Voorstellen en Pontiac hydraulica

Beste forumleden,

Al enige tijd volg ik het forum opzoek naar een chronograaf met een Valjoux 7733 of 7734 uurwerk. Zelf heb ik al jaren naar volle tevredenheid een Tissot Seastar duikhorloge en een Mondaine swiss railway horloge.

Maar nu,… lid geworden van het forum omdat ik een Pontiac van mijn overleden opa tegenkwam in zijn pijptabak/asbak. Die moet gemaakt worden, dacht ik gelijk.

Mijn vraag: wie kent iemand die een Pontiac 3 sterren hydraulica kan bekijken / reviseren en een nieuw horlogeglas kan plaatsen?

Met vriendelijke groet, Sander Fortanier

1 like

Hoi Sander.

welkom om het forum! Ik kan het helaas niet, maar kijk even het onderdeel "ervaring met horlogemaker"onderdeel vh het forum, dan kun je er een uitzoeken bij jou in de buurt.
Btw, altijd leuk die oude pontiacs, geniet ervan!

Groet Erik

Hoi Sander,
Dank je wel voor het vertrouwen dat je mij het horloge waar je je opa nog mee hebt gekend aan mijn handen toevertrouwt. Daarom heb ik alle overige projecten aan de kant geschoven en ben eerst aan deze Pontiac begonnen.
We hadden het samen al uit elkaar gehaald en gezien het ETA 2750 uurwerk nog prima is. Inmiddels heb ik alles gereinigd en het uurwerk weer in elkaar gezet.
Hier de beloofde foto’s:

En het loopt weer uitstekend!
Het glaasje is besteld dus binnenkort kan je dit horloge gaan dragen.

10 likes

@vouwfietser vakwerk :+1:t2:

Super kan niet wachten! Dank voor de foto’s en je vakmanschap

Het horloge is af:

Nog even testen of alles goed blijft lopen en of het goed in elkaar zit.

5 likes

Wow! Ziet er te gek uit! Heerlijk die metamorfose in detail @vouwfietser !

1 like

Wow! Kan niet wachten om hem om mijn pols te hebben. Super werk!

1 like

Netjes gedaan @vouwfietser. Weer een pracht horloge dat vele jaren met plezier gedragen kan worden. Goede beslissing van @sander_fortanier :+1:

Geinspireerd door deze Hydraulica compressor gelijk ook voor mijzelf aan de gang. In mijn projecten doos lag nog een Tradition 500 in een compressor afkomstig van @GhentWatch en die simultaan aangepakt. Ik moest toch wachten op het glaasje voor de Pontiac.

Er in zit een mooi AS 1430 uurwerk. Dik in het Radium (15 microSievert per uur gemeten!) Helaas heeft iemand in de lugs zitten boren, Vermoedelijk had deze kast origineel vaste bandaanzet. Maar met een dremel dikke vostok springbars en een perfect bijpassende Nato toch weer netjes om de pols.

1 like

Top dat het je gelukt is hem draagbaar te maken. Wat een lompe boer daarin had zitten boren…

Net terug van @vouwfietser met een voldaan gevoel. Deze gaat vandaag niet meer af!

3 likes