Voorstellen en op zoek naar een horloge

Welkom op het forum!

Wat voor jou een goede maat is, is echt heel persoonlijk en vaak afhankelijk van kleur, lug to lug, kastvorm etc. Vele meningen, maar er is er maar één die telt.

Mijn tip is om ze te gaan passen. Pas dan, weet je wanneer er een klik kan ontstaan.

Edit;

Dit bedoel ik haha

1 like

Welkom Shane! En veel plezier met je zoektocht :+1:

1 like

Welkom

1 like

Welkom Shane emot-tiphat

1 like

Welkom! Leuk projectje :grin: Maar een daily beater voor die prijs? Een beater dient toch om krassen en zo op te laten komen zonder dat je het erg vindt. Just a thought …

1 like

Welkom Shane op dit orachtige forum vol informatie en inspiratie.

Persoonlijk vind ik de Aqua Terra een prachtig horloge! Ik kan mij goed voorstellen als dat de uiteindelijke keuze wordt.

Om toch wat andere opties open te houden en het budget niet uit te putten (wat geen vereiste is), zou ik jou eens willen wijzen op bijvoorbeeld de collectie van Longines.

Een ander horloge dat ik eens heb mogen passen en mij sindsdien toch ook niet meer loslaat is de Baume & Mercier Clifton Baumatic, in het bijzonder het blauwe exemplaar (maar ook in andere kleuren verkrijgbaar).

Zomaar wat ideeën…

Er is tot aan jouw maximale budget zoveeeeel moois verkrijgbaar.
Heel veel succes, plezier en wijsheid in de zoektocht.

1 like

Welkom Shane.
Zelf heb ik als Daily beater de BB58 zwart. (Pols 18,5). Hier ben ik nog altijd verknocht aan. Ook ik was aan het kijken voor horloges van 41 mm en meer maar ben helemaal om. Past gewoon veel beter beetje onder de radar :heart_eyes:

1 like

Shane, als je toch neigt naar een Rolex, zou ik gewoon een beetje bijleggen en met regelmaat langs Gassan gaan.

Die hebben nog wel eens een explorer of DJ in 36 mm vol staal liggen.

Anders krijg je wat de meeste krijgen die naar Rolex kijken en iets anders kopen.

Je gaat het horloge weg doen, en achteraf alsnog voor de Rolex.

Doe het in één keer goed.

1 like

Welkom Shane!:+1:
Kies wat je zelf mooi vindt en ga passen. Bekijk en beoordeel een horloge om je eigen pols in daglicht. Succes !:grin:

1 like

Welkom, Shane en nog veel plezier op ons forum.

1 like

Allereerst Welkom!

Vind ik echt een super mooi horloge en staat voor mij zelf nog hoog op het verlanglijstje. (Speedmaster natuurlijk ook) Ook al eens naar de groene gekeken?

3 likes

Goedenavond

Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Eigenlijk al vrij snel na het plaatsen van dit topic, in contact gekomen met een forumlid die 1 van de door mij genoemde horloges aanbood. Aangezien het natuurlijk een grote uitgave is, heb ik mijzelf tot morgen de tijd gegeven om te kijken of het “ik wil hem” gevoel aanblijft. Als dit zo is, dan zal ik spoedig een afspraak maken om het horloge op te halen en uiteraard een update geven.

Ik heb vandaag onder andere Gassan gebeld en die deelde mij mee dat ze er niet vanuit gaan binnen een jaar een van de door mij genoemde Rolex horloges te kunnen leveren.

Echt daadwerkelijk langsgaan om zo wellicht iets op te bouwen is qua afstand en tijd ook niet echt te doen op het moment.

Daarnaast ga ik er vanuit dat ik heel blij ga zijn met en horloge uit de door mij genoemde opties en is een Rolex misschien een mooi doel voor de toekomst :grinning:.

1 like

Je moet niet langs gaan om een relatie op te bouwen, je moet langs gaan en geluk hebben.

Gassan gooit de modellen gewoon in de vitrine, als je er op tijd bent en je heb een keer geluk kan je hem zo meenemen.

Ze doen niet aan relaties opbouwen, koppelverkoop en al die gekkigheid waar SC wel aan doet.

1 like

Aha, ja dan alsnog is het op dit moment lastig om regelmatig hiervoor langs te gaan.
Ik denk dat ik superblij ga zijn met 1 van de andere opties en een Rolex als mooi doel zie voor de toekomst.

1 like

Welkom bij de club Shane.

1 like

Welkom Shane!
En gewoon wachten op die Rolex joh :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Welkom!

Dat is een mooi budget om een horloge voor uit te zoeken. Ik ben natuurlijk zwaar bevooroordeeld met mijn net aangeschafte Speedmaster 3861, maar ik vind dat een superfijn dagelijks horloge. Hoewel hij 42mm is, draagt deze onder andere door de band en lug to lug afmeting helemaal niet zo groot. Ik vind het dagelijkse opwindritueel heerlijk en een datumvenster bijna altijd esthetisch ruk. Ik zou eens een afspraak maken bij een AD :wink:

1 like

Update

Zoals @Seumpie (Ralph) al heeft medegedeeld, heb ik vanmorgen inderdaad de Speedmaster van hem overgenomen. Dit horloge liet mij niet meer los en na een aantal dagen goed nagedacht te hebben, dus overgegaan tot aankoop.

Vrij snel na het starten van dit topic met hem in contact gekomen en blij met het soepel verlopen contact.

Super blij met dit prachtige horloge en @Seumpie nog extra bedankt voor het op maat maken van de band!

Uiteraard mag een mooie foto ook niet ontbreken :heart_eyes:

7 likes

Wow, prachtig. Dat wordt een mooi erfstuk😊

1 like