Voorstellen en op zoek naar een horloge

Hi allemaal,

Na een aantal maanden rondgekeken te hebben, nu toch maar een account aangemaakt.
Mijn naam is Shane , ik ben 29 jaar oud (bijna 30) en vader van een zoon en wij verwachten op zeer korte termijn nog een zoon.

Die “bijna 30” is ook precies de reden dat ik dit topic schrijf, ik ben namelijk op zoek naar een horloge voor mijn 30e verjaardag. Deze krijg ik van mijn vriendin. Ik zal hieronder een opsomming noteren met mijn wensen/eisen, een aantal horloges die op dit moment mijn aandacht trekken en wat vragen aan jullie (kenners).

Waar moet het horloge aan voldoen?

• Daily beater
  • Stalen band (wellicht later uit te breiden met iets anders)
  • Max budget ± €5000 - €6000 --> Hoeft niet op
  • Voor nu heb ik me voornamelijk gefocust op nieuwe horloges. Ik verwacht dan ook dat ik het nooit zal wegdoen en dan lijkt het gevoel dat het alleen van mij is geweest gewoon mooier.
  • Moet niet te groot zijn voor mijn pols (17,5 cm /18 cm)

Welke horloges hebben mijn aandacht

• Omega Speedmaster Professional - 310.30.42.50.01.001
    Deze heb ik kort om gehad en gaf mij direct een wauw gevoel. De band vind ik echt prachtig en ondanks dat hij 42 mm is, voelde het niet alsof ik een (te) groot horloge om had.

• Omega Seamaster Aqua Terra - 38mm met blauwe of zwarte wijzerplaat
    Deze heb ik helaas nog niet kunnen passen maar vind deze stiekem steeds mooier worden. Vond hem in het begin vrij saai maar begin hem steeds meer te waarderen en de schoonheid er van in te zien.

• Tudor Black Bay Fifty Eight - Zwart - M79030N-0001
    Deze heb ik ook kort gepast, weliswaar de blauwe variant, en ondanks dat ik het een mooi horloge vind op de foto, gaf deze mij niet direct een wauw gevoel. Wellicht omdat ik al verliefd was op de Speedmaster haha. Daarnaast heeft de blauwe variant sowieso niet mijn voorkeur dus ik weet natuurlijk niet hoe de zwarte variant voelt.

Van Rolex vind ik de “Oyster Perpetual - 36 mm”, “Explorer 1 - 36 mm” en “Datejust - 36 mm” erg mooi maar die laat ik buiten mijn selectie omdat ik weiger om duizenden euro’s boven list price te betalen en geen zin heb, mocht het al lukken, om meer dan een jaar bij een AD op de lijst te staan.

Wat wil ik van jullie weten?

• Uiteraard hoor ik graag jullie algemene mening over bovenstaande horloges en welke je bijvoorbeeld zelf zou kiezen

• Ik lees vaak dat 36 mm de case size is. Alhoewel ik al veel gelezen heb dat het lastig te bepalen is zonder het in het echt te zien, zou ik toch graag willen weten wat jullie denken over 42 mm en dit op een pols van circa 18 cm

• Een alternatief horloge die ik zelf nog niet genoemd heb maar wel voldoet aan bovenstaande

Mocht je hier aangekomen zijn, dan wil ik je in ieder geval alvast bedanken voor het lezen en ik kijk uit naar jullie reacties.

Groet, Shane

21 likes

Ik heb ook een polsomtrek van18cm en draag bij voorkeur horloges vanaf 41mm.
Zo heb ik een Tag Heuer Carrera chrono van 41mm.
43mm is voor mij echt de max, kleiner dan 41mm komt er niet om mijn pols! :wink:

3 likes

Mijn beste,

Shane, van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Hi Paul,

Bedankt voor je reactie. Ik heb op dit moment ook een Hugo Boss horloge van 42 mm en voordat ik mij ging verdiepen in horloges, is het mij nooit opgevallen dat ik dat (te) groot vond. Echter door te lezen op het forum, is die gedachte bij mij naar boven gekomen en ondanks dat je altijd voor jezelf moet bepalen of iets mooi is, gaat het toch om veel geld en vind ik het toch belangrijk om hier een goed antwoord op te hebben voor mijzelf.

Groter dan 42 zal ik zelf ook niet gaan.

Nogmaals bedankt voor je snelle reactie.

40 mm is een mooie maat

1 like

Welkom Shane

1 like

Welkom op Horlogeforum! Laat je niet gek maken door allerlei meningen over wat hoort… Ieder zo zijn ding en draag gewoon wat je zelf mooi vindt staan. Ik heb een pols van 18.5 cm omtrek en vind horloges tussen de 36 en 42 mm goed staan. Het is ook een beetje het type horloge, een dresswatch mag best wat kleiner en een toolwatch wat groter. Verder zegt de diameter ook niet alles.

Zowel de speedmaster als de Aqua Terra zijn wat mij betreft supermooie horloges, zeker om een collectie mee te beginnen. Als je het bij één horloge wil houden (gaat je waarschijnlijk toch niet lukken) zou ik zelf de Aqua Terra aanraden omdat die wat meer waterdichtheid heeft en ook een datum heeft. Staat zowel bij een pak als een t-shirt met spijkerbroek gewoon mooi.

Dat is wat je wil als je een paar duizend euro gaat uitgeven aan een horloge!

1 like

Welkom hier bij HF !
Kijken passen en kopen wat JIJ mooi vind.
Zoveel mensen zoveel wensen.

1 like

Welkom bij de club :+1:

Die vind ik zelf ook heel mooi!

Misschien dat de Zenith Defy Classic je dan ook bevalt

6 likes

welkom-home

1 like

Hi Shane,

Mooie leeftijd, gezin en budget! Wat wil je nog meer ? Er is zoveel moois in die range, ik zou hier eens rustig rondlezen, als er hier niet over gesproken/geschreven is, dan bestaat het niet! (Dat is mijn waarheid). Een Speedmaster zou mijn voorkeur hebben uit jouw lijst, een historie welke mij aanspreekt, sportief en elegant tegelijk. Succes met de keuze en het vaderschap, er is toch niets mooiers dan dat!

1 like

Speedy ja. Doen! :+1:
En welkom!

1 like

Welkom en succes met de zoektocht!

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom hier.

1 like

Daar past best veel op wat grootte betreft hoor . ( 36 tm 42 moet zeker lukken. )
Vaak is de Lug tot lug maat meer bepalend om te zien hoe het staat.

2 likes

Welkom op 't forum Shane, wat een mooi mijlpaal (zoon en verjaardag)
Ik heb, zoals meerdere mensen, in volle tevredenheid een zwarte Bb58. Daarom zou ik dit aanraden, gewoon een heerlijk veelzijdig horloge, waar je ook van allerlei soorten andere banden op kan knallen voor de afwisseling. Leer, nato, staal, kan allemaal :slight_smile:

1 like

animaatjes-welkom-4533576

1 like

Welkom Shane. Veel plezier op dit mooie forum!

1 like

Welkom!

Jij schrijft “Ik lees vaak dat 36 mm de case size is.”
Kies alsjeblieft wat jíj́ mooi en fijn vindt!?

1 like