Voorstellen en plaatje van Seiko Monster

Hallo, ik ben nieuw hier. 24 jaar oud en kom uit Tiel.

Heb gisteren bij monsterwatches een seiko gekocht. En wilde de nieuwe aanwinst hier delen.

De “collectie” bestaat nu uit een U-Boat 53 en Seiko Monster met watchadoo band.
De Monster vind ik op het eerst zicht een knappe klok, voelt lekker degelijk en het mechanische is mooi. Hij loopt nu wel 7 seconden te snel (gisteren 14:30 gemeten en vandaag 14:30 geklokt), maar kan er nog weinig zinnigs over zeggen, over een maandje weet ik pas hoe precies hij is.

Hoi Welkom!!

Veel lees en postplezier!

Mooie duiker, vind de band er goed bij passen. Heb er zelf ook eentje mogen hebben, maar uiteindelijk weg gedaan… droeg hem namelijk niet meer.

Veel draagplezier en af en toe afwisselen met een rubberen band zou niet verkeerd zijn. :slight_smile:

Van harte welkom Warrie!

Mooie seiko heb je daar, die band past er mooi bij ook.

Welkom op dit forum, je hebt een goede keuze gemaakt (daar kom je na een maand wel achter). Ik heb laatst mijn verzameling een beetje opgeschoond , maar ik kon mijn (zwart) monster niet wegdoen. Het is gewoon een klok die klopt en natuurlijk ook tikt :wink:

Hallo,

Welkom op dit fantastische forum. En gefeliciteerd met je monster!

Tabee

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Mijn beste,

Warrie, van harte welkom op dit markante horlogeforum.
Hét forum, waarbij de passie der materie, hand in hand gaat met het kameraadschap van de mens achter het horloge!!

En dat Seiko monster, dat doet zijn naam eer aan.
Immers: Seiko’s zijn gemaakt om de tand des tijd ruimschoots te overtreffen.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Welkom Warrie,

Mooi oranje Monster en ja,…we willen natuurlijk ook graag je “onderzeeërtje 53”
zien.

Veel plezier gewenst op dit forum.

Welkom!! :~

Die oranje staat ook op mijn lijstje …

Rico

Welkom in The Monster Club.
Prachtig horloge, heb zelf een gemodde zwart monster, is het horloge dat 80% polstijd krijgt, doe hem ook snachts niet af, bij die lume kan je bijna een boek lezen in het donker.

Welkom Warrie! :)-D

Een zeer degelijke aanschaf zie ik al! Alleen heb ik de bezel van die monsters nooit echt mooi gevonden, ik durf alleen niet te hard te roepen want heb er nog nooit een in het echt gezien dus oordeel alleen van plaatjes.

Seiko is echt een topmerk als het op prijs/kwaliteit aankomt! Hier even een foto van mijn eigen 6105-8110 uit 1976, een familiestuk!

Heb je verder nog foto’s van je U-Boat?

Blijven mooie horloges, en die watchandoo staat hem ook mooi, snap alleen niet dat je je druk maat om die afwijking van 7 seconden, dan zet je het horloge 1 keer per maand effe op tijd, probleem opgelost!

Die van mij loopt ook altijd voor, ik kan me er niet druk om maken, sterker nog ik ben altijd te vroeg als ik de Monster draag en dat is wel zo relax.

Welkom Warrie en een gave Seiko heb je gekocht.
Heel veel plezier ermee.

Welkom Warrie.

Het Monster is een topper, een alleskunner. Ik heb de oranje laatst omgeruild voor een zwarte, ik werd de oranje zat.
De zwarte gaat nooit meer bij mij weg, het is iedere keer weer een genot deze te dragen. Vooral in de zomer als je vanuit het zonnetje naar binnen gaat met die onwijze lumen!

De bezel van de monster komt op foto’s niet tot zn recht. In het echt heeft hij een soort 360 graden glans over het vlakke oppervlak (zoals een cd’tje), samen met de hoog gepolijste inhammen in de kast en bezel glimt er altijd wel iets aan deze klok, waardoor hij chiquer oogt dan je zou verwachten voor deze prijs. Typisch een horloge die in het echt toch anders is dan op de foto’s. Ik kan hem je aanraden!

Wat betreft dat voorlopen, dat zit mij niet echt dwars, hij loopt inmiddels iets van 16sec voor na 2 dagen (behoorlijk nauwkeurig). Ik hoor ook weleens dat een seiko nog ong 2 maanden moet “inlopen”. Ik denk dat je hooguit 1x per week/2 weken eventjes hoeft te controleren hoe hij loopt.

Een monsterlijke bezel, vandaar de naam, moet je echt life ervaren.

Welkom bij de club.

welkom! op je 24e al zo verstandig om een Seiko te kopen, bij mij kwam de wijsheid wat later.

en voor je Uboat hebben we natuurlijk hier een “te koop” forum. :smiley: (:smiley: :smiley: (:smiley: :smiley: