Hallo allen, mijn naam is Eric en woonachtig in de regio Twente. Na jaren geen horloge te hebben gedragen begon onlangs het weer te kriebelen toen ik de duiker van een collega terloops zat te bewonderen. Tot die tijd besteedde ik zelden aandacht of iemand een horloge droeg, laat staan dat welk type of uitvoering.
In mijn jeugd heb ik ooit een Seiko automaat van mijn vader gekregen en deze ook vele jaren met plezier gedragen. De buitenzijde droeg na verloope van tijd wel de sporen van jeugdig enthousiasme, waardoor ik hem niet meer ben gaan dragen. Na een verhuizing ook niet meer terug kunnen vinden. Hopelijk zal deze bij een opruimactie weer tevoorschijn komen.
Maar om de kriebels te stillen ben ik gestart met een Seiko 5 (SNKE51J1). Deze aangeschaft bij een lokale juwelier, een aanschaf waar ik nog elke dag blij van wordt!
Om te ervaren hoe het zou zijn om enkele weken met een duiker om de pols te lopen, leek het me verstandig om eerst maar een betaalbaar exemplaar te kopen. Bij mijn zoektocht naar een geschikte kandidaat ben ik op dit juweel van een forum terecht gekomen en na aanmelden en veel lezen ook mijn eerste duiker (Casio Duro) aangeschaft van forumlid @PeterPG . Waarvoor mijn dank!
Dank aan iedereen die zo’n gepassioneerd, kundig, respectvol en ook humoristisch forum maken.
Natuurlijk de foto’s