hieronimus helemaal gelijk in
Dat geldt ook voor de hoogte van de klok

Misschien besef je je dit al, maar een chrono met ETA uurwerk is vaak 14 a 15 mm hoog. En een tikje “topzwaar”. Dat geldt dus voor de Sinn 356, de Hamiltons hierboven etcetera

Voor een “elke dag klok” zou ik gaan voor maximaal 39 a 40 mm breed en 11 a 12 mm hoog

1 like

@wander026: Mooie klok en fijn om wederom bevestigd te hebben dat de kwaliteit van deze horloges meer dan goed bevalt.

@Hamari: De eerste Jazzmaster die je laat zien, vind ik ook erg fraai. Mooie wijzers, cijfers en rustige plaat. Heeft wel wat Portuguese-achtigs ja. De Nomos ben ik ook al langere tijd fan van. Strak design, netjes, maar toch ook wel enigszins jong. Kun je denk ik lang mee vooruit zonder dat 'ie gaat vervelen. Ervaring met dit merk?

@S_Augustinus: Wederom een Hamilton. Ik geef persoonlijk de voorkeur aan de Jazzmaster die hierboven wordt genoemd ivm de aanwezigheid van de cijfers. Toch goed om deze vergelijking te trekken.

@Bauhaus: Dat is goed om in het achterhoofd te houden. Een Sinn 356 is bijv een vrij lompe klok als ik het zo bekijk.

Een algemene vraag: hoe gaan jullie zelf om met internetbestellingen en pasvorm? Veel van de betaalbare merken waar ik interesse in heb, zijn vnl. via internet te bestellen. Bestellen jullie op ‘de gok’ of proberen jullie altijd eerst te passen?

Welkom op dit forum!

De Stowa 1938 is misschien nog een optie. Nieuw valt deze buiten je budget en tweedehands mogelijk aan de bovenkant van je budget te vinden. Qua looks lijkt mij dit wel bij je wensen te passen.

Even een foto van het web

Succes!

2 likes

Wow @Piede, wat een prachtige klok! Ik kende deze nog niet.
Ik zie dat deze ook in verschillende aantrekkelijke uitvoeringen komt. Werkelijk een prachtig horloge. Iemand hier die deze bezit?

Met zwarte plaat:

Met goudkleurige cijfers en wijzers:

Achterkantje:

Toen ik jouw wensenlijstje las moest ik direct aan deze klok denken. Blijkbaar zat ik in de goede richting te denken :slight_smile:

Mocht ik zelf ooit in deze prijsrange terecht komen is dit mijn keuze voor een automatische chronograaf. Geen ervaring met Stowa overigens.

Met een fraai bandje erop kom je ook wel op €1.980, meer dan ik er vooralsnog aan uit wil geven. En dat deze tweedehands nauwelijks voorkomt (Chrono24, Ebay) snap ik. Waarom zou je deze klok ooit nog wegdoen? :wink: